Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenčního prostředí podniku v odvětví výroby pryžových a plastových výrobků technologií vstřikování ve Zlínském kraji.
Práce je rozdělena na dvě části. První část je věnována teoretickým poznatkům získaným studiem literatury a v průběhu studia. Je zde objasněn pojem konkurence, konkurenceschopnost, marketingové prostředí podniku, Porterův model pěti sil a SWOT analýza. Druhá část se zabývá analýzou klíčových konkurentů a analýzou podniku v konkurenčním prostředí použitím SWOT analýzy a Porterova modelu pěti sil. Na základě zjištěných výsledků budou navržena doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti a lepšímu umístění podniku na trhu.
Anotace v angličtině
This thesis analyses the competitive business environment in the manufacture of rubber and plastic products by injection technology in the Zlín Region.
The work is divided into two parts. The first part is devoted to theoretical knowledge gained by studying literature and during study. It deals with the concept of competition, competitiveness, enterprise marketing environment, Porter's five forces model and SWOT analysis. The second part deals analysis the key competitors and analysis of a company in a competitive environment using SWOT analysis and Porter's five forces model. The findings will be submitted recommendations to increase competitiveness and better positioning on the market.
Klíčová slova
Konkurence, Konkurenční výhoda, Analýza konkurence, Konkurenceschopnost, SWOT analýza, Porterův model pěti sil.
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenčního prostředí podniku v odvětví výroby pryžových a plastových výrobků technologií vstřikování ve Zlínském kraji.
Práce je rozdělena na dvě části. První část je věnována teoretickým poznatkům získaným studiem literatury a v průběhu studia. Je zde objasněn pojem konkurence, konkurenceschopnost, marketingové prostředí podniku, Porterův model pěti sil a SWOT analýza. Druhá část se zabývá analýzou klíčových konkurentů a analýzou podniku v konkurenčním prostředí použitím SWOT analýzy a Porterova modelu pěti sil. Na základě zjištěných výsledků budou navržena doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti a lepšímu umístění podniku na trhu.
Anotace v angličtině
This thesis analyses the competitive business environment in the manufacture of rubber and plastic products by injection technology in the Zlín Region.
The work is divided into two parts. The first part is devoted to theoretical knowledge gained by studying literature and during study. It deals with the concept of competition, competitiveness, enterprise marketing environment, Porter's five forces model and SWOT analysis. The second part deals analysis the key competitors and analysis of a company in a competitive environment using SWOT analysis and Porter's five forces model. The findings will be submitted recommendations to increase competitiveness and better positioning on the market.
Klíčová slova
Konkurence, Konkurenční výhoda, Analýza konkurence, Konkurenceschopnost, SWOT analýza, Porterův model pěti sil.
Prostudujte odbornou literaturu týkající se analýzy konkurence.
II. Praktická část
Popište firmu Plastik, s.r.o.
Proveďte analýzu konkurenčního prostředí.
Na základě zjištěných výsledků zpracujte návrhy a doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se analýzy konkurence.
II. Praktická část
Popište firmu Plastik, s.r.o.
Proveďte analýzu konkurenčního prostředí.
Na základě zjištěných výsledků zpracujte návrhy a doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1535-3.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
MARINIČ, Pavel. Plánování a tvorba hodnoty firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2432-4.
SEDLÁČKOVÁ, Helena a Karel BUCHTA. Strategická analýza. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-367-1.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1535-3.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
MARINIČ, Pavel. Plánování a tvorba hodnoty firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2432-4.
SEDLÁČKOVÁ, Helena a Karel BUCHTA. Strategická analýza. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-367-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 49 bodů
Oponent BP: 44 bodů
Ing. Ludmila Škarpová:
Pro kterou z analyzovaných firem je Plastik, s. r. o. největší konkurence a proč? (Odpověděla zcela).
Proč byl zvolen Zlínský kraj jako hlavní trh pro analýzu konkurenčního prostředí podniku? (Odpověděla zcela).
Ing. Petra Hanáková:
1. Koho z uvedených firem považuje autorka za největšího konkurenta a proč? (Odpověděla zcela).
2. Vnímá autorka jako potencionální hrozbu pro výrobu pomocí vstřikování metodu 3D tisku? V čem vidí případné hrozby? (Odpověděla zcela).
3. Dokáže autorka finančně kvantifikovat doporučení do oblasti zahájení vývoje a výroby forem? Vidí kromě finanční náročnosti nějaké problémy s tímto spojené? (Odpověděla zcela).