Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací Rádia Čas Rock s důrazem na online komunikaci. Rádio Čas Rock je regionální rozhlasová stanice působící od roku 2011 v Moravskoslezském kraji. V teoretické části jsou vymezeny pojmy související s vývojem komunikace a médií. Důraz je kladen na rozhlas, český rozhlasový trh a marketingovou komunikaci rozhlasových stanic. Praktická část obsahuje charakteristiku vybrané rozhlasové stanice včetně marketingových aktivit. Autorka popisuje a analyzuje především její online aktivity. V konečné fázi definuje rezervy této komunikace a přináší návrhy konkrétních řešení a doporučení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with marketing communication Rádio Čas Rock focused on online com-munication. Rádio Čas Rock is a regional radio station operating in the Moravian- Silesian region since 2011. The theoretical part defines terms related to the development of communication and media, mainly radio and czech radio market and marketing communication. The practical part contains the characteristics of the Rádio Čas Rock, including marketing activities. The final phase defines the weaknesses of Radio Čas Rock online communication and brings concrete solutions and recommendations
Klíčová slova
Online komunikace, sociální sítě, marketingová komunikace, Rádio Čas Rock, rozhlas
Klíčová slova v angličtině
Online communication, social network, marketing communication, Rádio Čas Rock, radio
Rozsah průvodní práce
92 s. (122 845 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací Rádia Čas Rock s důrazem na online komunikaci. Rádio Čas Rock je regionální rozhlasová stanice působící od roku 2011 v Moravskoslezském kraji. V teoretické části jsou vymezeny pojmy související s vývojem komunikace a médií. Důraz je kladen na rozhlas, český rozhlasový trh a marketingovou komunikaci rozhlasových stanic. Praktická část obsahuje charakteristiku vybrané rozhlasové stanice včetně marketingových aktivit. Autorka popisuje a analyzuje především její online aktivity. V konečné fázi definuje rezervy této komunikace a přináší návrhy konkrétních řešení a doporučení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with marketing communication Rádio Čas Rock focused on online com-munication. Rádio Čas Rock is a regional radio station operating in the Moravian- Silesian region since 2011. The theoretical part defines terms related to the development of communication and media, mainly radio and czech radio market and marketing communication. The practical part contains the characteristics of the Rádio Čas Rock, including marketing activities. The final phase defines the weaknesses of Radio Čas Rock online communication and brings concrete solutions and recommendations
Klíčová slova
Online komunikace, sociální sítě, marketingová komunikace, Rádio Čas Rock, rozhlas
Klíčová slova v angličtině
Online communication, social network, marketing communication, Rádio Čas Rock, radio
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů, které se zabývají vývojem masové komunikace a rozvojem masových médií v digitální éře. Zejména vývojem českého rozhlasového vysílání a remediací rozhlasu.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte marketingovou komunikaci Rádia Čas Rock a zhodnoťte jeho doplňkové formy propagace a marketingové kanály v návaznosti na jeho cílovou skupinu.
4. Proveďte kvantitativně orientovaný marketingový výzkum vzhledem k cílům práce a realizujte analýzu sekundárních dat.
5. S přihlédnutím k východiskům výzkumu navrhněte vylepšení a nová využití online marketingových kanálů pro dané rádio.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů, které se zabývají vývojem masové komunikace a rozvojem masových médií v digitální éře. Zejména vývojem českého rozhlasového vysílání a remediací rozhlasu.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte marketingovou komunikaci Rádia Čas Rock a zhodnoťte jeho doplňkové formy propagace a marketingové kanály v návaznosti na jeho cílovou skupinu.
4. Proveďte kvantitativně orientovaný marketingový výzkum vzhledem k cílům práce a realizujte analýzu sekundárních dat.
5. S přihlédnutím k východiskům výzkumu navrhněte vylepšení a nová využití online marketingových kanálů pro dané rádio.
Seznam doporučené literatury
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009, 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
URBAN, Lukáš, Josef DUBSKÝ a Karol MURDZA. Masová komunikace a veřejné mínění. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 230 s. ISBN 978-80-247-3563-4.
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 439 s. ISBN 978-80-247-3028-8.
LISTER, Martin. New media: a critical introduction. 1st publ. London: Routledge, 2003, vi, 404 s. ISBN 978-0-415-43161-3.
JAKUBOWICZ, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediamorfóza. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2013, 334 s. ISBN 978-80-87500-38-5.
Seznam doporučené literatury
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009, 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
URBAN, Lukáš, Josef DUBSKÝ a Karol MURDZA. Masová komunikace a veřejné mínění. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 230 s. ISBN 978-80-247-3563-4.
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 439 s. ISBN 978-80-247-3028-8.
LISTER, Martin. New media: a critical introduction. 1st publ. London: Routledge, 2003, vi, 404 s. ISBN 978-0-415-43161-3.
JAKUBOWICZ, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediamorfóza. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2013, 334 s. ISBN 978-80-87500-38-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent: PaedDr. Marcela Göttlichová):
1. Event marketing - Odráží se pořádané eventy v poslechovosti Rádia Čas Rock?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Facebook - Co je důvodem sporadických odpovědí moderátorů a správců stránek na zprávy fanoušků? Souvisí to i s označením, že facebook představuje "nutné či nucené zlo" z pohledu některých moderátorů? Jakou cestou by se dal odstranit negativní vztah moderátorů k facebooku? Je nezbytností, aby facebookovou komunikaci obstarávali pouze moderátoři?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Zajímalo by mě, jaké primární úpravy vzhledem k finančně méně náročnému řešení by autorka preferovala v případě, že by postoj vedení k předloženému projektu online komunikace byl záporný. Stejně jaké změny by proběhly v případě nezájmu moderátorů.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.