Bakalářská práce na téma Image značky Adidas se zabývá analýzou image zvolené značky. V teoretické části představuje východiska pro zkoumání oblasti značky, image a marketin-gového výzkumu, na něž je tato práce postavena. Praktická část představuje značku Adi-das, její historii, subbrandy i konkurenci. Stěžejní je analýza a interpretace dat zjištěných kvalitativní a kvantitativní výzkumnou sondou. Bakalářská práce polostrukturovaným roz-hovorem zkoumá, jak je značka Adidas vnímána u mladé cílové skupiny, a také jak ji vnímá široká veřejnost v dotazníkovém šetření v nejrůznějších aspektech. Obě provedené sondy jsou východiskem pro navržení doporučení a závěrů.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis with the topic of the Adidas brand image focuses on analysis of image of this particular brand. In the theoretical section, it presents the starting point for the examination of the brand, its image, and marketing research, on which this thesis is based. The practical section introduces the Adidas brand, its history, sub-brands, as well as competitors. The analysis and interpretation of the data obtained from qualitative and quantitative research surveys constitute the most important parts. By means of a semi-structured interview, the Bachelor's thesis explores in a questionnaire focused on various aspects, how young people as one of its target groups as well as general public perceive the Adidas brand. Both surveys provided basic data enabling to propose recommendations and draw conclusions.
Bakalářská práce na téma Image značky Adidas se zabývá analýzou image zvolené značky. V teoretické části představuje východiska pro zkoumání oblasti značky, image a marketin-gového výzkumu, na něž je tato práce postavena. Praktická část představuje značku Adi-das, její historii, subbrandy i konkurenci. Stěžejní je analýza a interpretace dat zjištěných kvalitativní a kvantitativní výzkumnou sondou. Bakalářská práce polostrukturovaným roz-hovorem zkoumá, jak je značka Adidas vnímána u mladé cílové skupiny, a také jak ji vnímá široká veřejnost v dotazníkovém šetření v nejrůznějších aspektech. Obě provedené sondy jsou východiskem pro navržení doporučení a závěrů.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis with the topic of the Adidas brand image focuses on analysis of image of this particular brand. In the theoretical section, it presents the starting point for the examination of the brand, its image, and marketing research, on which this thesis is based. The practical section introduces the Adidas brand, its history, sub-brands, as well as competitors. The analysis and interpretation of the data obtained from qualitative and quantitative research surveys constitute the most important parts. By means of a semi-structured interview, the Bachelor's thesis explores in a questionnaire focused on various aspects, how young people as one of its target groups as well as general public perceive the Adidas brand. Both surveys provided basic data enabling to propose recommendations and draw conclusions.
1. Zpracujte literární rešerši k zadanému tématu.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou značku.
4. Realizujte kvalitativní a kvantitativní šetření.
5. Vyvoďte z obou šetření závěry a navrhněte doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k zadanému tématu.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou značku.
4. Realizujte kvalitativní a kvantitativní šetření.
5. Vyvoďte z obou šetření závěry a navrhněte doporučení.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. 2003. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: ComputerPress, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
DE CHERNATONY, Leslie. 2010. From brand vision to brand evaluation: the strategic process of growing and strengthening brands. 3rd ed. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, ISBN 978-185-6177-733.
FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ. 2003. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 159 s. ISBN 8024703858.
KELLER, Kevin Lane. 2007. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. 2009, Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 190 s. ISBN 978-80-247-2790
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. 2003. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: ComputerPress, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
DE CHERNATONY, Leslie. 2010. From brand vision to brand evaluation: the strategic process of growing and strengthening brands. 3rd ed. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, ISBN 978-185-6177-733.
FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ. 2003. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 159 s. ISBN 8024703858.
KELLER, Kevin Lane. 2007. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. 2009, Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 190 s. ISBN 978-80-247-2790
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - Mgr. Zuzana Kupková):
1. Proběhla vůbec na území České republiky nějaká komunikace značky Adidas NEO?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jak si vysvětlujete, že respondenti říkají, že design je nemoderní, a přesto produkty Adidas nakupují? Co tedy sehrává roli v nákupním rozhodování?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Dělá i sama značka Adidas nějaké analýzy prodejů v ČR s ohledem na demografické údaje zákazníků? Myslíte, že by tyto statistiky odpovídaly strategii firmy, tedy zaměření na mladé ve věku 20-25 let?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.