Diplomová práce se zabývá vytvořením marketingové strategie pro cukrářskou výrobnu. Cílem práce je na základě teoretických poznatků, vytvořených jednotlivých analýz a průzkumu cílového trhu v oblasti cukrářství navrhnout vhodnou marketingovou strategii pro vlastní podnikání MF desserts. Teoretická část vymezuje základní pojmy související s podnikáním a tvorbou marketingové strategie. Praktická část je zaměřena na tvorbu situační analýzy, kvantitativního průzkumu cílového trhu a SWOT analýzy. Projektová část definuje návrhy konkrétní marketingové strategie pro MF desserts.
Annotation in English
This thesis deals with marketing strategy for confectionery MF desserts. The main aim is propose appropriate marketing strategy for the starting own business in manufacture and sale of confectionery products. Marketing strategy is based on theoretical knowledge, individual analyses and quantitative research of confectionery on the target market. The theoretical part defines the basic terms related to business and marketing strategy. The practical part is focused on the situational analysis, quantitative research of target market and SWOT analysis. The project part defines the proposes of a particular marketing strategy for MF desserts.
Keywords
Marketingová strategie, podnikání, malé a střední podniky, situační analýza, PEST analýza, analýza konkurence, SWOT analýza, marketingový výzkum.
Keywords in English
Marketing strategy, entrepreneurship, small and medium-sized enterprises, situational analysis, competitor´s analysis, SWOT analysis, marketing research.
Length of the covering note
114 s. (221 170 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá vytvořením marketingové strategie pro cukrářskou výrobnu. Cílem práce je na základě teoretických poznatků, vytvořených jednotlivých analýz a průzkumu cílového trhu v oblasti cukrářství navrhnout vhodnou marketingovou strategii pro vlastní podnikání MF desserts. Teoretická část vymezuje základní pojmy související s podnikáním a tvorbou marketingové strategie. Praktická část je zaměřena na tvorbu situační analýzy, kvantitativního průzkumu cílového trhu a SWOT analýzy. Projektová část definuje návrhy konkrétní marketingové strategie pro MF desserts.
Annotation in English
This thesis deals with marketing strategy for confectionery MF desserts. The main aim is propose appropriate marketing strategy for the starting own business in manufacture and sale of confectionery products. Marketing strategy is based on theoretical knowledge, individual analyses and quantitative research of confectionery on the target market. The theoretical part defines the basic terms related to business and marketing strategy. The practical part is focused on the situational analysis, quantitative research of target market and SWOT analysis. The project part defines the proposes of a particular marketing strategy for MF desserts.
Keywords
Marketingová strategie, podnikání, malé a střední podniky, situační analýza, PEST analýza, analýza konkurence, SWOT analýza, marketingový výzkum.
Keywords in English
Marketing strategy, entrepreneurship, small and medium-sized enterprises, situational analysis, competitor´s analysis, SWOT analysis, marketing research.
Research Plan
1. Vypracujte rešerši dostupných zdrojů a zpracujte teoretická východiska týkající se problematiky tématu.
2. Definujte cíl práce, stanovte výzkumné otázky a metodiku výzkumné práce.
3. Proveďte situační analýzu, analyzujte prostředí cílového trhu a konkurence.
4. Realizujte marketingový výzkum pro získání podstatných informací o cílovém trhu a potenciálních zákaznících.
5. Na základě analyzovaných primárních a sekundárních dat vytvořte návrh marketingové strategie.
6. Formulujte závěry, doporučení a možné limity aplikace navrhované strategie.
Research Plan
1. Vypracujte rešerši dostupných zdrojů a zpracujte teoretická východiska týkající se problematiky tématu.
2. Definujte cíl práce, stanovte výzkumné otázky a metodiku výzkumné práce.
3. Proveďte situační analýzu, analyzujte prostředí cílového trhu a konkurence.
4. Realizujte marketingový výzkum pro získání podstatných informací o cílovém trhu a potenciálních zákaznících.
5. Na základě analyzovaných primárních a sekundárních dat vytvořte návrh marketingové strategie.
6. Formulujte závěry, doporučení a možné limity aplikace navrhované strategie.
Recommended resources
HAGUE, Paul N. Průzkum trhu: příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xii, 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12.vyd. Praha: Grada, 2007, 792s., ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2004, 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
Recommended resources
HAGUE, Paul N. Průzkum trhu: příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xii, 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12.vyd. Praha: Grada, 2007, 792s., ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2004, 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenku na státních závěrečných zkouškách
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě:
- Pokuste se kvalifikovaně predikovat vývoj jednotlivých faktorů Porterova modelu na 5 let, srovnejte se současným modelem vyvoďte závěr pro strategii firmy.
- Myslíte si, že forma dotazování je v souladu se skutečnou cílovou skupinou?
Studentka plně odpověděla na zadané otázky.