Tato diplomová práce pojednává o spotřebitelském chování generace Y na knižním trhu. Práce má za úkol zjistit, kde si zástupci generace Y, kteří knihy čtou, knihy kupují a jakým způsobem a čím se při nákupu nechávají ovlivňovat. Dále se věnuje rozdělení generace Y do podsegmentů a zjišťuje, jak se od sebe tyto segmenty nákupním chováním liší. V konečné fázi se také zaměřuje na komunikaci knižního trhu s těmito spotřebiteli.
V teoretické části práce jsou zpracovány teoretické poznatky týkající se spotřebitelského chování generace Y a knižního trhu a jeho komunikací se spotřebiteli generace Y. Praktická část obsahuje analýzu sekundární dat a vyhodnocení výsledků kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Z těchto výzkumů je pak vyvozen závěr, na který navazuje projektová část. V projektové části je navržena efektivní komunikační strategie vzhledem k výsledkům vyplývajícím z výzkumů.
Anotace v angličtině
This Master's thesis examines the subject of consumer behavior of the Y generation in the book market. This work seeks to determine where the Y generation readers buy books, how they do it and what influences them during the process. Furthermore, the thesis divides the generation Y into segments and seeks how do these segments vary in their consumer behavior. Lastly, it also focuses on the communication of book market subjects with the generation Y consumer.
The theoretical part defines all the necessary terminology covering the topics of consumer behavior, generation Y, book market and the communication of book market businesses with consumers of the Y generation. The practical part summarizes secondary research data, as well as the results or primary quantitative and qualitative research. The summary is then used to draw conclusions, which are further used in the project part that focuses on building an effective communication strategy of book market business with generation Y consumers.
Klíčová slova
generace, generace Y, spotřebitelské chování, knižní trh, knihy, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Generations, Generation Y, Customer Behavior, Book Market, Books, Communication
Rozsah průvodní práce
104 s. (145 691 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce pojednává o spotřebitelském chování generace Y na knižním trhu. Práce má za úkol zjistit, kde si zástupci generace Y, kteří knihy čtou, knihy kupují a jakým způsobem a čím se při nákupu nechávají ovlivňovat. Dále se věnuje rozdělení generace Y do podsegmentů a zjišťuje, jak se od sebe tyto segmenty nákupním chováním liší. V konečné fázi se také zaměřuje na komunikaci knižního trhu s těmito spotřebiteli.
V teoretické části práce jsou zpracovány teoretické poznatky týkající se spotřebitelského chování generace Y a knižního trhu a jeho komunikací se spotřebiteli generace Y. Praktická část obsahuje analýzu sekundární dat a vyhodnocení výsledků kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Z těchto výzkumů je pak vyvozen závěr, na který navazuje projektová část. V projektové části je navržena efektivní komunikační strategie vzhledem k výsledkům vyplývajícím z výzkumů.
Anotace v angličtině
This Master's thesis examines the subject of consumer behavior of the Y generation in the book market. This work seeks to determine where the Y generation readers buy books, how they do it and what influences them during the process. Furthermore, the thesis divides the generation Y into segments and seeks how do these segments vary in their consumer behavior. Lastly, it also focuses on the communication of book market subjects with the generation Y consumer.
The theoretical part defines all the necessary terminology covering the topics of consumer behavior, generation Y, book market and the communication of book market businesses with consumers of the Y generation. The practical part summarizes secondary research data, as well as the results or primary quantitative and qualitative research. The summary is then used to draw conclusions, which are further used in the project part that focuses on building an effective communication strategy of book market business with generation Y consumers.
Klíčová slova
generace, generace Y, spotřebitelské chování, knižní trh, knihy, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Generations, Generation Y, Customer Behavior, Book Market, Books, Communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky týkající se spotřebitelského chování generace Y. Dále také teoretické poznatky týkající se knižního trhu a jeho komunikace se spotřebiteli generace Y.
2. Formulujte si výzkumné otázky vztahující se ke spotřebitelskému chování generace Y a stanovte si metodologii.
3. V rámci výzkumu proveďte dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory.
4. V projektové části navrhněte efektivní komunikaci s generací Y vzhledem k výsledkům vyplývajícím z výzkumů v praktické části práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky týkající se spotřebitelského chování generace Y. Dále také teoretické poznatky týkající se knižního trhu a jeho komunikace se spotřebiteli generace Y.
2. Formulujte si výzkumné otázky vztahující se ke spotřebitelskému chování generace Y a stanovte si metodologii.
3. V rámci výzkumu proveďte dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory.
4. V projektové části navrhněte efektivní komunikaci s generací Y vzhledem k výsledkům vyplývajícím z výzkumů v praktické části práce.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Knihy a čtení: nákupní chování na trzích kulturních produktů 2014. 1. vydání. Zlín: Radim Bačuvčík VeRBuM, 2015, 248 stran. ISBN 978-80-87500-66-8.
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
TRÁVNÍČEK, Jiří. Překnížkováno: co čteme a kupujeme (2013). 1. vyd. Brno: Host, 2014, 190 s. ISBN 978-80-7491-256-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Knihy a čtení: nákupní chování na trzích kulturních produktů 2014. 1. vydání. Zlín: Radim Bačuvčík VeRBuM, 2015, 248 stran. ISBN 978-80-87500-66-8.
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
TRÁVNÍČEK, Jiří. Překnížkováno: co čteme a kupujeme (2013). 1. vyd. Brno: Host, 2014, 190 s. ISBN 978-80-7491-256-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Navrátilová):
V českém prostředí existují výzkumy, zaměřené na generace (zejména Prudký), klíčovým tématem je např. společný formativní zážitek této generace. Je takový zážitek možné najít u generace, se kterou pracujete v diplomové práci?
Studentka zodpověděla položené otázky.
V současné době probíhá druhý ročník původně francouzského výzkumu (www.generation-what.cz/), které se účastní více evropských států. Vyzkoušela jste si český dotazník?
Mohou být sociologické výzkumy generací bez vazby na spotřebitelské chování užitečné pro marketingové komunikace?
Studentka zodpověděla položené otázky.