Diplomová práce se zaměřuje na význam public relations v kontextu marketingových komunikací, zejména jeho roli při integrraci marketingových komunikací s důrazem na zvýšení efektivity ostatních nástrojů komunikace.
Výzkumná a projektová část diplomové práce se zaměřují na konkrétní příklad z praxe značky spodního prádla Lisca. Věnuje se fenoménu využívání public relations jako substitutu klasické inzerce a míře efektivity této strategie na základě porovnání nákladů investovaných do propagace. Práce se zabývá problematikou role public relations vmarketingovém mixu v době, kdy se tuzemský inzertní trh zmítá v problémech poekonomické krizi, která totálně devalvovala ceny klasické inzerce v tištěných periodikách a řada zadavatelů ještě stále nerozumí rozdílu mezi placenou inzercí a formou "neplacených" PR článků. Stěžejní otázkou diplomové práce je pak: "Lze skutečně ignorovat klasickou inzerci a nahradit ji public relations?" a "Je public relations všemocné?" Sekundárně se práce zaměřuje na postavení public relations v době sociálních médií.
Cílem diplomové práce bude obhájení či vyvrácení teorie využívání public relations jako stěžejního nástroje marketingového mixu.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the importance of public relations in the context of marketing communications, in particular its role in the tight integration of marketing communications with emphasis on increasing the effectiveness of other communication tools.
Research part of the thesis together with the project focuses on specific practical example of lingerie brand Lisca. It deals with the phenomenon of the use of public relations as a substitute conventional advertising and the degree of effectiveness of this strategy based on cost invested into the promotion. Thesis deals with the role of public relations in the
marketing mix at a time when the domestic advertising market mired in problems after the economic crisis that has totally devalued the price of conventional advertising in printed periodicals and many authorities still do not understand the difference between paid advertising and a form of "unpaid" PR articles. The leading question of the thesis is then: "Can we really ignore traditional advertising and replace it with public relations?" And "Is public relations omnipotent?" Secondarily, the work focuses on the position of public relations in the age of social media.
The aim of the thesis will defend or refute the theory of exploitation of public relations as a fundamental instrument of the marketing mix.
Klíčová slova
Komunikace, marketing, margetingová komunikace, public relations, sociální média, integrovaná marketingová komunikace, reklama, inzerce
Klíčová slova v angličtině
Communication, marketing communication, public relations, social media, integrated marketing communication, advertising
Rozsah průvodní práce
89 s. (118 819 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na význam public relations v kontextu marketingových komunikací, zejména jeho roli při integrraci marketingových komunikací s důrazem na zvýšení efektivity ostatních nástrojů komunikace.
Výzkumná a projektová část diplomové práce se zaměřují na konkrétní příklad z praxe značky spodního prádla Lisca. Věnuje se fenoménu využívání public relations jako substitutu klasické inzerce a míře efektivity této strategie na základě porovnání nákladů investovaných do propagace. Práce se zabývá problematikou role public relations vmarketingovém mixu v době, kdy se tuzemský inzertní trh zmítá v problémech poekonomické krizi, která totálně devalvovala ceny klasické inzerce v tištěných periodikách a řada zadavatelů ještě stále nerozumí rozdílu mezi placenou inzercí a formou "neplacených" PR článků. Stěžejní otázkou diplomové práce je pak: "Lze skutečně ignorovat klasickou inzerci a nahradit ji public relations?" a "Je public relations všemocné?" Sekundárně se práce zaměřuje na postavení public relations v době sociálních médií.
Cílem diplomové práce bude obhájení či vyvrácení teorie využívání public relations jako stěžejního nástroje marketingového mixu.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the importance of public relations in the context of marketing communications, in particular its role in the tight integration of marketing communications with emphasis on increasing the effectiveness of other communication tools.
Research part of the thesis together with the project focuses on specific practical example of lingerie brand Lisca. It deals with the phenomenon of the use of public relations as a substitute conventional advertising and the degree of effectiveness of this strategy based on cost invested into the promotion. Thesis deals with the role of public relations in the
marketing mix at a time when the domestic advertising market mired in problems after the economic crisis that has totally devalued the price of conventional advertising in printed periodicals and many authorities still do not understand the difference between paid advertising and a form of "unpaid" PR articles. The leading question of the thesis is then: "Can we really ignore traditional advertising and replace it with public relations?" And "Is public relations omnipotent?" Secondarily, the work focuses on the position of public relations in the age of social media.
The aim of the thesis will defend or refute the theory of exploitation of public relations as a fundamental instrument of the marketing mix.
Klíčová slova
Komunikace, marketing, margetingová komunikace, public relations, sociální média, integrovaná marketingová komunikace, reklama, inzerce
Klíčová slova v angličtině
Communication, marketing communication, public relations, social media, integrated marketing communication, advertising
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu diplomové práce a definujte základní pojmy.
2. Definujte cíl a metodický postup práce.
3. Analyzujte využívání PR nástrojů ve zvolené firmě a zasaďte je do kontextu marketingové komunikace dané firmy.
4. Realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny zaměřený na efektivitu využívaných PR nástrojů.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a navrhněte komunikační strategii využívající PR nástroje efektivním způsobem tak, aby byla realizovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu diplomové práce a definujte základní pojmy.
2. Definujte cíl a metodický postup práce.
3. Analyzujte využívání PR nástrojů ve zvolené firmě a zasaďte je do kontextu marketingové komunikace dané firmy.
4. Realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny zaměřený na efektivitu využívaných PR nástrojů.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a navrhněte komunikační strategii využívající PR nástroje efektivním způsobem tak, aby byla realizovatelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 250 stran. ISBN 978-80-247-5022-4.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
Seznam doporučené literatury
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 250 stran. ISBN 978-80-247-5022-4.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Otázky k obhajobě:
"Stanovte kritéria analýzy portfolia značky a prezentujte její výsledky.
"Vysvětlete tvrzená na straně 41, že PR komunikace značky je celkem vyrovnaná, kromě měsícům které představují prodejní sezonu plavek a srovnejte s grafem č. 1
Komise vytkla, že jeden z analytických nástrojů - stavba dotazníku - nemá validní hodnotu,