Bakalářská práce se zabývá využitím mobilních aplikací mobilních operátorů jako nástroje prodeje. Jak využívají zákazníci mobilních operátorů jejich mobilní aplikace.
Teoretická část objasňuje význam online marketingu, odhaluje proces tvorby mobilní aplikace a možnosti využití a představuje potenciál mobilních aplikací a jejich předpoklady pro úspěšné začlenění do online marketingové strategie. Porovnání jednotlivých mobilních aplikací mobilních operátorů je zkoumán v praktické části pomocí kvalitativního šetření. Zatímco za pomocí kvantitativního šetření je zjišťováno, zda respondenti využívají mobilní aplikaci svého operátora a jaké aspekty brání v používání aplikace. Výsledkem práce by mělo být zodpovězení výzkumných otázek a zhodnocení potenciálu mobilních aplikací pro potřeby mobilních operátorů a zásady při jeho využití u marketingových aktivit, a doporučení vyplývající z výzkumu.
Anotace v angličtině
The thesis focus on the use of mobile operators' applications as a tool of sales. The use of such applications by customers.
The theoretical part clarifies the importance of online marketing, reveals the process of creating mobile applications, and presents the potential of these mobile applications and their prerequisites for successful introduction into online marketing strategy. The comparison of each mobile application is studied in the practical part using a qualitative survey. Using qualitative research is determined whether the respondents use their carrier mobile applications, and what aspects prevents the users from using the applications. The aim of the theses is to answer the research questions, evaluation of mobile applications' potentials and its basis in marketing activities, and recommendations resulting from the research.
Mobile operator, mobile application, online marketing, mobile services, online sales
Rozsah průvodní práce
64 s. (87 291 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá využitím mobilních aplikací mobilních operátorů jako nástroje prodeje. Jak využívají zákazníci mobilních operátorů jejich mobilní aplikace.
Teoretická část objasňuje význam online marketingu, odhaluje proces tvorby mobilní aplikace a možnosti využití a představuje potenciál mobilních aplikací a jejich předpoklady pro úspěšné začlenění do online marketingové strategie. Porovnání jednotlivých mobilních aplikací mobilních operátorů je zkoumán v praktické části pomocí kvalitativního šetření. Zatímco za pomocí kvantitativního šetření je zjišťováno, zda respondenti využívají mobilní aplikaci svého operátora a jaké aspekty brání v používání aplikace. Výsledkem práce by mělo být zodpovězení výzkumných otázek a zhodnocení potenciálu mobilních aplikací pro potřeby mobilních operátorů a zásady při jeho využití u marketingových aktivit, a doporučení vyplývající z výzkumu.
Anotace v angličtině
The thesis focus on the use of mobile operators' applications as a tool of sales. The use of such applications by customers.
The theoretical part clarifies the importance of online marketing, reveals the process of creating mobile applications, and presents the potential of these mobile applications and their prerequisites for successful introduction into online marketing strategy. The comparison of each mobile application is studied in the practical part using a qualitative survey. Using qualitative research is determined whether the respondents use their carrier mobile applications, and what aspects prevents the users from using the applications. The aim of the theses is to answer the research questions, evaluation of mobile applications' potentials and its basis in marketing activities, and recommendations resulting from the research.
Mobile operator, mobile application, online marketing, mobile services, online sales
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska k mobilním aplikacím jako nástroji prodeje.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Na základě výsledků primárního šetření analyzujte využití mobilních aplikací jako nástroje prodeje.
4. Zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě kvalitativního šetření formulujte závěry a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska k mobilním aplikacím jako nástroji prodeje.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Na základě výsledků primárního šetření analyzujte využití mobilních aplikací jako nástroje prodeje.
4. Zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě kvalitativního šetření formulujte závěry a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Earle Castledine. Vytváříme mobilní web a aplikace: pro chytré telefony a tablety. 1. vydání. Myles Eftos, Max Wheeler. Brno: Computer Press, 2013. Albatros Média a.s., číslo publikace 16761. ISBN 978-80-251-3763-5. Překlad Jakub Mužík
Philip Kotler. Marketing podle Kotlera: Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. 1. vydání. Praha: Management Press, 2002. Management Press, 203 publikace. ISBN 80-7261-010-4. Překlad Ing. Pavel Medek.
Petr Stuchlík. Marketing a reklama na internetu. 1. vydání. Martin Pegner, Martin Dvořáček. Praha: Grada Publishing, s r.o., 1998. ISBN 80-7169-630-7.
Petr Stuchlík. Marketing na internetu. 1. vydání. Martin Dvořáček. Praha: Grada Publishing, spol. s r.o., 2000. Manažer, publikace č. 1123. ISBN 80-7169-957-8.
Jiří Hlavenka. Internetový marketing: Praktické rady, tipy, návody a postupy pro využití internetu v marketingu. 1. vydání. Praha: Computer Press, 2001. Praxe manažera KE0093. ISBN 80-7226-498-2.
Viktor Janouch. Internetový marketing: Prosaďte se na webu a sociálních sítích. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2010. Publikace č. 3500. ISBN 978-80-251-2795-7.
Seznam doporučené literatury
Earle Castledine. Vytváříme mobilní web a aplikace: pro chytré telefony a tablety. 1. vydání. Myles Eftos, Max Wheeler. Brno: Computer Press, 2013. Albatros Média a.s., číslo publikace 16761. ISBN 978-80-251-3763-5. Překlad Jakub Mužík
Philip Kotler. Marketing podle Kotlera: Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. 1. vydání. Praha: Management Press, 2002. Management Press, 203 publikace. ISBN 80-7261-010-4. Překlad Ing. Pavel Medek.
Petr Stuchlík. Marketing a reklama na internetu. 1. vydání. Martin Pegner, Martin Dvořáček. Praha: Grada Publishing, s r.o., 1998. ISBN 80-7169-630-7.
Petr Stuchlík. Marketing na internetu. 1. vydání. Martin Dvořáček. Praha: Grada Publishing, spol. s r.o., 2000. Manažer, publikace č. 1123. ISBN 80-7169-957-8.
Jiří Hlavenka. Internetový marketing: Praktické rady, tipy, návody a postupy pro využití internetu v marketingu. 1. vydání. Praha: Computer Press, 2001. Praxe manažera KE0093. ISBN 80-7226-498-2.
Viktor Janouch. Internetový marketing: Prosaďte se na webu a sociálních sítích. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2010. Publikace č. 3500. ISBN 978-80-251-2795-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Jesenský):
1. jak a proč jste zvolil použitou techniku sběru dat?
2. Z čeho jste vycházel při návrhu a akceptaci výsledného vzorku respondentů?
3. Které ze shromážděných konceptů v teoretické části byste využil pro optimalizaci hodnocených mobilních aplikací? Jaké nejvýznamnější optimalizace byste na jejich základě mobilním operátorům doporučil?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (dr. Šula):
1.Jaké další metody byste použil při ověření výstupů z Vašeho šetření?
Student zodpověděl všechny otázky položené v posudcích.