Cílem diplomové práce je upozornit na téma hodnocení efektivity sponzorských aktivit, které bylo dlouhou dobu opomíjeno a teprve v poslední době se o jeho síle, výhodách, nástrojích… začíná více hovořit. Práce zjišťuje stav této problematiky a uvádí, jak si tato problematika u nás a ve světě stojí a na konkrétních modelových příkladech ukazuje, jak se takové hodnocení efektivity sponzorských aktivit prostřednictvím dvou metod dá u nás realizovat, co vše ji ovlivňuje a jaké přináší výsledky. Jako předmět sponzoringu byl zvolen sport. V rámci diplomové práce bylo zjištěno, že v České republice se uplatňují dvě metody hodnocení efektivity sponzorských aktivit. Jedná se o metodu výpočtu prostřednictvím mediální hodnoty (u jednoho sponzora v rámci jednoho média, u více sponzorů v rámci různých médií), kterou nabízí firma Event Concept Sport & Event Marketing. Druhá metoda využívá studie Viewer track - globální analýzy sledovanosti a jejich nástrojů, kterou nabízí společnost Initiative Prague. Jako sponzor byla zvolena společnost T-Mobile. Závěr práce se věnuje vyvrácení či potvrzení stanovených hypotéz.
Anotace v angličtině
The objective of this diploma thesis was to draw the attention to the topic of evaluating the effectiveness of sponsorship activities. This topic has long been neglected and only recently the strength, advantages and tools of sponsorship activities are becoming an issue of interest. My aim was to describe the position of this issue in the Czech Republic and worldwide, and to point out - using specific model examples - how such evaluation of sponsorship activity effectiveness can be implemented via two methods, what may affect it and what benefits there are. As a subject of sponsoring, I opted for sport. The diploma thesis revealed that in the Czech Republic, two methods are used to evaluate the effectiveness of sponsorship activities. One is a calculation method based on the media value (for one sponsor within one medium, for more sponsors within more media), offered by Event Concept Sport & Event Marketing. The second method is built on the study entitled Viewer Track - global analyses of the number of viewers and their instruments, offered by Initiative Prague. As a sponsor, I chose T-Mobile. In conclusion of my thesis, I focused on the approval or disproval of state hypotheses.
Sponzorship, evaluating, effectiveness, media value, Viewer track - global analyses, T-Mobile, Sport...
Rozsah průvodní práce
76 s., 8 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je upozornit na téma hodnocení efektivity sponzorských aktivit, které bylo dlouhou dobu opomíjeno a teprve v poslední době se o jeho síle, výhodách, nástrojích… začíná více hovořit. Práce zjišťuje stav této problematiky a uvádí, jak si tato problematika u nás a ve světě stojí a na konkrétních modelových příkladech ukazuje, jak se takové hodnocení efektivity sponzorských aktivit prostřednictvím dvou metod dá u nás realizovat, co vše ji ovlivňuje a jaké přináší výsledky. Jako předmět sponzoringu byl zvolen sport. V rámci diplomové práce bylo zjištěno, že v České republice se uplatňují dvě metody hodnocení efektivity sponzorských aktivit. Jedná se o metodu výpočtu prostřednictvím mediální hodnoty (u jednoho sponzora v rámci jednoho média, u více sponzorů v rámci různých médií), kterou nabízí firma Event Concept Sport & Event Marketing. Druhá metoda využívá studie Viewer track - globální analýzy sledovanosti a jejich nástrojů, kterou nabízí společnost Initiative Prague. Jako sponzor byla zvolena společnost T-Mobile. Závěr práce se věnuje vyvrácení či potvrzení stanovených hypotéz.
Anotace v angličtině
The objective of this diploma thesis was to draw the attention to the topic of evaluating the effectiveness of sponsorship activities. This topic has long been neglected and only recently the strength, advantages and tools of sponsorship activities are becoming an issue of interest. My aim was to describe the position of this issue in the Czech Republic and worldwide, and to point out - using specific model examples - how such evaluation of sponsorship activity effectiveness can be implemented via two methods, what may affect it and what benefits there are. As a subject of sponsoring, I opted for sport. The diploma thesis revealed that in the Czech Republic, two methods are used to evaluate the effectiveness of sponsorship activities. One is a calculation method based on the media value (for one sponsor within one medium, for more sponsors within more media), offered by Event Concept Sport & Event Marketing. The second method is built on the study entitled Viewer Track - global analyses of the number of viewers and their instruments, offered by Initiative Prague. As a sponsor, I chose T-Mobile. In conclusion of my thesis, I focused on the approval or disproval of state hypotheses.
Sponzorship, evaluating, effectiveness, media value, Viewer track - global analyses, T-Mobile, Sport...
Zásady pro vypracování
1. Vypracovat metodologii výzkumu
2. Popsat situace sponzoringu sportu v České republice
3. Zdůvodnit výběr médií, u kterých je měření prováděno
4. Výpočet mediální hodnoty u jednoho sponzora, u více sponzorů v jednotlivých médiích.
5. Stanovit míru efektivity vložených prostředků
Zásady pro vypracování
1. Vypracovat metodologii výzkumu
2. Popsat situace sponzoringu sportu v České republice
3. Zdůvodnit výběr médií, u kterých je měření prováděno
4. Výpočet mediální hodnoty u jednoho sponzora, u více sponzorů v jednotlivých médiích.
5. Stanovit míru efektivity vložených prostředků
Seznam doporučené literatury
Čáslavová, E. Management sportu. Praha, East West Publishing Company a East West Publishing Praha 2000. ISBN 80-7219-010-5
Kolah, A. Maximising The Value of Sports Sponsorship. FT Media London 1999. ISBN 184073 027 7
Kotler, P. Marketing. Grada 2004. ISBN 80-247-0513-3
Tellis, Gepard, J. Reklama a podpora prodeje. Grada 2000. ISBN 80-7169-997-7
Seznam doporučené literatury
Čáslavová, E. Management sportu. Praha, East West Publishing Company a East West Publishing Praha 2000. ISBN 80-7219-010-5
Kolah, A. Maximising The Value of Sports Sponsorship. FT Media London 1999. ISBN 184073 027 7
Kotler, P. Marketing. Grada 2004. ISBN 80-247-0513-3
Tellis, Gepard, J. Reklama a podpora prodeje. Grada 2000. ISBN 80-7169-997-7