Diplomová práce se zaměřuje na vliv reklamy na hodnotový systém současné mládeže. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů z oblasti reklamy, marketingové komunikace, dále popisu vývoje mládeže z hlediska výchovy a výchovných aspektů a specifikace hodnotové-ho systému a hodnot. Teoretická část je východiskem pro zpracování praktické části. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum založený na rozsáhlém výzkumu mládeže vzdělá-vacích institucích v České republice čítající přes 1 080 respondentů. Výzkum je zpracován v rámci vědeckovýzkumné činnosti - IGA UTB 2015 ve Zlíně. Tento velký vzorek zaručuje objektivnost zkoumaného problému a kvalitní výsledná data. Výzkum je originální hlavně v tom, že se jako první v České republice specializuje jak na vliv reklamy, tak na hodnoty, které dnešní mládež uznává. Součástí práce je dotazníkové šetření zaměřující se na vnímání reklamy jako výchovného prostředku mládeže.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the impact of advertising on the value system of today's youth. The theoretical part deals with the definition of advertising, marketing communication, further describing the development of the youth in terms of education and educational aspects and specifications of the value system and values. The theoretical part is the basis for the practical part. The practical part contains from quantitative research based on extensive research of youth in educational institutions in the Czech Republic with over 1 080 respondents. Research is elaborated in the context of scientific research IGA UTB 2015 in Zlin. This large sample guarantees objectivity of the problem and the resulting data quality. This re-search is particularly original in that it is the first in the Czech Republic specializing in both the impact of advertising and values that youth today recognizes. The work includes a sur-vey focusing on the perception of advertising as an educational resource for youth.
Klíčová slova
reklama, marketingová komunikace, hodnotový systém, hodnotová orientace, mládež, kvantitativní výzkum, vliv reklamy, hodnoty
Klíčová slova v angličtině
advertising, marketing communications, value system, value orientation, youth, quantitative research, the influence of advertising, values
Rozsah průvodní práce
100 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na vliv reklamy na hodnotový systém současné mládeže. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů z oblasti reklamy, marketingové komunikace, dále popisu vývoje mládeže z hlediska výchovy a výchovných aspektů a specifikace hodnotové-ho systému a hodnot. Teoretická část je východiskem pro zpracování praktické části. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum založený na rozsáhlém výzkumu mládeže vzdělá-vacích institucích v České republice čítající přes 1 080 respondentů. Výzkum je zpracován v rámci vědeckovýzkumné činnosti - IGA UTB 2015 ve Zlíně. Tento velký vzorek zaručuje objektivnost zkoumaného problému a kvalitní výsledná data. Výzkum je originální hlavně v tom, že se jako první v České republice specializuje jak na vliv reklamy, tak na hodnoty, které dnešní mládež uznává. Součástí práce je dotazníkové šetření zaměřující se na vnímání reklamy jako výchovného prostředku mládeže.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the impact of advertising on the value system of today's youth. The theoretical part deals with the definition of advertising, marketing communication, further describing the development of the youth in terms of education and educational aspects and specifications of the value system and values. The theoretical part is the basis for the practical part. The practical part contains from quantitative research based on extensive research of youth in educational institutions in the Czech Republic with over 1 080 respondents. Research is elaborated in the context of scientific research IGA UTB 2015 in Zlin. This large sample guarantees objectivity of the problem and the resulting data quality. This re-search is particularly original in that it is the first in the Czech Republic specializing in both the impact of advertising and values that youth today recognizes. The work includes a sur-vey focusing on the perception of advertising as an educational resource for youth.
Klíčová slova
reklama, marketingová komunikace, hodnotový systém, hodnotová orientace, mládež, kvantitativní výzkum, vliv reklamy, hodnoty
Klíčová slova v angličtině
advertising, marketing communications, value system, value orientation, youth, quantitative research, the influence of advertising, values
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury v oblasti mediální komunikace, reklama, hodnoty a hodnotová orientace se zaměřením na dospívající generaci. Na základě studia odborné literatury zpracujte teoretická východiska k řešení analyzovaného problému.
2. Formulujte výzkumné otázky, cíl práce a metody pro zpracování práce.
3. Vymezte cílovou skupinu a na základě realizovaného výzkumného šetření zpracujte potřebná data k analýze současné mládeže z pohledu vnímání hodnot a hodnotové orientace v současné komercionalizované společnosti.
4. Na základě výsledných hodnot výzkumného šetření zodpovězte výzkumné otázky a případně doplňte doporučení k řešení sledované problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury v oblasti mediální komunikace, reklama, hodnoty a hodnotová orientace se zaměřením na dospívající generaci. Na základě studia odborné literatury zpracujte teoretická východiska k řešení analyzovaného problému.
2. Formulujte výzkumné otázky, cíl práce a metody pro zpracování práce.
3. Vymezte cílovou skupinu a na základě realizovaného výzkumného šetření zpracujte potřebná data k analýze současné mládeže z pohledu vnímání hodnot a hodnotové orientace v současné komercionalizované společnosti.
4. Na základě výsledných hodnot výzkumného šetření zodpovězte výzkumné otázky a případně doplňte doporučení k řešení sledované problematiky.
Seznam doporučené literatury
PRUDKÝ, Libor. Studie o hodnotách. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2009, 236 s. ISBN 978-80-7380-266-0.
PRÁZNÝ, Aleš. Výchova jako přehodnocování hodnot. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007, 188 s. ISBN 978-80-7194-990-9.
DVOŘÁKOVÁ, Jana. Morální usuzování: vliv hodnot, osobnosti a morální identity. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 149 s. ISBN 978-80-210-4751-8.
EYRE, Linda a Richard M EYRE. Jak naučit děti hodnotám. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 156 s. ISBN 978-80-7367-275-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vyd. Praha:
Grada Publishing, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace 3. vyd. Brno: Computer Press, 2011,
488 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
Seznam doporučené literatury
PRUDKÝ, Libor. Studie o hodnotách. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2009, 236 s. ISBN 978-80-7380-266-0.
PRÁZNÝ, Aleš. Výchova jako přehodnocování hodnot. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007, 188 s. ISBN 978-80-7194-990-9.
DVOŘÁKOVÁ, Jana. Morální usuzování: vliv hodnot, osobnosti a morální identity. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 149 s. ISBN 978-80-210-4751-8.
EYRE, Linda a Richard M EYRE. Jak naučit děti hodnotám. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 156 s. ISBN 978-80-7367-275-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vyd. Praha:
Grada Publishing, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace 3. vyd. Brno: Computer Press, 2011,
488 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - Ing. Martina Juříková, Ph.D.):
1. Domníváte se, že Sakovy hodnoty jsou věrohodné? Nejedná se o vědomé výpovědi?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Proč jste blíže neanalyzovala např. rozdíly mezi chlapci a dívkami či jiné identifikační znaky? Lze je považovat za významné?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Komu kromě výchovných institucí by mohly (a k čemu) sloužit výsledky vaší práce?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Vedoucí práce - PaedDr. Marcela Göttlichová položila v posudku tuto otázku:
Které z výsledků šetření Vás nejvíce překvapily, ať již z pozitivního - či negativního náhledu?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.