Diplomová práce pojednává o food blogu jako nástroji budování značky IKEA u cílové skupiny, generace Y. Teoretická část práce definuje generaci Y, značku, sociální média a sociální sítě, blogy, online marketing a marketingovou komunikaci ve 21. století. V praktické části je představena značka IKEA v důležitých souvislostech, provedena sekundární analýza k tématu a hlavní část práce zaujímá primární marketingový výzkum metodou CAWI, jež odhaluje image značky IKEA a zájem generace Y o jídlo, vaření a recepty, specializuje se na sledování food blogů a jejich vliv. V projektové části je předlo-žen návrh řešení značkového food blogu pro IKEA jako součást marketingové komunikace značky na internetu, s využitím influencer marketingu, navázání spolupráce s food blogery pro tvorbu obsahu.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with the food blog as a tool for brand building of the brand IKEA in the target group the generation Y. The theoretical part defines the generation Y, the brand, social media and social networks, blogs, online marketing and marketing communi-cation in the 21st century. In the practical part, there is introduced the brand IKEA in the important connections and there is also done a secondary analysis concerning the topic. The main part of the thesis represents a primary marketing research accomplishing by the method called CAWI, which reveals the image of the brand IKEA and the interest of the generation Y in food, cooking and recipes. Furthermore, it specializes in monitoring food blogs and their influence. In the project part, there is submitted a proposal of the solutions of the branded food blog for IKEA as a part of marketing communication of this brand on the Internet. This is done by means of using influencer marketing and establishing the co-operation with food bloggers for content creation.
Klíčová slova
blog, food blog, značka, budování značky, IKEA, generace Y, image, online komunikace, sociální sítě, sociální média, Instagram, influencer marketing
Klíčová slova v angličtině
blog, food blog, brand, brand building, IKEA, generation Y, image, online communication, social networks, social media, Instagram, influencer marketing
Rozsah průvodní práce
110 s. (178 927 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o food blogu jako nástroji budování značky IKEA u cílové skupiny, generace Y. Teoretická část práce definuje generaci Y, značku, sociální média a sociální sítě, blogy, online marketing a marketingovou komunikaci ve 21. století. V praktické části je představena značka IKEA v důležitých souvislostech, provedena sekundární analýza k tématu a hlavní část práce zaujímá primární marketingový výzkum metodou CAWI, jež odhaluje image značky IKEA a zájem generace Y o jídlo, vaření a recepty, specializuje se na sledování food blogů a jejich vliv. V projektové části je předlo-žen návrh řešení značkového food blogu pro IKEA jako součást marketingové komunikace značky na internetu, s využitím influencer marketingu, navázání spolupráce s food blogery pro tvorbu obsahu.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with the food blog as a tool for brand building of the brand IKEA in the target group the generation Y. The theoretical part defines the generation Y, the brand, social media and social networks, blogs, online marketing and marketing communi-cation in the 21st century. In the practical part, there is introduced the brand IKEA in the important connections and there is also done a secondary analysis concerning the topic. The main part of the thesis represents a primary marketing research accomplishing by the method called CAWI, which reveals the image of the brand IKEA and the interest of the generation Y in food, cooking and recipes. Furthermore, it specializes in monitoring food blogs and their influence. In the project part, there is submitted a proposal of the solutions of the branded food blog for IKEA as a part of marketing communication of this brand on the Internet. This is done by means of using influencer marketing and establishing the co-operation with food bloggers for content creation.
Klíčová slova
blog, food blog, značka, budování značky, IKEA, generace Y, image, online komunikace, sociální sítě, sociální média, Instagram, influencer marketing
Klíčová slova v angličtině
blog, food blog, brand, brand building, IKEA, generation Y, image, online communication, social networks, social media, Instagram, influencer marketing
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska pro zadanou diplomovou práci.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou značku a proveďte sekundární analýzu tématu na základě stanovených kritérií. Vyhodnoťte zjištěná data.
4. Realizujte dotazníkové šetření. Vyhodnoťte zjištěná data.
5. Vyhodnoťte závěry a doporučení ze zjištěných dat.
6. V projektové části navrhněte food blog.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska pro zadanou diplomovou práci.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou značku a proveďte sekundární analýzu tématu na základě stanovených kritérií. Vyhodnoťte zjištěná data.
4. Realizujte dotazníkové šetření. Vyhodnoťte zjištěná data.
5. Vyhodnoťte závěry a doporučení ze zjištěných dat.
6. V projektové části navrhněte food blog.
Seznam doporučené literatury
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
BYRON, D a Steve BROBACK. Blogy: publikuj a prosperuj: blogování pro váš business. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, xiv, 186 s. ISBN 978-80-247-2064-7.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
Seznam doporučené literatury
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
BYRON, D a Steve BROBACK. Blogy: publikuj a prosperuj: blogování pro váš business. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, xiv, 186 s. ISBN 978-80-247-2064-7.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D.):
1. Proč jste zvolila jako cílovou skupinu právě generaci Y?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jak lze využít food blok k další aktivaci s CS - a nejen s ní (s. 98)?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Jak vidíte budoucnost blogů? Co dalšího od nich očekáváte?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.