Práce se zabývá nákupním chováním českých spotřebitelů v oblasti batohů a brašen na notebook, na základě čehož navrhuje komunikační strategii americké značce Everki pro vstup na český trh. Obsahuje rešerši literárních zdrojů, které zkoumají nákupní chování, marketingovou komunikaci a vliv kulturního prostředí. Na základě této rešerše je vytvořena analytická část, která představuje značku Everki, její konkurenty a obsahuje primární dotazníkové šetření, které zkoumá specifika nákupního chování českých spotřebitelů. Tato východiska jsou následně využita pro vytvoření návrhu komunikační strategie značky Everki pro vstup na český trh.
Anotace v angličtině
This thesis explores and studies consumer behaviour of czech consumers in the area of notebook bags and briefcases and on its basis offers a communication strategy for Everki brand's entry into the czech market. It contains a research of published sources dedicated to consumer behaviour, marketing communications and the offect of social-cultural environment. Based on this research, analysis was made, which contains introduction of Everki brand and its competition, as well as basic survey of czech customers' consumer behaviour. These information are used to create a communication strategy for Everki brand's entry into the czech market.
Klíčová slova
Nákupní chování, komunikační strategie, batohy a brašny, český trh, kulturní dimenze, Everki.
Klíčová slova v angličtině
Consumer behaviour, communication strategy, bags and briefcases, czech market, cultural dimensions, Everki.
Rozsah průvodní práce
100 s. (144 308 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá nákupním chováním českých spotřebitelů v oblasti batohů a brašen na notebook, na základě čehož navrhuje komunikační strategii americké značce Everki pro vstup na český trh. Obsahuje rešerši literárních zdrojů, které zkoumají nákupní chování, marketingovou komunikaci a vliv kulturního prostředí. Na základě této rešerše je vytvořena analytická část, která představuje značku Everki, její konkurenty a obsahuje primární dotazníkové šetření, které zkoumá specifika nákupního chování českých spotřebitelů. Tato východiska jsou následně využita pro vytvoření návrhu komunikační strategie značky Everki pro vstup na český trh.
Anotace v angličtině
This thesis explores and studies consumer behaviour of czech consumers in the area of notebook bags and briefcases and on its basis offers a communication strategy for Everki brand's entry into the czech market. It contains a research of published sources dedicated to consumer behaviour, marketing communications and the offect of social-cultural environment. Based on this research, analysis was made, which contains introduction of Everki brand and its competition, as well as basic survey of czech customers' consumer behaviour. These information are used to create a communication strategy for Everki brand's entry into the czech market.
Klíčová slova
Nákupní chování, komunikační strategie, batohy a brašny, český trh, kulturní dimenze, Everki.
Klíčová slova v angličtině
Consumer behaviour, communication strategy, bags and briefcases, czech market, cultural dimensions, Everki.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literárních zdrojů pojednávajících o spotřebitelském chování a marketingové komunikaci.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Představte analýzu značek a realizujte analýzu konkurence.
4. Realizujte primární dotazníkové šetření vztahující se k cíli práce.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte stěžejní závěry a navrhněte komunikační kampaň pro značku Everki pro vstup na český trh.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literárních zdrojů pojednávajících o spotřebitelském chování a marketingové komunikaci.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Představte analýzu značek a realizujte analýzu konkurence.
4. Realizujte primární dotazníkové šetření vztahující se k cíli práce.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte stěžejní závěry a navrhněte komunikační kampaň pro značku Everki pro vstup na český trh.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
MOOIJ, Marieke de. Consumer behavior and culture: consequences for global marketing and advertising. Thousand Oaks: Sage, 2004, xiv, 245 s. ISBN 0-7619-2669-0.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 303 s. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8.
SCHIFFMAN, Leon G a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, xxii, 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
SOLOMON, Michael R, Judith L ZAICHKOWSKY a Rosemary POLEGATO. Consumer behaviour: buying, having and being. Canadian ed. Scarborough, Ontario: Prentice Hall Canada, 1999, xxv, 701 s. ISBN 0-13-758707-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-2473528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 283 s. ISBN 80-247-0393-9
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
MOOIJ, Marieke de. Consumer behavior and culture: consequences for global marketing and advertising. Thousand Oaks: Sage, 2004, xiv, 245 s. ISBN 0-7619-2669-0.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 303 s. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8.
SCHIFFMAN, Leon G a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, xxii, 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
SOLOMON, Michael R, Judith L ZAICHKOWSKY a Rosemary POLEGATO. Consumer behaviour: buying, having and being. Canadian ed. Scarborough, Ontario: Prentice Hall Canada, 1999, xxv, 701 s. ISBN 0-13-758707-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-2473528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 283 s. ISBN 80-247-0393-9
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - dr. Martina Juříková):
1. Na základě čeho formulujete hypotézy šetření? Nebyly by vhodnější výzkumné otázky? Příp. jak by zněly?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Silné a slabé stránky konkurentů jste posuzoval subjektivně? Např. W - pozice u mladých spotřebitelů či pozice na lokálních trzích jsou dosti nekonkrétní a jeví se nepodloženě.
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Proč jste v dotazníku neověřil důležitost 4 USPs značky Everki na českých spotřebitelích?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Vedoucí práce Mgr. Josef Kocourek, Ph.D. ve svém posudku vedoucího práce položil tuto otázku:
1. Jak významnou roli hraje u produktů Everki design?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.