Cílem práce je zhodnocení metod pro testování webových stránek jako jednoho z významných nástrojů marketingového mixu. Práce obsahuje teoretickou část, která popisuje vlastnosti a princip jednotlivých testovacích metod a příklady vhodného použití. Na základě analýzy všech popsaných metod jsou následně vytipovány čtyři z nich, vhodné pro přípravu návrhu webových stránek a ověření funkčnosti navrhovaného řešení. První dvě metody jsou analytické a vycházejí ze sledování chování reálných uživatelů na stávajících webových stránkách. Jedná se o analýzu pomocí Google Analytics a Crazy Egg. Dalším použitým nástrojem testování je Card Sorting, sloužící k návrhu struktury webu a vytvoření hlavního menu a struktury katalogu. Na základě výsledků ze tří výše popsaných metod je sestaven grafický návrh nejdůležitějších stránek webové prezentace, který je následně testován při polo-strukturovaných rozhovorech s reálnými uživateli. Všechny použité metody dokázaly odhalit závažné skutečnosti, které jsou stěžejní pro správná strategická rozhodnutí při budování nové webové prezentace.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to valorise methods for testing web sites as one of the important tools of the marketing mix. Thesis includes theoretical part, which describes properties and principles of individual test methods and examples of use. Based on an analysis of all the described methods are stated four methods for the preparation of web design and verifica-tion of the proposed solution. The first two methods are based on analytical principes and monitoring the behavior of real users of the current version of the website. It is an analysis using Google Analytics tool and web tool named "Crazy Egg". Next tool being used is the Card Sorting Test, used for the design site structure, create, main menu design and structure of the catalog. Based on the results of the three previous methods is compiled graphic proposal of the five most important sites of web presentations which is tested in semi-structured interviews with real users. All used methods revealed serious facts that are cru-cial for making the right strategic decisions in the subsequent creation of the site.
Internet marketing, online marketing, web testing, Card Sorting, web analysing, Google Analytics, wireframes testing, Crazy Egg
Rozsah průvodní práce
69 s. (163 043 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je zhodnocení metod pro testování webových stránek jako jednoho z významných nástrojů marketingového mixu. Práce obsahuje teoretickou část, která popisuje vlastnosti a princip jednotlivých testovacích metod a příklady vhodného použití. Na základě analýzy všech popsaných metod jsou následně vytipovány čtyři z nich, vhodné pro přípravu návrhu webových stránek a ověření funkčnosti navrhovaného řešení. První dvě metody jsou analytické a vycházejí ze sledování chování reálných uživatelů na stávajících webových stránkách. Jedná se o analýzu pomocí Google Analytics a Crazy Egg. Dalším použitým nástrojem testování je Card Sorting, sloužící k návrhu struktury webu a vytvoření hlavního menu a struktury katalogu. Na základě výsledků ze tří výše popsaných metod je sestaven grafický návrh nejdůležitějších stránek webové prezentace, který je následně testován při polo-strukturovaných rozhovorech s reálnými uživateli. Všechny použité metody dokázaly odhalit závažné skutečnosti, které jsou stěžejní pro správná strategická rozhodnutí při budování nové webové prezentace.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to valorise methods for testing web sites as one of the important tools of the marketing mix. Thesis includes theoretical part, which describes properties and principles of individual test methods and examples of use. Based on an analysis of all the described methods are stated four methods for the preparation of web design and verifica-tion of the proposed solution. The first two methods are based on analytical principes and monitoring the behavior of real users of the current version of the website. It is an analysis using Google Analytics tool and web tool named "Crazy Egg". Next tool being used is the Card Sorting Test, used for the design site structure, create, main menu design and structure of the catalog. Based on the results of the three previous methods is compiled graphic proposal of the five most important sites of web presentations which is tested in semi-structured interviews with real users. All used methods revealed serious facts that are cru-cial for making the right strategic decisions in the subsequent creation of the site.
Internet marketing, online marketing, web testing, Card Sorting, web analysing, Google Analytics, wireframes testing, Crazy Egg
Zásady pro vypracování
1. Analyzujte nástroje pro testování webových stránek s důrazem na jednoduchost a nízké náklady testování.
2. Stanovte hlavní cíl práce, určete metody testování a výzkumné otázky práce.
3. Vybrané metody aplikujte v praxi při tvorbě nové webové prezentace.
4. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a formulujte doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Analyzujte nástroje pro testování webových stránek s důrazem na jednoduchost a nízké náklady testování.
2. Stanovte hlavní cíl práce, určete metody testování a výzkumné otázky práce.
3. Vybrané metody aplikujte v praxi při tvorbě nové webové prezentace.
4. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a formulujte doporučení.
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sí-tích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1.
Brno: Computer Press, 2008, iv, 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
KLIMEŠ, Jeroným. Oční kamera a její využití v marketingu. Strategie. 2001, č. 9.
VÁCLAV, Štrupl. Komplexní analýza webových stránek. Praha, 2008. Dostupné z: http://www.vaclavak.net/files/komplexni_analyza_webovych_stranek.pdf. Ba-kalářská. Vysoká škola ekonomická v Praze.
Metody testování ? 2009 [online]. [cit. 2014-12-24]. Dostupné z: http://human-computer-interaction.webnode.cz/testovani-a-hodnoceni-rozhrani/metody-testovani/
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sí-tích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1.
Brno: Computer Press, 2008, iv, 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
KLIMEŠ, Jeroným. Oční kamera a její využití v marketingu. Strategie. 2001, č. 9.
VÁCLAV, Štrupl. Komplexní analýza webových stránek. Praha, 2008. Dostupné z: http://www.vaclavak.net/files/komplexni_analyza_webovych_stranek.pdf. Ba-kalářská. Vysoká škola ekonomická v Praze.
Metody testování ? 2009 [online]. [cit. 2014-12-24]. Dostupné z: http://human-computer-interaction.webnode.cz/testovani-a-hodnoceni-rozhrani/metody-testovani/
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Jermakov, MA):
1. Jaká je výhoda sledování oční kamerou oproti zaznamenávání pohybů myší a klikání?
2. Co může být považováno za konverzi na analyzovaném webu B2B firmy?
3. Jak by bylo možné analýzu obohatit o průzkum mezi současnými zákazníky firmy?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (vedoucí):