rodejnost na úkor uměleckého vyjádření. K čemu vlastně móda inklinuje více? K oboru, který je nástrojem na vydělávání peněz nebo formě umění, skrze které se může tvůrce umělecky vyjádřit? Dá se uchopit v obou rovinách, avšak musí si striktně mladý designér vybrat jen jednu cestu nebo se dá skloubit obojí? To jsou otázky, na které bych ráda ve své diplomové práci nalezla odpovědi a mimo jiné co všechno jsme schopni obětovat ve své tvorbě za účelem prodejnosti. V praktické části bych se ráda věnovala tradičním technikám manipulace s látkou, které bych využila v oděvu tak, aby oděvní celek bral v potaz užitkovost a prodejnost. Nebyl tedy pouhým nenositelným dekorem, ale aby se stal i se svou uměleckou stránkou věci něčím, co má v praxi svůj význam.
Anotace v angličtině
Marketability at the expense of artistic self-expression. To which part inclines fashion more? The field which is a tool for making money or art form through which the creator can artistically express? Must strictly a young designer only choose one path or can combine both? These are the questions on which I would like to find an answers in my thesis. Among other things also what we are able to sacrifice for better sales. In practical part, I would like to dedicate the traditional techniques of manipulation fabrics taking into account of usefulness and sale.
Klíčová slova
prodejnost, umělecké sebevyjádření, pomalá móda, rychlá móda, udržitelná móda, symbióza
Klíčová slova v angličtině
sales, artistic self-expression, slow fashion, fast fashion, sustainable fashion, symbiosis
Rozsah průvodní práce
71s (50 099 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
rodejnost na úkor uměleckého vyjádření. K čemu vlastně móda inklinuje více? K oboru, který je nástrojem na vydělávání peněz nebo formě umění, skrze které se může tvůrce umělecky vyjádřit? Dá se uchopit v obou rovinách, avšak musí si striktně mladý designér vybrat jen jednu cestu nebo se dá skloubit obojí? To jsou otázky, na které bych ráda ve své diplomové práci nalezla odpovědi a mimo jiné co všechno jsme schopni obětovat ve své tvorbě za účelem prodejnosti. V praktické části bych se ráda věnovala tradičním technikám manipulace s látkou, které bych využila v oděvu tak, aby oděvní celek bral v potaz užitkovost a prodejnost. Nebyl tedy pouhým nenositelným dekorem, ale aby se stal i se svou uměleckou stránkou věci něčím, co má v praxi svůj význam.
Anotace v angličtině
Marketability at the expense of artistic self-expression. To which part inclines fashion more? The field which is a tool for making money or art form through which the creator can artistically express? Must strictly a young designer only choose one path or can combine both? These are the questions on which I would like to find an answers in my thesis. Among other things also what we are able to sacrifice for better sales. In practical part, I would like to dedicate the traditional techniques of manipulation fabrics taking into account of usefulness and sale.
Klíčová slova
prodejnost, umělecké sebevyjádření, pomalá móda, rychlá móda, udržitelná móda, symbióza
Klíčová slova v angličtině
sales, artistic self-expression, slow fashion, fast fashion, sustainable fashion, symbiosis
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha,
vlastní závěry v minimálním rozsahu 20 normostran.
Studie o možnostech uměleckého sebevyjádření z pohledu designéra s ohledem
na prodejnost. Fast fashion a nový fenomén sustainable fashion. Kde jsou
hranice mezi důstojnou módou a spotřebními produkty postrádajícími svou hodnotu.
2. Praktická část
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 10 modelů.
"Art of manipulating fabrics"
Vytvoření kolekce, která bude inspirována tradiční technikou umění manipulace
s látkou, jakožto zástupce slow fashion a uměleckého vyjádření v oděvu s ohledem
na prodejní stránku věci směřující k nalezení jejich rovnováhy.
Teoretická a technická příprava projektu,sběr potřebných informací, dokumentace
realizace dle zadaných parametrů (moodboard, storyboard, skici s naznačením
siluety, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické opisy,
střihové řešení, postprodukce EXIT prezentace kolekce formou módní přehlídky).
Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními
fotografiemi, popřípadě krátkým promo videem.
Rozsah práce: cca 40 stran. Formát A4.
Odevzdejte ve 2 stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě).
Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném
nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci
praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát
pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha,
vlastní závěry v minimálním rozsahu 20 normostran.
Studie o možnostech uměleckého sebevyjádření z pohledu designéra s ohledem
na prodejnost. Fast fashion a nový fenomén sustainable fashion. Kde jsou
hranice mezi důstojnou módou a spotřebními produkty postrádajícími svou hodnotu.
2. Praktická část
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 10 modelů.
"Art of manipulating fabrics"
Vytvoření kolekce, která bude inspirována tradiční technikou umění manipulace
s látkou, jakožto zástupce slow fashion a uměleckého vyjádření v oděvu s ohledem
na prodejní stránku věci směřující k nalezení jejich rovnováhy.
Teoretická a technická příprava projektu,sběr potřebných informací, dokumentace
realizace dle zadaných parametrů (moodboard, storyboard, skici s naznačením
siluety, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické opisy,
střihové řešení, postprodukce EXIT prezentace kolekce formou módní přehlídky).
Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními
fotografiemi, popřípadě krátkým promo videem.
Rozsah práce: cca 40 stran. Formát A4.
Odevzdejte ve 2 stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě).
Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném
nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci
praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát
pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
NAKAMICHI Tomooko.Pattern Magic. Laurence King: Publishing; Moda, Beleza e Dicas edition (October 6, 2010), ISBN 1856697053
JONES Terry, Fashion Now: Taschen (May 27, 2012), ISBN 3836536145
WOLF Collette.The Art of Manipulating Fabric: Krause Publ; 1st edition (October 1, 1996), ISBN 0801984963
BROWN Leslie Davis.The Business of Fashion Designing, Manufacturing and Marketing: Fairchild Books; 4 edition (August 22, 2011), ISBN 1609011104
DORFLES Gillo. (Nová) móda módy,, : Rubato (2014), ISBN 978-80-87705-19-3
TERRY Jones.100 Contemporary fashion designes: Koln Taschen 2009, ISBN 978-3-8365-1686
RATH Patricia.The Why of the Buy: Consumer Behavior and Fashion Marketing: Fairchild Books; 1 edition (March 14, 2008), ISBN 1563674564
EAGAN Greta. Wear No Evil: How to Change the World with Your Wardrobe: Running Press (March 11, 2014), ISBN: 0762451270
Seznam doporučené literatury
NAKAMICHI Tomooko.Pattern Magic. Laurence King: Publishing; Moda, Beleza e Dicas edition (October 6, 2010), ISBN 1856697053
JONES Terry, Fashion Now: Taschen (May 27, 2012), ISBN 3836536145
WOLF Collette.The Art of Manipulating Fabric: Krause Publ; 1st edition (October 1, 1996), ISBN 0801984963
BROWN Leslie Davis.The Business of Fashion Designing, Manufacturing and Marketing: Fairchild Books; 4 edition (August 22, 2011), ISBN 1609011104
DORFLES Gillo. (Nová) móda módy,, : Rubato (2014), ISBN 978-80-87705-19-3
TERRY Jones.100 Contemporary fashion designes: Koln Taschen 2009, ISBN 978-3-8365-1686
RATH Patricia.The Why of the Buy: Consumer Behavior and Fashion Marketing: Fairchild Books; 1 edition (March 14, 2008), ISBN 1563674564
EAGAN Greta. Wear No Evil: How to Change the World with Your Wardrobe: Running Press (March 11, 2014), ISBN: 0762451270
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka sebevědomě představila svoji diplomovou práci, vysvětlila záměr i průběh samostatné tvorby kolekce. Komise měla výhrady k formě provedení modelů, které působily neinvenčně.