Cílem bakalářské práce je zjistit preference zadavatelů reklamy ohledně mužského či ženského hlasu v rozhlasových reklamních spotech. Ke zjištění aktuálního stavu bude provedena analýza komerčního vysílání nejposlouchanějšího rádia na jižní Moravě, kterým je Rádio Krokodýl, a to na základě komparace počtu odvysílaných reklamních spotů v měsících leden a prosinec, kdy je vysílání reklamy nejméně frekventované, respektive nejfrekventovanější. Pro praktickou část bude využito teoretické báze, jejíž orientace směřuje prioritně do oblasti rozhlasu a rozhlasové reklamy.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to determine the preferences of advertisers regarding male or female voice in radio commercials. To assess the current situation of commercial broadcasting in the most popular radio in South Moravia, which is Radio Crocodile, an analysis will be carried out. It will be based on a comparison of the number of commercials aired in January and December, when the advertising is the least frequent, respectively the busiest. For the practical part a theoretical base is used, giving priority to the orientation in the area of radio and radio advertising.
Radio, advertising, commercial spot, audience share, male voice, female voice, frequency of repetition
Rozsah průvodní práce
52s.(67 263 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjistit preference zadavatelů reklamy ohledně mužského či ženského hlasu v rozhlasových reklamních spotech. Ke zjištění aktuálního stavu bude provedena analýza komerčního vysílání nejposlouchanějšího rádia na jižní Moravě, kterým je Rádio Krokodýl, a to na základě komparace počtu odvysílaných reklamních spotů v měsících leden a prosinec, kdy je vysílání reklamy nejméně frekventované, respektive nejfrekventovanější. Pro praktickou část bude využito teoretické báze, jejíž orientace směřuje prioritně do oblasti rozhlasu a rozhlasové reklamy.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to determine the preferences of advertisers regarding male or female voice in radio commercials. To assess the current situation of commercial broadcasting in the most popular radio in South Moravia, which is Radio Crocodile, an analysis will be carried out. It will be based on a comparison of the number of commercials aired in January and December, when the advertising is the least frequent, respectively the busiest. For the practical part a theoretical base is used, giving priority to the orientation in the area of radio and radio advertising.
Radio, advertising, commercial spot, audience share, male voice, female voice, frequency of repetition
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o charakteristice rozhlasu v systému marketingových komunikací s orientací na roli rozhlasové reklamy.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce. Stanovte teoretická východiska pro realizaci výzkumného šetření a nastavte výzkumné otázky.
3. Realizujte výzkumné šetření ve sledovaných časových úsecích z pohledu preference mužského a ženského hlasu. Proveďte komparaci výsledných hodnot.
4. Na základě výsledných hodnot výzkumného šetření zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte dosažení cíle práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o charakteristice rozhlasu v systému marketingových komunikací s orientací na roli rozhlasové reklamy.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce. Stanovte teoretická východiska pro realizaci výzkumného šetření a nastavte výzkumné otázky.
3. Realizujte výzkumné šetření ve sledovaných časových úsecích z pohledu preference mužského a ženského hlasu. Proveďte komparaci výsledných hodnot.
4. Na základě výsledných hodnot výzkumného šetření zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte dosažení cíle práce.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim (ed.). Žena a muž v marketingové komunikaci. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010, 260 s. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-80-904273-4-1.
GÖTTLICHOVÁ, Marcela. Rozhlasová reklama a její recipienti. 1. vydání. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2014, 192 stran. ISBN 978-80-87500-59-0.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 3., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008, 220 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2452-2.
POSTLER Milan. Média v reklamě: televize, rozhlas, tisk. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2003. ISBN 978-80-245-0629-6
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim (ed.). Žena a muž v marketingové komunikaci. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010, 260 s. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-80-904273-4-1.
GÖTTLICHOVÁ, Marcela. Rozhlasová reklama a její recipienti. 1. vydání. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2014, 192 stran. ISBN 978-80-87500-59-0.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 3., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008, 220 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2452-2.
POSTLER Milan. Média v reklamě: televize, rozhlas, tisk. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2003. ISBN 978-80-245-0629-6
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - Mgr. Martina Boušková):
1. Proč je do teoretické části zařazena kapitola Možnost pořízení nového rádia?
Odpověď: Student se snažil reagovat na položenou otázku.
2. Je možné kvantifikovat využití mužského či ženského hlasu v reklamě přímo na přání zadavatele? Je tento požadavek v praxi zaznamenáván do požadavků na scénář?
Odpověď: Student reagoval na položenou otázku.
3. Probíhá komunikace o využití ženského či mužského hlasu mezi zadavatelem, obchodním zástupcem a autorem scénáře?
Odpověď: Student reagoval na položenou otázku.
Na základě níže uvedených skutečností byla bakalářská práce hodnocena známkou Fx. Důvodem je nesplnění základních požadavků na bakalářskou práci - rozsah, literatura - zdroje i její obsah, absence analýzy a interpretace zjištěných výsledků s propojením na teorii. Rozsah 39 stran na bakalářskou práci je naprosto nedostatečný. Seznam použité literatury čítá velmi omezený počet zdrojů, které navíc nejsou správně citovány.
Komise se dotázala studenta, proč některé v prezentaci uvedených literárních zdrojů jako východiska práce nejsou uvedeny v obsahu bakalářské práce ani v seznamu literatury.
Na připomínku v oponentském posudku týkající se možnosti sociologického zpracování dat autor nedokázal reagovat.
Student po připomínkách členů komise uznal, že analýza shromážděných dat se mohla zpracovat i s ohledem na vztah reklamy k produktu, převládajících steretypů apod.
Na dotaz dr. Harantové, zda bakalářskou práci student před finálním odevzdáním konzultoval a dal ke kontrole vedoucí práce PaedDr. Marcele Göttlichové, student odpověděl, že ne.
Komise doporučila doplnit teoretickou část, stejně jako přepracovat část praktickou.