Diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti, jejího vlivu na firemní image a také jakým způsobem vnímají prováděné CSR aktivity zaměstnanci společnosti. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku základních pojmů týkající se oblasti společenské odpovědnosti firem, image, firemní kultury, podnikové etiky a interní komunikace. Teoretická část je rešerší odborné literatury a je stavebním prvkem pro praktickou i projektovou část práce. Praktická část práce se věnuje charakteristice hotelu Augustiniánský dům a analýze prováděných aktivit společenské odpovědnosti. Dále praktická část obsahuje dotazník určený zaměstnancům hotelu a vyhodnocení výsledků dotazníku. V projektové části se práce věnuje návrhu implementace vhodných aktivit společenské odpovědnosti na základě očekávání klíčových skupin stakeholderů.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the theme of social responsibility, its impact on corporate image and also how employees of the company perceive CSR activities. The theoretical part is focused on characteristics of basic concepts related to the field of socially responsible companies, image and corporate culture, business ethics and internal communications. The theoretical part is a literature search and is important part for a practical and project part. The practical part describes the characteristics of the hotel Augustiniánský dům and analysis of the activities carried out social responsibility. Practical part contains also the questionnaire for employees and evaluating the results of the questionnaire. The project part of the thesis defines implementation of appropriate corporate social responsibility activities on the basis of expectations core groups of stakeholders.
Corporate Social Responsibility, CSR, corporate culture, image, business ethics, internal communication, CSR implementation, stakeholders, qualitative marketing research, quantitive marketing research, creation of the CSR strategy
Rozsah průvodní práce
87
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti, jejího vlivu na firemní image a také jakým způsobem vnímají prováděné CSR aktivity zaměstnanci společnosti. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku základních pojmů týkající se oblasti společenské odpovědnosti firem, image, firemní kultury, podnikové etiky a interní komunikace. Teoretická část je rešerší odborné literatury a je stavebním prvkem pro praktickou i projektovou část práce. Praktická část práce se věnuje charakteristice hotelu Augustiniánský dům a analýze prováděných aktivit společenské odpovědnosti. Dále praktická část obsahuje dotazník určený zaměstnancům hotelu a vyhodnocení výsledků dotazníku. V projektové části se práce věnuje návrhu implementace vhodných aktivit společenské odpovědnosti na základě očekávání klíčových skupin stakeholderů.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the theme of social responsibility, its impact on corporate image and also how employees of the company perceive CSR activities. The theoretical part is focused on characteristics of basic concepts related to the field of socially responsible companies, image and corporate culture, business ethics and internal communications. The theoretical part is a literature search and is important part for a practical and project part. The practical part describes the characteristics of the hotel Augustiniánský dům and analysis of the activities carried out social responsibility. Practical part contains also the questionnaire for employees and evaluating the results of the questionnaire. The project part of the thesis defines implementation of appropriate corporate social responsibility activities on the basis of expectations core groups of stakeholders.
Corporate Social Responsibility, CSR, corporate culture, image, business ethics, internal communication, CSR implementation, stakeholders, qualitative marketing research, quantitive marketing research, creation of the CSR strategy
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny týkající se tématu společenská odpovědnost firem, firemní image a firemní kultura a specifikujte problematiku.
2. Analyzujte koncept CSR ve zvolené společnosti a uveďte jednotlivé formy, které společnost využívá.
3. Proveďte primární dotazníkové šetření mezi zaměstnanci dané společnosti, s cílem měřit jejich povědomí o CSR aktivitách, zhodnoťte a vyvoďte závěry.
4. Navrhněte v praxi aplikovatelnou strukturu CSR aktivit vhodně zvolenou pro danou společnost včetně komunikační strategie.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny týkající se tématu společenská odpovědnost firem, firemní image a firemní kultura a specifikujte problematiku.
2. Analyzujte koncept CSR ve zvolené společnosti a uveďte jednotlivé formy, které společnost využívá.
3. Proveďte primární dotazníkové šetření mezi zaměstnanci dané společnosti, s cílem měřit jejich povědomí o CSR aktivitách, zhodnoťte a vyvoďte závěry.
4. Navrhněte v praxi aplikovatelnou strukturu CSR aktivit vhodně zvolenou pro danou společnost včetně komunikační strategie.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav a Kevin Lane KELLER. Marketingová komunikace: CSR v praxi a jak s ním dál. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. Management (Grada). ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. [i.e. 3. vyd.]. Praha: Grada, 2007, 788 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman.Moderní marketingový výzkum:nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
KUNZ, Vilém.Společenská odpovědnost firem. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 201 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3983-0.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 169 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3157-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-802-4727-905.
ZADRAŽILOVÁ, Dana. Společenská odpovědnost podniků: transparentnost a etika podnikání. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2010, xix, 167 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-192-5.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav a Kevin Lane KELLER. Marketingová komunikace: CSR v praxi a jak s ním dál. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. Management (Grada). ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. [i.e. 3. vyd.]. Praha: Grada, 2007, 788 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman.Moderní marketingový výzkum:nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
KUNZ, Vilém.Společenská odpovědnost firem. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 201 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3983-0.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 169 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3157-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-802-4727-905.
ZADRAŽILOVÁ, Dana. Společenská odpovědnost podniků: transparentnost a etika podnikání. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2010, xix, 167 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-192-5.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Otázky k obhajobě:
"Jak se "etickým chováním hotelová společnost vyhne pokutám a právním postihům"?
"Jaké normy se vztahují na interní komunikaci firmy?
"Jaké jsou Vaše odporoučení pro společensky odpovědné firmy v oblasti hotelových i restauračních služeb?
Studentka připraveně odpověděla na položené dotazy.