Diplomová práce se zabývá sociální reklamou ve vztahu ke školní šikaně. Hlavním cílem práce je navržení kampaně proti školní šikaně, která bude založena na datech zjištěných v praktické části. Teoretická část diplomové práce se zabývá pojmy sociální marketing, sociální reklama, šikana, především ta školní a je zakončena metodikou, týkající se prak-tické části výzkumu. Praktická část obsahuje objasnění metody výzkumu, to znamená nejen popsání bloků dotazníku, způsobu výběru respondentů, ale i možná omezení šetření. Velký díl je pak tvořen výsledky dotazníkového šetření, které jsou zakončeny zodpovězením výzkumných otázek. V projektové části je návrh kampaně upozorňující na nebezpečí šikany. Ta se skládá z hlavní části, které je cílena na děti 2. stupně základní školy a spočívá ve spolupráci s YouTubery, a vedlejší / podpůrné části, spočívající v natočení spotu, cílícího na rodiče.
Anotace v angličtině
This Diploma Thesis is focused on social advertising in relation to school bullying. The main aim is to suggest a campaign against school bullying, which will be based on data gathered it in the practical part. The theoretical part deals with the meaning of terms such as social marketing, social advertising and bullying, especially in the school enviroment. This part ends with the methodology which concerns the practical part of this Diploma Thesis. The practical part contains explanation of the research method. It does not mean only specification of individual parts of the questionary, way of choosing respondents, but also research restrictions. Also we can find results of the research in this part, which is en-ded by answering research questions. In project part there is a proposal of campaing war-ning of school bullying. This proposal is composed of main part that is targeted at older children of elementary schools and it is based on cooperation with YouTubers, and con-junct part which will contain making of advertising spot targeted at parents.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, školní šikana, šikana, YouTubeři, reklamní spot
Klíčová slova v angličtině
Social Marketing, Social Advertising, School Bullying, Bully, YouTubers, Advertising Spot
Rozsah průvodní práce
110 s. (202 443 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá sociální reklamou ve vztahu ke školní šikaně. Hlavním cílem práce je navržení kampaně proti školní šikaně, která bude založena na datech zjištěných v praktické části. Teoretická část diplomové práce se zabývá pojmy sociální marketing, sociální reklama, šikana, především ta školní a je zakončena metodikou, týkající se prak-tické části výzkumu. Praktická část obsahuje objasnění metody výzkumu, to znamená nejen popsání bloků dotazníku, způsobu výběru respondentů, ale i možná omezení šetření. Velký díl je pak tvořen výsledky dotazníkového šetření, které jsou zakončeny zodpovězením výzkumných otázek. V projektové části je návrh kampaně upozorňující na nebezpečí šikany. Ta se skládá z hlavní části, které je cílena na děti 2. stupně základní školy a spočívá ve spolupráci s YouTubery, a vedlejší / podpůrné části, spočívající v natočení spotu, cílícího na rodiče.
Anotace v angličtině
This Diploma Thesis is focused on social advertising in relation to school bullying. The main aim is to suggest a campaign against school bullying, which will be based on data gathered it in the practical part. The theoretical part deals with the meaning of terms such as social marketing, social advertising and bullying, especially in the school enviroment. This part ends with the methodology which concerns the practical part of this Diploma Thesis. The practical part contains explanation of the research method. It does not mean only specification of individual parts of the questionary, way of choosing respondents, but also research restrictions. Also we can find results of the research in this part, which is en-ded by answering research questions. In project part there is a proposal of campaing war-ning of school bullying. This proposal is composed of main part that is targeted at older children of elementary schools and it is based on cooperation with YouTubers, and con-junct part which will contain making of advertising spot targeted at parents.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, školní šikana, šikana, YouTubeři, reklamní spot
Klíčová slova v angličtině
Social Marketing, Social Advertising, School Bullying, Bully, YouTubers, Advertising Spot
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky z oblasti sociální reklamy a šikany.
2. Vytyčte cíle práce a uveďte metodologický postup.
3. Proveďte kvantitativně orientovaný výzkum na vybraném vzorku cílové skupiny s přihlédnutím ke specifikům práce.
4. Analyzujte výsledky výzkumu a vyvoďte z nich závěry.
5. Vytvořte návrh kampaně, která bude upozorňovat na nebezpečí školní šikany.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky z oblasti sociální reklamy a šikany.
2. Vytyčte cíle práce a uveďte metodologický postup.
3. Proveďte kvantitativně orientovaný výzkum na vybraném vzorku cílové skupiny s přihlédnutím ke specifikům práce.
4. Analyzujte výsledky výzkumu a vyvoďte z nich závěry.
5. Vytvořte návrh kampaně, která bude upozorňovat na nebezpečí školní šikany.
Seznam doporučené literatury
FIELD, Evelyn M, 2009. Jak se bránit šikaně: praktický rádce pro děti, rodiče i učitele. Vyd. 1. V Praze: Ikar, 311 s. ISBN 9788024911762.
HARANTOVÁ, Lenka, 2014. Vnímání sociální reklamy vysokoškolskými studenty. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 154 s. ISBN 9788087500521.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 271 s. ISBN: 978-80-247-4354-7.
KOLÁŘ, Michal, 2005. Bolest šikanování. Vyd. 2. Praha: Portál, 256 s. ISBN 8073670143.
WEINREICH, Nedra Kline, 1999. Hands-on social marketing: a step-by-step guide. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, x, 262 s. ISBN 07-619-0867-6.
Seznam doporučené literatury
FIELD, Evelyn M, 2009. Jak se bránit šikaně: praktický rádce pro děti, rodiče i učitele. Vyd. 1. V Praze: Ikar, 311 s. ISBN 9788024911762.
HARANTOVÁ, Lenka, 2014. Vnímání sociální reklamy vysokoškolskými studenty. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 154 s. ISBN 9788087500521.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 271 s. ISBN: 978-80-247-4354-7.
KOLÁŘ, Michal, 2005. Bolest šikanování. Vyd. 2. Praha: Portál, 256 s. ISBN 8073670143.
WEINREICH, Nedra Kline, 1999. Hands-on social marketing: a step-by-step guide. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, x, 262 s. ISBN 07-619-0867-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Ktorá cieľová skupina je v školství najviac ohrozená?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Ktorý z emocionálnych apelov působí na skúmanú cieľovú skupinu najviac a aký jeje tu rozdiel medzi študentmi na stredných a vysokých školách?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Vedela by autorka uviesť základný slogan celej kampane a nemyslí si, že by bolo vhodné zakomponovať súčasne so spotom aj outdorovú kampaň na billboardech?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.