Diplomová práce pojednává o efektivním využití emocionálního apelu strachu v současné reklamě. Teoretická část poskytuje náhled do problematiky teorie reklamy, apelů v reklamě a je blíže zaměřena na využití emocionálního apelu strachu v reklamě. Je zde formulováno fungování strachu v reklamě, formy strachu, faktory ovlivňující přijetí strachu, užití strachu v reklamě a jeho zakotvení v rámci legislativy a etiky. Praktická část pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy reklamy obsahující apel strachu objasňuje její současný stav a její vnímání spotřebiteli. Projektová část představuje pomůcku pro tvorbu reklamních kampaní obsahujících apel strachu.
Annotation in English
The diploma thesis discusses the effective use of the emotional appeal of fear
in contemporary advertising. The theoretical part provides an insight into the theory of advertising, advertising appeals and is closely focused on the use of the emotional appeal of fear in advertising. There is formulated the functioning of fear in advertising,forms of fear, factors influencing the acceptance of fear, use of fear in advertising and its embedding in legislation and ethics. The practical part is using quantitative and qualitative analysis of advertising containing an appeal of fear shows its current state and its perception by consumers. The project part presents a tool for creating advertising campaigns that include an appeal fear.
Keywords
Reklama, emoce, strach, úzkost, humor, emoce v reklamě, emocionální
apel, strach v reklamě, apel strachu, motiv strachu
Keywords in English
Advertising, Emotions, Fear, Humour, Emotions in Advertising, Emotional
Appeal, Fear in Advertising, Fear Appeal, Motive of Fear
Length of the covering note
90
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce pojednává o efektivním využití emocionálního apelu strachu v současné reklamě. Teoretická část poskytuje náhled do problematiky teorie reklamy, apelů v reklamě a je blíže zaměřena na využití emocionálního apelu strachu v reklamě. Je zde formulováno fungování strachu v reklamě, formy strachu, faktory ovlivňující přijetí strachu, užití strachu v reklamě a jeho zakotvení v rámci legislativy a etiky. Praktická část pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy reklamy obsahující apel strachu objasňuje její současný stav a její vnímání spotřebiteli. Projektová část představuje pomůcku pro tvorbu reklamních kampaní obsahujících apel strachu.
Annotation in English
The diploma thesis discusses the effective use of the emotional appeal of fear
in contemporary advertising. The theoretical part provides an insight into the theory of advertising, advertising appeals and is closely focused on the use of the emotional appeal of fear in advertising. There is formulated the functioning of fear in advertising,forms of fear, factors influencing the acceptance of fear, use of fear in advertising and its embedding in legislation and ethics. The practical part is using quantitative and qualitative analysis of advertising containing an appeal of fear shows its current state and its perception by consumers. The project part presents a tool for creating advertising campaigns that include an appeal fear.
Keywords
Reklama, emoce, strach, úzkost, humor, emoce v reklamě, emocionální
apel, strach v reklamě, apel strachu, motiv strachu
Keywords in English
Advertising, Emotions, Fear, Humour, Emotions in Advertising, Emotional
Appeal, Fear in Advertising, Fear Appeal, Motive of Fear
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů pojednávající o emocích v reklamě se zřetelem na emocionální apel strachu.
2. Zpracujte analýzu stavu reklam obsahujících emocionální apel strachu.
3. Realizujte kvalitativní výzkum na vybraném vzorku cílové skupiny.
4. Analyzujte a interpretujte zjištění výzkumu.
5. Na základě výsledků výzkumu z praktické části navrhněte řešení v projektové části.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů pojednávající o emocích v reklamě se zřetelem na emocionální apel strachu.
2. Zpracujte analýzu stavu reklam obsahujících emocionální apel strachu.
3. Realizujte kvalitativní výzkum na vybraném vzorku cílové skupiny.
4. Analyzujte a interpretujte zjištění výzkumu.
5. Na základě výsledků výzkumu z praktické části navrhněte řešení v projektové části.
Recommended resources
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 293 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. 2013. Marketing communications: a European perspective. Fifth edition. Harlow: Person, xxi, 615 stran. ISBN 978-0-273-77322-1.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 2000. 1. vyd. Praha: Grada, 602 s. ISBN 8071699977.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Recommended resources
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 293 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. 2013. Marketing communications: a European perspective. Fifth edition. Harlow: Person, xxi, 615 stran. ISBN 978-0-273-77322-1.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 2000. 1. vyd. Praha: Grada, 602 s. ISBN 8071699977.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Vysekalová):
1. Které právní a etické normy upravují využívání strachu v reklamě?
2. Kdy je využití motivu strachu naprosto nevhodné?
3. Jaký je rozdíl mezi strachem a úzkostí?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (vedoucí):