Tato práce pojednává o vývoji distribuce digitálních produktů, hlavně stažitelných počítačo-vých her. Zaměřuje se na vývoj digitalizace obsahu a specifikaci produktu digitálních her. Je představen trh digitální distribuce her včetně vlastních distributorů, médií i hráčů - uživa-telů. Práce se zaměřuje na český trh a představuje projekt na vstup nového prodejce digitál-ního obsahu pro Českou republiku.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the evolution of digital products distribution, mainly dealing with downloadable computer games. It focuses on the development of content digitization and the specification of digital games products. The gaming digital distribution market is intro-duced, including distributors, media and the players - users. The work focuses on Czech market and presents a project which introduces a new digital content distributor for Czech Republic
PC games, downloadable content, digital content, distribution, pirated copies, compe-tition, game media, marketing research, pricing strategy.
Rozsah průvodní práce
114 s. (166 985 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává o vývoji distribuce digitálních produktů, hlavně stažitelných počítačo-vých her. Zaměřuje se na vývoj digitalizace obsahu a specifikaci produktu digitálních her. Je představen trh digitální distribuce her včetně vlastních distributorů, médií i hráčů - uživa-telů. Práce se zaměřuje na český trh a představuje projekt na vstup nového prodejce digitál-ního obsahu pro Českou republiku.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the evolution of digital products distribution, mainly dealing with downloadable computer games. It focuses on the development of content digitization and the specification of digital games products. The gaming digital distribution market is intro-duced, including distributors, media and the players - users. The work focuses on Czech market and presents a project which introduces a new digital content distributor for Czech Republic
PC games, downloadable content, digital content, distribution, pirated copies, compe-tition, game media, marketing research, pricing strategy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska vztahující se k tématu práce, zejména se zaměřením na distribuční metody digitálního obsahu.
2. Definujte cíl práce, výzkumné otázky a metody výzkumu.
3. Kriticky zhodnoťte trh počítačových her, jeho vývoj a distribuci.
4. Analyzujte stávající stav distribuce počítačových her, faktory hrající roli při výběru distribučního kanálu a v projektové části navrhněte východiska pro domácí trh.
5. Vyhodnoťte výsledky provedeného bádání, shrňte závěry a doporučení aplikovatelná v praxi a naznačte možné pokračování zkoumané problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska vztahující se k tématu práce, zejména se zaměřením na distribuční metody digitálního obsahu.
2. Definujte cíl práce, výzkumné otázky a metody výzkumu.
3. Kriticky zhodnoťte trh počítačových her, jeho vývoj a distribuci.
4. Analyzujte stávající stav distribuce počítačových her, faktory hrající roli při výběru distribučního kanálu a v projektové části navrhněte východiska pro domácí trh.
5. Vyhodnoťte výsledky provedeného bádání, shrňte závěry a doporučení aplikovatelná v praxi a naznačte možné pokračování zkoumané problematiky.
Seznam doporučené literatury
Kent, S. The Ultimate History of Video Games. New York: Crown Publishing Group, 2010. ISBN 0307560872, 9780307560872
Goldberg, M. Atari Inc. Business Is Fun. New York: Syzygy Press, 2012. ISBN 0985597402,9780985597405
Purcaru, B. Games vs. Hardware. Washington: Purcaru Ion Bogdan, 2014. E-book
Kotler, P. a Armstrong, G. Principles of Marketing 15th Global Edition. Pearson, 2013. ISBN: 1486002692, 9781486002696
Steampowered.com, internetová stránka online distributora her (online)
Polygon.com, inovativní internetový portál věnovaný hrám a hernímu průmyslu (online)
Seznam doporučené literatury
Kent, S. The Ultimate History of Video Games. New York: Crown Publishing Group, 2010. ISBN 0307560872, 9780307560872
Goldberg, M. Atari Inc. Business Is Fun. New York: Syzygy Press, 2012. ISBN 0985597402,9780985597405
Purcaru, B. Games vs. Hardware. Washington: Purcaru Ion Bogdan, 2014. E-book
Kotler, P. a Armstrong, G. Principles of Marketing 15th Global Edition. Pearson, 2013. ISBN: 1486002692, 9781486002696
Steampowered.com, internetová stránka online distributora her (online)
Polygon.com, inovativní internetový portál věnovaný hrám a hernímu průmyslu (online)
Přílohy volně vložené
CD rom, dotazník.
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Šula):
1. Nepovažujete české prostředí za omezení? Vzhledem k populaci a počtu hráčů v ní?
2. Dají se najít persony pro plánovaný portál?
3.Má být portál pro provozovatele ziskový? Pokud ano, v jaké míře?
Student zodpověděl otázky oponenta práce.