Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání preference značky v nákupním chování spotřebitele při nákupu vodou ředitelné nátěrové hmoty. Je rozdělena na dvě části, teore-tickou a praktickou.
V teoretické části jsou definovány pojmy jako marketingová komunikace, značka, chování spotřebitele a obsahuje i popis termínů z oblasti marketingového výzkumu.
V praktické části je zahrnuto představení značky vodou ředitelné barvy, na kterou je práce aplikována, a analyzuje výzkumnou sondu vedenou formou dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů v segmentu vodou ředitelných barev.
V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumné sondy, na jejichž základě je možné navrhnout další kroky vedoucí k posílení značky vodou ředitelné nátěrové hmoty.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis researchesthe preferencefor a brand of water-diluted coating com-position in consumer behaviour. It is divided into two parts, theoretical and practical.
The theoretical part defines the concepts of marketing communication, brand, con-sumer behaviour, and describes the terms of marketing research.
The practical part introduces the brand of water-diluted paint which the thesis deals with.It analyses the research probe conducted through questionnaires and semi-structured interviews in the segment of water-diluted paints.
The conclusion presents the research probe results, on the basis of which it is possible to propose further steps to strengthen the brand of water-diluted coating composition.
Klíčová slova
značka, chování spotřebitele, marketingový výzkum, dotazník, rozhovor, analýza
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání preference značky v nákupním chování spotřebitele při nákupu vodou ředitelné nátěrové hmoty. Je rozdělena na dvě části, teore-tickou a praktickou.
V teoretické části jsou definovány pojmy jako marketingová komunikace, značka, chování spotřebitele a obsahuje i popis termínů z oblasti marketingového výzkumu.
V praktické části je zahrnuto představení značky vodou ředitelné barvy, na kterou je práce aplikována, a analyzuje výzkumnou sondu vedenou formou dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů v segmentu vodou ředitelných barev.
V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumné sondy, na jejichž základě je možné navrhnout další kroky vedoucí k posílení značky vodou ředitelné nátěrové hmoty.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis researchesthe preferencefor a brand of water-diluted coating com-position in consumer behaviour. It is divided into two parts, theoretical and practical.
The theoretical part defines the concepts of marketing communication, brand, con-sumer behaviour, and describes the terms of marketing research.
The practical part introduces the brand of water-diluted paint which the thesis deals with.It analyses the research probe conducted through questionnaires and semi-structured interviews in the segment of water-diluted paints.
The conclusion presents the research probe results, on the basis of which it is possible to propose further steps to strengthen the brand of water-diluted coating composition.
Klíčová slova
značka, chování spotřebitele, marketingový výzkum, dotazník, rozhovor, analýza
1. Zpracujte literární rešerši k danému tématu.
2. Stanovte cíl práce, metody a výzkumné otázky.
3. Proveďte průzkumnou sondu vztahující se k cíli práce.
4. Na základě výsledků primárního šetření vyhodnoťte a interpretujte získané informace.
5. Verifikujte výzkumné otázky na základě získaných výsledků a stanovte doporučení ze získaných dat.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k danému tématu.
2. Stanovte cíl práce, metody a výzkumné otázky.
3. Proveďte průzkumnou sondu vztahující se k cíli práce.
4. Na základě výsledků primárního šetření vyhodnoťte a interpretujte získané informace.
5. Verifikujte výzkumné otázky na základě získaných výsledků a stanovte doporučení ze získaných dat.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2003 Brand building: budování obchodní značky, Brno: Computer Press, ISBN 80-722-6885-6.
FORET, M.: STÁVKOVÁ, J., 2003 Marketingový výzkum Jak poznávat své zákazníky.
Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0385-8
HAIGH, M., 2006 Království značky. Praha: Ekopress, s.r.o. ISBN 80-86929-09-4
HENDL, J., 2007 Kvalitativní výzkum Základní metody a aplikace Praha: Portál 2005 ISBN 80-7367-040-2
KELLER, K. L., 2007 Strategické řízení značky Praha:Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-1481-3
KOZEL, R.: MYNÁŘOVÁ, L.: SVOBODOVÁ, H., 2011 Moderní metody a techniky
marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-3527-6
OLINS, W., 2009 O značkách. 1. vydání Praha: Argo ISBN 978-80-257-0158-4
SCHIFFMAN, L.G.: KANUK, L.L., 2004 Nákupní chování. Brno: Computer Press, ISBN 80-251-0094-4
VYSEKALOVÁ, J. a kol., 2011 Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing, ISBN 978-80-247-3528-3
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2003 Brand building: budování obchodní značky, Brno: Computer Press, ISBN 80-722-6885-6.
FORET, M.: STÁVKOVÁ, J., 2003 Marketingový výzkum Jak poznávat své zákazníky.
Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0385-8
HAIGH, M., 2006 Království značky. Praha: Ekopress, s.r.o. ISBN 80-86929-09-4
HENDL, J., 2007 Kvalitativní výzkum Základní metody a aplikace Praha: Portál 2005 ISBN 80-7367-040-2
KELLER, K. L., 2007 Strategické řízení značky Praha:Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-1481-3
KOZEL, R.: MYNÁŘOVÁ, L.: SVOBODOVÁ, H., 2011 Moderní metody a techniky
marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-3527-6
OLINS, W., 2009 O značkách. 1. vydání Praha: Argo ISBN 978-80-257-0158-4
SCHIFFMAN, L.G.: KANUK, L.L., 2004 Nákupní chování. Brno: Computer Press, ISBN 80-251-0094-4
VYSEKALOVÁ, J. a kol., 2011 Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing, ISBN 978-80-247-3528-3
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - Mgr. Michal Rožek):
1.) Jak se v segmentu vodou ředitelných barev projevuje aspekt dostupnosti či hustoty distribuce?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2.) Jaký má podle vás vliv na nákupní chování vysoké povědomí o značce?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3.) Co by se muselo stát, aby Balakryl ztratil své dominantní tržní postavení?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.