ABSTRAKT
Práce se zabývá efektivitou užití nástrojů komunikačního mixu v rámci propagace abo-nentních koncertů, jejichž pořadatelem je Městské kulturní středisko ve Frenštátě pod Radhoštěm. Teoretická část se obecně zaměřuje na marketing kulturních středisek a propagaci jejich produktů se zaměřením na publikum. Praktická část popisuje výzkum vedený formou polo strukturovaných rozhovorů s návštěvníky abonentních koncertů. Výzkum zjišťuje, jak efektivní je užití nástrojů komunikačního mixu při propagaci koncertů a zároveň zjišťuje programové a žánrové preference publika. Do budoucna mohou výsledky výzkumu posloužit organizátorům, jako podklad pro plánování propagace abonentních koncertů v příštích letech, a také jako zdroj informací o potřebách návštěvníků včetně jejich preferencí v oblasti budoucí dramaturgie koncertního cyklu.
Anotace v angličtině
ABSTRACT
The thesis deals with the efectivity of using communication mix tools, in the frame of subscribed concerts´ promotion, which are organized by the Municipal cultural facility in Frenštát pod Radhoštěm. The theoretical part is generally focused on the cultural facilities´ marketing and product promotion, with emphasis on the audience. The practical part describes the survey conducted by the form of polo structured interviews with the visitors of subscribed concerts. The survey finds out how efective is the use of communication mix tools concerning concert promotion and the audience´s programme and genre preferences as well. For future purposes, the results of the survey could help the organizers as a base for subcribed concerts´ promotion planning and also as a source of information about the visitors´ needs, including their preferences in the field of future concert cycle dramaturgy.
Klíčová slova
Klíčová slova: abonmá, publikum, komunikační mix, benefit, komplexní kulturní produkt, kvalitativní výzkum, městské kulturní středisko, abonentní koncert
Klíčová slova v angličtině
Key words : subcsription , audience, communication mix, benefit, complex cultural pro-duct, qualitative survey, municipal cultural facility, subcribed concert
Rozsah průvodní práce
62 s. (88 061 bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
ABSTRAKT
Práce se zabývá efektivitou užití nástrojů komunikačního mixu v rámci propagace abo-nentních koncertů, jejichž pořadatelem je Městské kulturní středisko ve Frenštátě pod Radhoštěm. Teoretická část se obecně zaměřuje na marketing kulturních středisek a propagaci jejich produktů se zaměřením na publikum. Praktická část popisuje výzkum vedený formou polo strukturovaných rozhovorů s návštěvníky abonentních koncertů. Výzkum zjišťuje, jak efektivní je užití nástrojů komunikačního mixu při propagaci koncertů a zároveň zjišťuje programové a žánrové preference publika. Do budoucna mohou výsledky výzkumu posloužit organizátorům, jako podklad pro plánování propagace abonentních koncertů v příštích letech, a také jako zdroj informací o potřebách návštěvníků včetně jejich preferencí v oblasti budoucí dramaturgie koncertního cyklu.
Anotace v angličtině
ABSTRACT
The thesis deals with the efectivity of using communication mix tools, in the frame of subscribed concerts´ promotion, which are organized by the Municipal cultural facility in Frenštát pod Radhoštěm. The theoretical part is generally focused on the cultural facilities´ marketing and product promotion, with emphasis on the audience. The practical part describes the survey conducted by the form of polo structured interviews with the visitors of subscribed concerts. The survey finds out how efective is the use of communication mix tools concerning concert promotion and the audience´s programme and genre preferences as well. For future purposes, the results of the survey could help the organizers as a base for subcribed concerts´ promotion planning and also as a source of information about the visitors´ needs, including their preferences in the field of future concert cycle dramaturgy.
Klíčová slova
Klíčová slova: abonmá, publikum, komunikační mix, benefit, komplexní kulturní produkt, kvalitativní výzkum, městské kulturní středisko, abonentní koncert
Klíčová slova v angličtině
Key words : subcsription , audience, communication mix, benefit, complex cultural pro-duct, qualitative survey, municipal cultural facility, subcribed concert
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši věnující se marketingu kultury se zaměřením na publikum
2. Stanovte hlavní cíl kvalitativního výzkumu u návštěvníků abonentních koncertů ve Frenštátě pod Radhoštěm
3. Zvolte metody výzkumu, výzkumné otázky a výzkum zaměřte na měření efektivity užití nástrojů marketingového komunikačního
mixu a podněty pro budoucí tvorbu dramaturgie koncertů.
4. Na základě výsledků výzkumu analyzujte efektivitu užití nástrojů marketingového komunikačního mixu v praxi
5. Na základě získaných informací proveďte nástin dalšího možného vývoje v oblasti propagace abonentních koncertů a uveďte, jakým způsobem bude možné směřovat dramaturgii koncertního cyklu v budoucnu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši věnující se marketingu kultury se zaměřením na publikum
2. Stanovte hlavní cíl kvalitativního výzkumu u návštěvníků abonentních koncertů ve Frenštátě pod Radhoštěm
3. Zvolte metody výzkumu, výzkumné otázky a výzkum zaměřte na měření efektivity užití nástrojů marketingového komunikačního
mixu a podněty pro budoucí tvorbu dramaturgie koncertů.
4. Na základě výsledků výzkumu analyzujte efektivitu užití nástrojů marketingového komunikačního mixu v praxi
5. Na základě získaných informací proveďte nástin dalšího možného vývoje v oblasti propagace abonentních koncertů a uveďte, jakým způsobem bude možné směřovat dramaturgii koncertního cyklu v budoucnu.
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER a kol., 2003, Marketingová komunikace, Praha: Grada publishing a.s. ISBN 978-80-247-0254
BAČUVČÍK, Radim, 2012. Marketing kultury, Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost,VeRBum, ISBN 978-80-87500-17-0
JOHNOVÁ, Radka, 2008. Marketing kulturního dědictví a umění, Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2724-0.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum,Praha: Grada, ISBN 80-247-0966-X.
REIFOVÁ, Irena, 2004. Slovník mediální komunikace, Praha: Portál, ISBN 80-7178-926-7.
VYSEKALOVÁ a kol., 2007, Psychologie reklamy, Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-2196-5
VYSEKALOVÁ a kol., 2014, Emoce v marketingu, Praha: Grada Publishing a.s., ISBN 978-80-247-4843-6
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER a kol., 2003, Marketingová komunikace, Praha: Grada publishing a.s. ISBN 978-80-247-0254
BAČUVČÍK, Radim, 2012. Marketing kultury, Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost,VeRBum, ISBN 978-80-87500-17-0
JOHNOVÁ, Radka, 2008. Marketing kulturního dědictví a umění, Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2724-0.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum,Praha: Grada, ISBN 80-247-0966-X.
REIFOVÁ, Irena, 2004. Slovník mediální komunikace, Praha: Portál, ISBN 80-7178-926-7.
VYSEKALOVÁ a kol., 2007, Psychologie reklamy, Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-2196-5
VYSEKALOVÁ a kol., 2014, Emoce v marketingu, Praha: Grada Publishing a.s., ISBN 978-80-247-4843-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Kupková):
1. Má kulturní středisko k dispozici údaje abonentů? Lze vyhodnotit, kolik jich kupuje abonmá opakovaně a kteří jsou noví?
2. Prosím, blíže vysvětlete, jaký vliv by měla Vaše osobnost na respondenty při realizaci výzkumu? Předpokládám, že i tak byli informování o účelu a zadavateli výzkumu.
3. Jsou některé Vaše závěry použitelné i pro jiná města podobné velikosti pro pořádání podobných akcí? Bylo by možné sestavit nějaké "desatero, jak na to"?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Doc. Bačuvčík):
" Z textu se zdá, že pozitivní přijetí je do značné míry dáno nadšením lidí, kteří se na organizaci podílejí, a jejich schopnosti toto nadšení předat dál. Lze sázet na to, že do budoucna se podaří nastavit takový systém organizace, který by případný nedostatek takového nadšení dokázal eliminovat?