Bakalářská práce se zabývá nákupními systémy a jejich trendy v rámci komunikačních kampaní. Teoretická část obsahuje informace z oblasti marketingové komunikace obecně, až po internetový marketing a proces nakupování reklamy na internetu. Praktická část za po-moci kvalitativního rozhovoru, hledá odpovědi na výzkumné otázky z oblasti nových tren-dů v online nakupování reklamního prostoru a porovnává změny v chování zadavatelů a jejich požadavcích na výsledky za posledních pět let.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines purchase systems and their trends within communication campaigns. The theoretical part consists of marketing communication in general, up to in-ternet marketing and the process of purchasing advertising on the Internet. The practical work with the use of qualitative interview is searching for answers to the research questions from the field of new trends at online purchase of marketing space and compares changes in the behavior of the contract owner and their requirements for the results of the last five years.
Klíčová slova
nákupní systémy, PPC systémy, nákupní modely, reklama na internetu.
Klíčová slova v angličtině
purchase systems, PPC systems, purchase model, advertising on the Internet
Rozsah průvodní práce
61
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá nákupními systémy a jejich trendy v rámci komunikačních kampaní. Teoretická část obsahuje informace z oblasti marketingové komunikace obecně, až po internetový marketing a proces nakupování reklamy na internetu. Praktická část za po-moci kvalitativního rozhovoru, hledá odpovědi na výzkumné otázky z oblasti nových tren-dů v online nakupování reklamního prostoru a porovnává změny v chování zadavatelů a jejich požadavcích na výsledky za posledních pět let.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines purchase systems and their trends within communication campaigns. The theoretical part consists of marketing communication in general, up to in-ternet marketing and the process of purchasing advertising on the Internet. The practical work with the use of qualitative interview is searching for answers to the research questions from the field of new trends at online purchase of marketing space and compares changes in the behavior of the contract owner and their requirements for the results of the last five years.
Klíčová slova
nákupní systémy, PPC systémy, nákupní modely, reklama na internetu.
Klíčová slova v angličtině
purchase systems, PPC systems, purchase model, advertising on the Internet
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části popište na základě odborné literatury, druhy nákupních systémů a jejich využití v rámci nakupovaní reklamního prostoru na internetu.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Pomocí kvalitativního výzkumu zjistěte využití nákupních systému u zadavatelů reklamy, mediálních agentur a publisherů za poslední tři roky, jaké jsou aktuální trendy a jaký predikuji vývoj do budoucna.
4. Analyzujte zjištěné údaje a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě srovnání kvalitativního šetření formulujte závěry a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části popište na základě odborné literatury, druhy nákupních systémů a jejich využití v rámci nakupovaní reklamního prostoru na internetu.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Pomocí kvalitativního výzkumu zjistěte využití nákupních systému u zadavatelů reklamy, mediálních agentur a publisherů za poslední tři roky, jaké jsou aktuální trendy a jaký predikuji vývoj do budoucna.
4. Analyzujte zjištěné údaje a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě srovnání kvalitativního šetření formulujte závěry a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
[BECK, Alexander. Google AdWords. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-2898-8.
BROWN, Bruce C. The complete guide to affiliate marketing on the Web: how to use and profit from affiliate marketing programs. Ocala, Fla.: Atlantic Pub. Group, 2009, 384 p. ISBN 1601381255.
FORET, Miroslav. Marketing: základy a postupy. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2001, x, 162 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-558-x.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Pra-ha: Grada, 2013, 362 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4670-8.
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing. Vyd. 1. Brno: Compu-ter Press, 2011, 278 s. ISBN 978-80-251-3402-3.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 2. Brno: Computer Press, 2011, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Online marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 212 s. ISBN 978-80-251-4155-7.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., 32 obr. příl. Expert. ISBN 80-247-0254-1.
PROCHÁZKA, David. SEO: cesta k propagaci vlastního webu. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 144 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-4222-9.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
The Internet Marketing Academy, 2011. Affiliate marketing. ISBN 978-87-7681-969-2
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Seznam doporučené literatury
[BECK, Alexander. Google AdWords. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-2898-8.
BROWN, Bruce C. The complete guide to affiliate marketing on the Web: how to use and profit from affiliate marketing programs. Ocala, Fla.: Atlantic Pub. Group, 2009, 384 p. ISBN 1601381255.
FORET, Miroslav. Marketing: základy a postupy. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2001, x, 162 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-558-x.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Pra-ha: Grada, 2013, 362 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4670-8.
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing. Vyd. 1. Brno: Compu-ter Press, 2011, 278 s. ISBN 978-80-251-3402-3.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 2. Brno: Computer Press, 2011, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Online marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 212 s. ISBN 978-80-251-4155-7.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., 32 obr. příl. Expert. ISBN 80-247-0254-1.
PROCHÁZKA, David. SEO: cesta k propagaci vlastního webu. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 144 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-4222-9.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
The Internet Marketing Academy, 2011. Affiliate marketing. ISBN 978-87-7681-969-2
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Přílohy volně vložené
flash disk
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Kocourková):
1. Existují ve zkoumaných oblastech rozdíly u cílových skupin? Vymezte je.
2. Mohl by autor blíže vysvětlit graf na straně 41?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (dr. Šula):
1. Lze odhadnout, jakým způsobem se posune samotné programatické nakupování mediálního prostoru?
2. Jak se mění pozice mediálních agentur při nákupu prostoru pro klienta? Je situace stejná jako před pěti lety nebo klienti více nakupují sami? Umíte odhadnout % změnu?