Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací firmy Labota a. s. věnující se maloobchodnímu prodeji obuvi a módy v 17 prodejnách České republiky. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související s marketingovou komunikací a s navazujícím marketingovým výzkumem. Praktická část je věnována primárnímu výzkumu formou tzv. mystery shopping na všech prodejnách a navazujícím rozhovorům s personálem prodejen. Součástí výzkumu je i sekundární šetření čerpající z interních dat firmy a mapující její cílové skupiny. Z poznatků získaných v praktické části vychází část projektová, která má za cíl vytvoření komplexního návrhu marketingové komunikace pro danou firmu. Projekt je podroben časové, rizikové a nákladové analýze.
Anotace v angličtině
This thesis deals with marketing communication of the company Labota a. s. that owns retail shops with shoes and fashion in 17 cities all over the Czech Republic. The theoretical part defines basic concepts concerning marketing communication and related marketing research. The practical part is dedicated to primary research in the form of mystery shopping in all company's stores followed by interviews with staff. Another part of the practical research is secondary research that is mining data from internal databases and mapping the target groups of the company. The final project part is based on the findings from previous chapters and its goal is to create complex project of marketing communication of analysed company. The project is subject to time, risk and cost analysis.
Klíčová slova
marketingová komunikace, marketingový komunikační plán, maloobchod, móda, projekt
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, marketing communication plan, retail, fashion, project
Rozsah průvodní práce
123 s. (181 344)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací firmy Labota a. s. věnující se maloobchodnímu prodeji obuvi a módy v 17 prodejnách České republiky. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související s marketingovou komunikací a s navazujícím marketingovým výzkumem. Praktická část je věnována primárnímu výzkumu formou tzv. mystery shopping na všech prodejnách a navazujícím rozhovorům s personálem prodejen. Součástí výzkumu je i sekundární šetření čerpající z interních dat firmy a mapující její cílové skupiny. Z poznatků získaných v praktické části vychází část projektová, která má za cíl vytvoření komplexního návrhu marketingové komunikace pro danou firmu. Projekt je podroben časové, rizikové a nákladové analýze.
Anotace v angličtině
This thesis deals with marketing communication of the company Labota a. s. that owns retail shops with shoes and fashion in 17 cities all over the Czech Republic. The theoretical part defines basic concepts concerning marketing communication and related marketing research. The practical part is dedicated to primary research in the form of mystery shopping in all company's stores followed by interviews with staff. Another part of the practical research is secondary research that is mining data from internal databases and mapping the target groups of the company. The final project part is based on the findings from previous chapters and its goal is to create complex project of marketing communication of analysed company. The project is subject to time, risk and cost analysis.
Klíčová slova
marketingová komunikace, marketingový komunikační plán, maloobchod, móda, projekt
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, marketing communication plan, retail, fashion, project
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o marketingové komunikaci.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativně orientovaný primární výzkum vzhledem k cílům práce.
4. Realizujte sekundární analýzu interních dat.
5. S přihlédnutím k východiskům výzkumů navrhněte komplexní projekt marketingové komunikace pro danou firmu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o marketingové komunikaci.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativně orientovaný primární výzkum vzhledem k cílům práce.
4. Realizujte sekundární analýzu interních dat.
5. S přihlédnutím k východiskům výzkumů navrhněte komplexní projekt marketingové komunikace pro danou firmu.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary a Philip KOTLER. Marketing: an introduction. Twelfth edition. Boston: Pearson, 2015, 672 stran. ISBN 978-1-292-01678-8.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. Fifth edition. Harlow: Person, 2013, xxi, 615 stran. ISBN 978-0-273-77322-1.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary a Philip KOTLER. Marketing: an introduction. Twelfth edition. Boston: Pearson, 2015, 672 stran. ISBN 978-1-292-01678-8.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. Fifth edition. Harlow: Person, 2013, xxi, 615 stran. ISBN 978-0-273-77322-1.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977.
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Ing. Martina Juříková, Ph.D.):
1. Jaké metody a techniky marketingového výzkumu by firma měla periodicky využívat k analýze efektivnosti marketingové komunikace a zákaznické spokojenosti?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Tab. 2 je zřejmě přehledem pokrytí nákladů, nikoliv marží (tedy obchodní přirážky), že? Kdybyste mohla, rozhodla byste se pro obchodně či ekonomicky aktivnější prodejny?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Neměla by být tvorba manuálu prodejny krokem č. 1?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.