Práce se zabývá organizací událostí neformálního charakteru, naplňující vzdělávací poslání v kombinaci s dalšími účely, které mohou být zejména společenské, popularizační nebo zá-bavní. Proces přípravy akcí bude analyzován skrze rozhovory s pořadateli úspěšných pro-jektů vymezené kategorie. Poznatky z tohoto výzkumu budou dále aplikovány na prostředí Národní technické knihovny, pro niž vznikl návrh vlastního přednáškového cyklu. Výsledky této práce umožňují budoucí využití projektového plánu a v obecné rovině poskytují náhled na základní předpoklady úspěchu populárně vzdělávacích akcí.
Anotace v angličtině
The dissertation adresses the organization activities, connected to informal events with edu-cational purposes, combined with entertaining, popularizing or social function. The prepa-ration process is analyzed through interviews with successful hosts of projects from this category. The findings from the research are further applied to the environment of National Library of Technology, for which a lecture series has been designed. The outcomes of this dissertation allow a future use of the project plan. From a wider perspective, they provide an insight into the preconditions for an informal educational event's success.
Práce se zabývá organizací událostí neformálního charakteru, naplňující vzdělávací poslání v kombinaci s dalšími účely, které mohou být zejména společenské, popularizační nebo zá-bavní. Proces přípravy akcí bude analyzován skrze rozhovory s pořadateli úspěšných pro-jektů vymezené kategorie. Poznatky z tohoto výzkumu budou dále aplikovány na prostředí Národní technické knihovny, pro niž vznikl návrh vlastního přednáškového cyklu. Výsledky této práce umožňují budoucí využití projektového plánu a v obecné rovině poskytují náhled na základní předpoklady úspěchu populárně vzdělávacích akcí.
Anotace v angličtině
The dissertation adresses the organization activities, connected to informal events with edu-cational purposes, combined with entertaining, popularizing or social function. The prepa-ration process is analyzed through interviews with successful hosts of projects from this category. The findings from the research are further applied to the environment of National Library of Technology, for which a lecture series has been designed. The outcomes of this dissertation allow a future use of the project plan. From a wider perspective, they provide an insight into the preconditions for an informal educational event's success.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy.
2. Stanovte cíl práce, metodický postup a formulujte výzkumné otázky.
3. Realizujte výzkum vztahující se ke zvolené problematice, analyzujte potenciál populárně vzdělávacích akcí a přístupy k jejich formě a obsahu.
4. V projektové části navrhněte plán populárně vzdělávací události pro prostředí Národní technické knihovny vzhledem k výsledkům vyplývajícím z výzkumů v praktické části práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy.
2. Stanovte cíl práce, metodický postup a formulujte výzkumné otázky.
3. Realizujte výzkum vztahující se ke zvolené problematice, analyzujte potenciál populárně vzdělávacích akcí a přístupy k jejich formě a obsahu.
4. V projektové části navrhněte plán populárně vzdělávací události pro prostředí Národní technické knihovny vzhledem k výsledkům vyplývajícím z výzkumů v praktické části práce.
Seznam doporučené literatury
FERDINAND, Nicole a Paul KITCHIN. Events management: an international approach. 1st pub. Los Angeles: SAGE, 2012, xi, 364 s. ISBN 978-0-85702-240-0.
CHROMÝ, Jan. Komunikace, média, vzdělávání, kultura. Vyd. 1. Praha: Extrasystem Praha, 2014, 201 s. ISBN 978-80-87570-19-7.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
Seznam doporučené literatury
FERDINAND, Nicole a Paul KITCHIN. Events management: an international approach. 1st pub. Los Angeles: SAGE, 2012, xi, 364 s. ISBN 978-0-85702-240-0.
CHROMÝ, Jan. Komunikace, média, vzdělávání, kultura. Vyd. 1. Praha: Extrasystem Praha, 2014, 201 s. ISBN 978-80-87570-19-7.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
Přílohy volně vložené
1x CD s nahrávkami rozhovorů
Přílohy vázané v práci
ilustrace, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Kam byste zařadila analyzované koncepty v 9. kapitole z hlediska teorie komunikace podle McQuaila?
Stáž v NTK Praha jste si vybrala kvůli projektu vzdělávací akce, nebo jste téma diplomové práce zvolila ještě před stáží?
Jak vidíte možnosti realizace navrhovaného cyklu, případně jiného zúročení zkušeností z projektové části diplomové práce?
Studentka plně a připraveně odpověděla na položené otázky.