Tato diplomová práce se zabývá problematikou virálního marketingu a jeho možným využitím v rámci kampaní vysokých škol. V první, teoretické, části diplomové práce jsou představena nezbytná teoretická východiska virálního marketingu se zaměřením na aktuální trendy v dané oblasti. Praktická část práce se věnuje analýze a komparaci vybraných virálních videokampaní vysokých škol a dále je v této části představen marketingový výzkum zaměřený na úspěšnost klíčových faktorů jednotlivých vybraných virálních videokampaní vysokých škol. V poslední, projektové, části práce je s využitím získaných poznatků zpracován návrh fiktivní kampaně využívající virálních prvků.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of viral marketing and its potential utilization within the campaigns of universities. In the first, theoretical, part of the thesis an overview of the theoretical bases of viral marketing with a focus on actual trends in this area are introduced. The practical part of the thesis is devoted to the analysis and comparison of selected viral video campaigns of universities. Moreover the marketing research focused on success of key factors of each selected viral video campaigns is presented. In the last project part of the thesis the draft of the fictional campaign which incorporates viral tools is created.
Klíčová slova
virální marketing, virální video, propagace vysoké školy, sociální média, sociální sítě, názorový vůdce, buzz
Klíčová slova v angličtině
viral marketing, viral video, propagation of university, social media, social networks, opinion leader, buzz
Rozsah průvodní práce
117 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá problematikou virálního marketingu a jeho možným využitím v rámci kampaní vysokých škol. V první, teoretické, části diplomové práce jsou představena nezbytná teoretická východiska virálního marketingu se zaměřením na aktuální trendy v dané oblasti. Praktická část práce se věnuje analýze a komparaci vybraných virálních videokampaní vysokých škol a dále je v této části představen marketingový výzkum zaměřený na úspěšnost klíčových faktorů jednotlivých vybraných virálních videokampaní vysokých škol. V poslední, projektové, části práce je s využitím získaných poznatků zpracován návrh fiktivní kampaně využívající virálních prvků.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of viral marketing and its potential utilization within the campaigns of universities. In the first, theoretical, part of the thesis an overview of the theoretical bases of viral marketing with a focus on actual trends in this area are introduced. The practical part of the thesis is devoted to the analysis and comparison of selected viral video campaigns of universities. Moreover the marketing research focused on success of key factors of each selected viral video campaigns is presented. In the last project part of the thesis the draft of the fictional campaign which incorporates viral tools is created.
Klíčová slova
virální marketing, virální video, propagace vysoké školy, sociální média, sociální sítě, názorový vůdce, buzz
Klíčová slova v angličtině
viral marketing, viral video, propagation of university, social media, social networks, opinion leader, buzz
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte odbornou literaturu a představte teoretická východiska týkající se virálního marketingu
2. V praktické části zanalyzujte vybrané virální kampaně
3. Dále v praktické části proveďte výzkum zaměřený na identifikaci klíčových faktorů úspěšnosti virálních kampaní
4. V projektové části zohledněte zjištěné poznatky z části teoretické a praktické a navhrněte kampaň využívající virálních prvků, případně navhrněte doporučení ohledně použitelnosti virálních kampaní
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte odbornou literaturu a představte teoretická východiska týkající se virálního marketingu
2. V praktické části zanalyzujte vybrané virální kampaně
3. Dále v praktické části proveďte výzkum zaměřený na identifikaci klíčových faktorů úspěšnosti virálních kampaní
4. V projektové části zohledněte zjištěné poznatky z části teoretické a praktické a navhrněte kampaň využívající virálních prvků, případně navhrněte doporučení ohledně použitelnosti virálních kampaní
Seznam doporučené literatury
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Praha: Zoner press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
HUGHES, Mark. Buzzmarketing: přimějte lidi, aby o vás mluvili. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 215 s. ISBN 80-7261-153-4.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011, 203 s. ISBN 978-80-7261-237-6.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
STUCHLÍK, Petr a Martin DVOŘÁČEK. Reklama na Internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 226 s. ISBN 80-247-0201-0.
BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu: krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 156 s. ISBN 80-247-1095-1.
PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, 2010. s. 265, 266. ISBN 978-80-247-3622-8
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
Seznam doporučené literatury
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Praha: Zoner press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
HUGHES, Mark. Buzzmarketing: přimějte lidi, aby o vás mluvili. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 215 s. ISBN 80-7261-153-4.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011, 203 s. ISBN 978-80-7261-237-6.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
STUCHLÍK, Petr a Martin DVOŘÁČEK. Reklama na Internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 226 s. ISBN 80-247-0201-0.
BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu: krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 156 s. ISBN 80-247-1095-1.
PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, 2010. s. 265, 266. ISBN 978-80-247-3622-8
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Pokuste se identifikovat hlavní cíle vybraných analyzovaných kampaní s přihlédnutím k výsledkům analýzy.
Jakým způsobem byla při oslovování respondentů zajištěna objektivita?
S využitím výsledků realizovaných výzkumů se pokuste zobecnit cíle virálních kampaní vysokých škol.
Student připraveně reagoval na položené otázky.