Bakalářská práce se zabývá způsoby komunikace značek na sociálních sítích. Značka zde vystupuje jako prostředník mezi produktem nebo firmou a zákazníkem. Pro průzkum byly vybrány známé značky výrobců energetických nápojů dostupných na českém trhu. Práce je rozdělena do dvou tematických celků. První část je zaměřena na teoretická východiska komunikace značky na sociálních sítích a definuje základní pojmy spjaté s tématem práce. Ve druhé, praktické části je analyzován současný stav komunikace vybraných značek energetických nápojů na sociálních sítích a je provedeno konkurenční srovnání. Závěr práce je věnován doporučení dalšího vývoje strategie vybrané značky na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
This thesis deals with ways how brands communicate on social networks. Brand here acts as a mediator between the product or the company and the customer. For the examination were selected brands of well- known producers of energy drinks which are available on the Czech market. The work is divided into two thematic units. The first part focuses on the theoretical bases of brand communication in social networks and defines the basic concepts related to the topic of work. The second part is practical and analyzes a current communication status of selected brands of energy drinks on social networks and conducted a competitive comparison. The conclusion is devoted to recommendations for further development of the strategy selected brand on social networks.
Klíčová slova
komunikace, sociální sítě, Facebook, značka
Klíčová slova v angličtině
communication, social networking, Facebook, brand
Rozsah průvodní práce
72 s. (81 420 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá způsoby komunikace značek na sociálních sítích. Značka zde vystupuje jako prostředník mezi produktem nebo firmou a zákazníkem. Pro průzkum byly vybrány známé značky výrobců energetických nápojů dostupných na českém trhu. Práce je rozdělena do dvou tematických celků. První část je zaměřena na teoretická východiska komunikace značky na sociálních sítích a definuje základní pojmy spjaté s tématem práce. Ve druhé, praktické části je analyzován současný stav komunikace vybraných značek energetických nápojů na sociálních sítích a je provedeno konkurenční srovnání. Závěr práce je věnován doporučení dalšího vývoje strategie vybrané značky na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
This thesis deals with ways how brands communicate on social networks. Brand here acts as a mediator between the product or the company and the customer. For the examination were selected brands of well- known producers of energy drinks which are available on the Czech market. The work is divided into two thematic units. The first part focuses on the theoretical bases of brand communication in social networks and defines the basic concepts related to the topic of work. The second part is practical and analyzes a current communication status of selected brands of energy drinks on social networks and conducted a competitive comparison. The conclusion is devoted to recommendations for further development of the strategy selected brand on social networks.
Klíčová slova
komunikace, sociální sítě, Facebook, značka
Klíčová slova v angličtině
communication, social networking, Facebook, brand
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretická východiska práce a definujte cíle práce a základní pojmy vztahující se k tématu práce.
Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu vybrané značky a konkurenčních značek na sociálních sítích.
Navrhněte doporučení dalšího vývoje strategie vybrané značky na sociálních sítích.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretická východiska práce a definujte cíle práce a základní pojmy vztahující se k tématu práce.
Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu vybrané značky a konkurenčních značek na sociálních sítích.
Navrhněte doporučení dalšího vývoje strategie vybrané značky na sociálních sítích.
Závěr
Seznam doporučené literatury
CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Boston: Pearson, 2016, 496 s. ISBN 978-1-292-09363-5.
HAZDRA, Adam. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-4711-8.
HEALEY, Matthew. Co je branding? Praha: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 978-80-7391-167-6.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
PURKISS, John a David ROYSTON-LEE. Vytvořte si vlastní značku: proměňte své jedinečné nadání v úspěšný obchodní produkt. Praha: Synergie, c2014, 198 s. ISBN 978-80-7370-295-3.
Seznam doporučené literatury
CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Boston: Pearson, 2016, 496 s. ISBN 978-1-292-09363-5.
HAZDRA, Adam. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-4711-8.
HEALEY, Matthew. Co je branding? Praha: Slovart, 2008, 256 s. ISBN 978-80-7391-167-6.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
PURKISS, John a David ROYSTON-LEE. Vytvořte si vlastní značku: proměňte své jedinečné nadání v úspěšný obchodní produkt. Praha: Synergie, c2014, 198 s. ISBN 978-80-7370-295-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VP: (17 b.) Ing. Haltofová:
Na str. 14 student uvádí tabulku, ve které srovná hodnoty světově známých značek. Proč student vybral právě tyto značky? Je možné je mezi sebou srovnat? Zodpovězeno zcela.
Na str. 23 se student odkazuje na průzkumy společných rysů chování uživatelů sociálních sítí. Tyto průzkumy však nejsou citovány. Odkud autor čerpal informace? Zodpovězeno zcela.
V závěrečné kapitole Doporučení student uvádí, že: Další možností jak značku zviditelnit, je zvolit placené reklamy cílené na konkrétní publikum. Mohl by student toto publikum specifikovat? Zodpovězeno zcela.
OP: (19 b.) Ing. Kramoliš, Ph.D.:
Zkuste argumentovat, co vše by mohla obsahovat odpověď jiný důvod 10 % v grafu č. 6. Zodpovězeno zcela.
Jak je to s cenou produktu u vybraných nápojů a jejího vlivu na výši poptávky? Zodpovězeno zcela.