Bakalářská práce zpracovává téma obchodní domy v období první republiky. Představuje a vymezuje tento sledovaný časový úsek z historického hlediska s důrazem na meziválečnou ekonomiku. Věnuje se obchodním domům, které na území československého státu vznikaly v letech 1918-1938. Soustředí se na specifické formy užívané při jejich dobové komunikaci se zákazníky. Identifikuje také hlavní cílové skupiny zákazníků, na které se komunikace obchodních domů zaměřovala.
Annotation in English
This bachelor thesis focuses on the topic of department stores during the period of First Czechoslovak Republic. It presents and defines this time period from the historical point of view with the emphasis on the economy between the two World Wars. It pursues the issue of department stores that were founded in Czechoslovakia during 1918-1938 and focuses on the specific patterns used when communicating with contemporary customers. It also identifies the main target customers, upon whom the communication was aimed.
Keywords
Československo 1918-1938, první republika, obchodní domy, výkladní skříně, výlohy, vývěsní štíty, obchodní značky, vykládání zboží, aranžování, komunikace obchodních domů
Keywords in English
Czechoslovakia 1918-1938, First Czechoslovak Republic, Department stores, Shop windows, Display windows, Signboards, Trademarks, Display goods, Arrangement,
Department store communication
Length of the covering note
62 s. (93 512 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce zpracovává téma obchodní domy v období první republiky. Představuje a vymezuje tento sledovaný časový úsek z historického hlediska s důrazem na meziválečnou ekonomiku. Věnuje se obchodním domům, které na území československého státu vznikaly v letech 1918-1938. Soustředí se na specifické formy užívané při jejich dobové komunikaci se zákazníky. Identifikuje také hlavní cílové skupiny zákazníků, na které se komunikace obchodních domů zaměřovala.
Annotation in English
This bachelor thesis focuses on the topic of department stores during the period of First Czechoslovak Republic. It presents and defines this time period from the historical point of view with the emphasis on the economy between the two World Wars. It pursues the issue of department stores that were founded in Czechoslovakia during 1918-1938 and focuses on the specific patterns used when communicating with contemporary customers. It also identifies the main target customers, upon whom the communication was aimed.
Keywords
Československo 1918-1938, první republika, obchodní domy, výkladní skříně, výlohy, vývěsní štíty, obchodní značky, vykládání zboží, aranžování, komunikace obchodních domů
Keywords in English
Czechoslovakia 1918-1938, First Czechoslovak Republic, Department stores, Shop windows, Display windows, Signboards, Trademarks, Display goods, Arrangement,
Department store communication
Research Plan
1. Představte a vymezte období 1. republiky z historického hlediska
2. Představte obchodní domy vznikající v letech 1918-38 v Československu.
3. Metodika práce (metodické shrnutí postupu zpracování tématu) Cílem práce je analýza komunikace obchodních domů ve sledovaném období.
4. Výzkumná otázka: 1. Byla komunikace obchodní domů specifická vůči různým skupinám zákazníků? 2. Byla komunikace formou výkladních skříní vázána na nějaké specifické příležitosti?
5. Definujte kritéria historické analýzy a na jejich základě analýzu realizujte.
6. Na základě zjištěných poznatků vyvoďte závěry.
Research Plan
1. Představte a vymezte období 1. republiky z historického hlediska
2. Představte obchodní domy vznikající v letech 1918-38 v Československu.
3. Metodika práce (metodické shrnutí postupu zpracování tématu) Cílem práce je analýza komunikace obchodních domů ve sledovaném období.
4. Výzkumná otázka: 1. Byla komunikace obchodní domů specifická vůči různým skupinám zákazníků? 2. Byla komunikace formou výkladních skříní vázána na nějaké specifické příležitosti?
5. Definujte kritéria historické analýzy a na jejich základě analýzu realizujte.
6. Na základě zjištěných poznatků vyvoďte závěry.
Recommended resources
Horňák, P. 2010. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM.
Vybíral, J. 2003. Zrození velkoměsta: architektura v obraze Moravské Ostravy 1890-1938. Vyd. 3., upr. Šlapanice: ERA.
Bělina, P. 1993. Dějiny zemí Koruny české. 2., opr. a dopl. vyd. Praha: Paseka.
Dvacetpět let práce a dobré služby obchodních domů Brouk+Babka Praha, Mor. Ostrava, Plzeň, Čes. Budějovice. Bratislava: Waldes.
Žárský, B. 2012. Librex - dům knihy: historie obchodního domu - od klobouků ke knihám. Vyd. 1. Ostrava: Librex.
Recommended resources
Horňák, P. 2010. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM.
Vybíral, J. 2003. Zrození velkoměsta: architektura v obraze Moravské Ostravy 1890-1938. Vyd. 3., upr. Šlapanice: ERA.
Bělina, P. 1993. Dějiny zemí Koruny české. 2., opr. a dopl. vyd. Praha: Paseka.
Dvacetpět let práce a dobré služby obchodních domů Brouk+Babka Praha, Mor. Ostrava, Plzeň, Čes. Budějovice. Bratislava: Waldes.
Žárský, B. 2012. Librex - dům knihy: historie obchodního domu - od klobouků ke knihám. Vyd. 1. Ostrava: Librex.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - doc. Radim Bačuvčík):
1. Prosím o komentář k mé výhradě ohledně klasifikace a zhodnocení zdrojů.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. V čem lze vidět hlavní shody a rozdíly oproti současné době?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Daly by se v dané době vysledovat nějaké zobecnitelné rozdíly související například s velikostí sídla, umístěním prodejen (či centrál, např. ve smyslu západ vs. východ republiky), typem produkce, a podobně?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.