Tato bakalářská práce se zabývá analýzou webových stránek nově vzniklé společnosti TOP SELENIT, s. r. o., která se zabývá pořádáním prodejních výstav minerálů a šperků.
Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů marketingové komunikace, digitální ko-munikace, jejich nástrojů a členění, zásady tvorby webových stránek a prezentací a metody jejich testování.
V praktické části jsou uvedeny výsledky uživatelského testování formou screecastingu, komparativní analýzy konkurence, sekundárních dat z Google Analytics a heatmapy kliků.
Cílem práce je vyhodnotit uživatelskou podobu webových stránek www.mineral-expo.cz a na základě těchto výsledků a zásad tvorby webových stránek navrhnout doporučení na jejich úpravu.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on the website analysis of newly formed company TOP SELENIT, s. r. o. which deals with hosting of mineral and jewelry sales exhibitions.
Theoretical part is focused on the explanation of terms marketing communication, digital communication, their instruments and subdivision, principles of creating websites and presentations and methods of their testing.
In practical part I listed the results of user testing carried out in the form of screencasting, comparative analysis of competition, secondary data from Google Analytics and heatmap clicks.
The aim of this work is to evaluate user interface of the website www.mineral-expo.cz and based on these results and principles of creating websites offer recommendations for its improvement.
Klíčová slova
digitální marketing, internet, webová stránka, Google Analytics, uživatelské testování, heatmapa
Klíčová slova v angličtině
digital marketing, internet, website, Google Analytics, user testing, heatmap
Rozsah průvodní práce
79 s. (88 084 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou webových stránek nově vzniklé společnosti TOP SELENIT, s. r. o., která se zabývá pořádáním prodejních výstav minerálů a šperků.
Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů marketingové komunikace, digitální ko-munikace, jejich nástrojů a členění, zásady tvorby webových stránek a prezentací a metody jejich testování.
V praktické části jsou uvedeny výsledky uživatelského testování formou screecastingu, komparativní analýzy konkurence, sekundárních dat z Google Analytics a heatmapy kliků.
Cílem práce je vyhodnotit uživatelskou podobu webových stránek www.mineral-expo.cz a na základě těchto výsledků a zásad tvorby webových stránek navrhnout doporučení na jejich úpravu.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on the website analysis of newly formed company TOP SELENIT, s. r. o. which deals with hosting of mineral and jewelry sales exhibitions.
Theoretical part is focused on the explanation of terms marketing communication, digital communication, their instruments and subdivision, principles of creating websites and presentations and methods of their testing.
In practical part I listed the results of user testing carried out in the form of screencasting, comparative analysis of competition, secondary data from Google Analytics and heatmap clicks.
The aim of this work is to evaluate user interface of the website www.mineral-expo.cz and based on these results and principles of creating websites offer recommendations for its improvement.
Klíčová slova
digitální marketing, internet, webová stránka, Google Analytics, uživatelské testování, heatmapa
Klíčová slova v angličtině
digital marketing, internet, website, Google Analytics, user testing, heatmap
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a zpracujte pravidla pro tvorbu webových stránek a jejich analýzy. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce.
2. Stanovte výzkumné otázky.
3. Proveďte analýzu webových stránek dané organizace pomocí uživatelského testování a dalších vybraných metod.
4. Zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěr.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a zpracujte pravidla pro tvorbu webových stránek a jejich analýzy. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce.
2. Stanovte výzkumné otázky.
3. Proveďte analýzu webových stránek dané organizace pomocí uživatelského testování a dalších vybraných metod.
4. Zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěr.
Seznam doporučené literatury
ECCHER, Clint. Profesionální webdesign: techniky a vzorová řešení pro XHTML a CSS. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010. 672 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-251-2677-6.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010. 165 s. ISBN 978-80-251-2923-4.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vyd. 1. Jihlava: Baroque Partners, 2014. 211 s. ISBN 978-80-87923-01-6.
ŠPINAR, David. Tvoříme přístupné webové stránky: připraveno s ohledem na novelu Zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2004. 360 s. Encyklopedie webdesignera. ISBN 80-86815-11-0.
Seznam doporučené literatury
ECCHER, Clint. Profesionální webdesign: techniky a vzorová řešení pro XHTML a CSS. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010. 672 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-251-2677-6.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010. 165 s. ISBN 978-80-251-2923-4.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vyd. 1. Jihlava: Baroque Partners, 2014. 211 s. ISBN 978-80-87923-01-6.
ŠPINAR, David. Tvoříme přístupné webové stránky: připraveno s ohledem na novelu Zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2004. 360 s. Encyklopedie webdesignera. ISBN 80-86815-11-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Jermakov, MA):
1. Jaký je trend ve vývoji ukazatelů sledovaných v Google Analytics?
2. Navrhněte zlepšení formuláře (v současné podobě je to dokument ke stažení).
3. Jaký účel budou stránky plnit po výstavě 14. a 15. 5.?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (dr. Šula):
1. Vysvětlete prosím, problematickou část s doslovnými citacemi a neuvedenými zdroji.
2. Umíte uvést zahraniční konkurenční/podobnou webovou stránku, kterou považujete za vzorovou příp. za stránku s vysokou kvalitou zpracování? Porovnejte s analyzovanou stránkou.
Studentka zodpověděla otázky položené vedoucím i oponentem práce.