Bakalářská práce se zabývá problematikou sociální reklamy zaměřené na bezpečnosti silničního provozu. Teoretická východiska objasňují základní pojmy sociální reklamy a následně vymezují prostředí bezpečnosti silničního provozu a sociální reklamy. Ve výzkumné části provedl autor práce kvalitativní výzkum metodou focus group. Respondenti hodnotili vybrané televizní spoty z oblasti bezpečnosti silničního provozu, stejně tak jako reklamní apely a motiv strachu, který se v nich nejčastěji vyskytuje. Nakonec navrhli nová východis-ka pro sociální reklamu v oblasti bezpečnosti silničního provozu s ohledem na české prostředí.
Annotation in English
This thesis describes the social advertising focused on the road safety. Theoretical bases explain the basic concepts of social advertising and subsequently define the road safety. Author of the thesis organised qualitative focus group research in which respondents revealed their views on selected road safety TV advertising as well advertising appeals and motive of fear. Finally, respondents suggested a new basis for social advertising focused on the road safety in the Czech environment.
Keywords
Sociální marketing, sociální reklama, reklamní apely, motiv strachu, bezpečnost silničního provozu.
Keywords in English
Social Marketing, Social Advertising, Advertising Appeals, Fear Appeal, Road Safety.
Length of the covering note
59 s. (80 893 znaků).
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá problematikou sociální reklamy zaměřené na bezpečnosti silničního provozu. Teoretická východiska objasňují základní pojmy sociální reklamy a následně vymezují prostředí bezpečnosti silničního provozu a sociální reklamy. Ve výzkumné části provedl autor práce kvalitativní výzkum metodou focus group. Respondenti hodnotili vybrané televizní spoty z oblasti bezpečnosti silničního provozu, stejně tak jako reklamní apely a motiv strachu, který se v nich nejčastěji vyskytuje. Nakonec navrhli nová východis-ka pro sociální reklamu v oblasti bezpečnosti silničního provozu s ohledem na české prostředí.
Annotation in English
This thesis describes the social advertising focused on the road safety. Theoretical bases explain the basic concepts of social advertising and subsequently define the road safety. Author of the thesis organised qualitative focus group research in which respondents revealed their views on selected road safety TV advertising as well advertising appeals and motive of fear. Finally, respondents suggested a new basis for social advertising focused on the road safety in the Czech environment.
Keywords
Sociální marketing, sociální reklama, reklamní apely, motiv strachu, bezpečnost silničního provozu.
Keywords in English
Social Marketing, Social Advertising, Advertising Appeals, Fear Appeal, Road Safety.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní
pojmy se zaměřením na sociální reklamu a bezpečnost silničního provozu.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum s cílem zjistit reakce na
komunikovanou kampaň a její klady a nedostatky.
4. Z provedeného výzkumu vyvoďte závěry a navrhněte opatření využitelná k
praxi směřující k vyšší efektivitě využití sociální reklamy v bezpečnosti
silničního provozu.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní
pojmy se zaměřením na sociální reklamu a bezpečnost silničního provozu.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum s cílem zjistit reakce na
komunikovanou kampaň a její klady a nedostatky.
4. Z provedeného výzkumu vyvoďte závěry a navrhněte opatření využitelná k
praxi směřující k vyšší efektivitě využití sociální reklamy v bezpečnosti
silničního provozu.
Recommended resources
ANDREASEN, Alan. Ethics in social marketing. Washington, D.C: Georgetown University Press, 2001. 212 s. ISBN 0878408207.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Masarykova univerzita, 1997. 157 s. ISBN 80-210-1681-7.
CHENG, Hong, Philip KOTLER a Nancy LEE. Social marketing for public health: global trends and success stories. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2011. 422 s. ISBN 978-0-7637-5797-7.
LEE, Nancy a Philip KOTLER. Social marketing: influencing behaviors for good. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2011. 502 s. ISBN 978-1-4129-8149-1.
ROUBAL, Ondřej a kolektiv. Metodologie marketingových výzkumů. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2014. 142 s. ISBN 978-80-7408-092-0.
Recommended resources
ANDREASEN, Alan. Ethics in social marketing. Washington, D.C: Georgetown University Press, 2001. 212 s. ISBN 0878408207.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Masarykova univerzita, 1997. 157 s. ISBN 80-210-1681-7.
CHENG, Hong, Philip KOTLER a Nancy LEE. Social marketing for public health: global trends and success stories. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2011. 422 s. ISBN 978-0-7637-5797-7.
LEE, Nancy a Philip KOTLER. Social marketing: influencing behaviors for good. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2011. 502 s. ISBN 978-1-4129-8149-1.
ROUBAL, Ondřej a kolektiv. Metodologie marketingových výzkumů. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2014. 142 s. ISBN 978-80-7408-092-0.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - dr. Svatava Navrátilová):
1. Kromě věkové struktury, by bylo zajímavé sledovat, zda účastník focus group žije v rodině s dětmi, nebo je řidičem, jehož spolucestující jsou děti. Máte takové poznatky ze skupiny?
Odpověď: Student odpověděl na položenou otázku.
2. Některé komentáře účastníků focus group naznačují, že by mohlo jít o lidi, kteří mají znalosti z oboru marketingových komunikací. Znáte povolání účastníků?
Odpověď: Student odpověděl na položenou otázku.
3. Jaká další kritéria pro výběr účastníků kromě věku (aktivní řidič) by byla vhodná, víme-li, že jsou velmi rizikové skupiny právě u začínajících řidičů a tzv. svátečních řidičů, většinou staršího věku?
Odpověď: Student odpověděl na položenou otázku.