Bakalářská práce se zabývá zhodnocením kvality prodejců v osobním prodeji v parfumerii společnosti XY, formou mystery shoppingu. Teoretická část objasňuje základní aspekty v osobním prodeji, spotřebního chování, techniky prodejců a mystery shoppingu. Praktická část je zaměřena na vybranou parfumerii společnosti XY, sestavení a realizaci samotného mystery shoppingu a vyhodnocení jak jednotlivých výzkumů prodejen, tak celkového zhodnocení a navržení vhodných řešení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the evaluation of the quality of shop assistants in the field of personal selling in a perfumery of XY company. The theoretical part explains the basic aspects of personal selling, consumer behavior, methods of the vendors and methods of mystery shopping. The practical part is focused on selected perfumery of XY company, creation and realization of the actual mystery shopping, and evaluation of either researches of single stores and of overall assessment, and propose of appropriate solutions.
Klíčová slova
parfumerie, mystery shopping, osobní prodej, vlastnosti prodejce, spotřební chování, hodnocení prodejců
Klíčová slova v angličtině
perfumery, mystery shopping, personal selling, quality of a shop assistant, consumer behavior, shop assistant evaluation
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením kvality prodejců v osobním prodeji v parfumerii společnosti XY, formou mystery shoppingu. Teoretická část objasňuje základní aspekty v osobním prodeji, spotřebního chování, techniky prodejců a mystery shoppingu. Praktická část je zaměřena na vybranou parfumerii společnosti XY, sestavení a realizaci samotného mystery shoppingu a vyhodnocení jak jednotlivých výzkumů prodejen, tak celkového zhodnocení a navržení vhodných řešení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the evaluation of the quality of shop assistants in the field of personal selling in a perfumery of XY company. The theoretical part explains the basic aspects of personal selling, consumer behavior, methods of the vendors and methods of mystery shopping. The practical part is focused on selected perfumery of XY company, creation and realization of the actual mystery shopping, and evaluation of either researches of single stores and of overall assessment, and propose of appropriate solutions.
Klíčová slova
parfumerie, mystery shopping, osobní prodej, vlastnosti prodejce, spotřební chování, hodnocení prodejců
Klíčová slova v angličtině
perfumery, mystery shopping, personal selling, quality of a shop assistant, consumer behavior, shop assistant evaluation
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury v oblasti osobního prodeje, objasněte pojmy marketing služeb a mystery shopping.
2. Definujte cíl, metody a výzkumnou otázku.
3. Realizujte mystery shopping v parfumeriích, zaměřený na osobní prodej a jednání prodejců.
4. Vyvoďte závěry na základě získaných informací a navrhněte doporučení ke zlepšení současného stavu.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury v oblasti osobního prodeje, objasněte pojmy marketing služeb a mystery shopping.
2. Definujte cíl, metody a výzkumnou otázku.
3. Realizujte mystery shopping v parfumeriích, zaměřený na osobní prodej a jednání prodejců.
4. Vyvoďte závěry na základě získaných informací a navrhněte doporučení ke zlepšení současného stavu.
Seznam doporučené literatury
ADAMS, Tony. Prodej: vše co jste si přáli vědět a báli se na to zeptat: [jak získat zákazníka, organizace, strategie, psychologie]. Praha: Alternativa, 1995, 301 s. ISBN 80-85993-10-4.
ČERNÝ, Vojtěch. Prodejní techniky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xvii, 470 s. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0032-4.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 247 s. ISBN 80-7169-276-x.
SPÁČIL, Aleš. Péče o zákazníky: co od nás zákazník očekává a jak dosáhnout jeho spokojenosti. Praha: Grada, 2003, 116 s. ISBN 80-247-0514-1.
WAGNEROVÁ, Irena. Pracovní hodnocení. 1. vyd. Brno: Marek Konečný, 2005, 78 s. ISBN 80-903516-4-6.
Seznam doporučené literatury
ADAMS, Tony. Prodej: vše co jste si přáli vědět a báli se na to zeptat: [jak získat zákazníka, organizace, strategie, psychologie]. Praha: Alternativa, 1995, 301 s. ISBN 80-85993-10-4.
ČERNÝ, Vojtěch. Prodejní techniky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xvii, 470 s. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0032-4.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 247 s. ISBN 80-7169-276-x.
SPÁČIL, Aleš. Péče o zákazníky: co od nás zákazník očekává a jak dosáhnout jeho spokojenosti. Praha: Grada, 2003, 116 s. ISBN 80-247-0514-1.
WAGNEROVÁ, Irena. Pracovní hodnocení. 1. vyd. Brno: Marek Konečný, 2005, 78 s. ISBN 80-903516-4-6.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - Mgr. Michal Gaja):
1. Proč se studentka rozhodla srovnávat pouze pražské provozovny a nezkusila srovnat třeba Prahu vs. region/y?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jak moc velký problém je při realizaci nákupu viditelné neprezentování ceny produktu. Je to cílená snaha vedení společnosti vycházející z nějakého vyššího marketingového záměru a ovlivňuje to chování kupujícího?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Vede lepší prezentace měsíčních bestsellerů či vybraných parfémů v akci k rychlejšímu rozhodnutí o nákupu?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Vedoucí práce Ing. Lenka Harantová, Ph.D. položila ve svém posudku tuto otázku:
Na straně 30 uvádíte, že se neztotožňujete s odhalením mystery shoppera při konci rozhovoru. Zdůvodněte prosím toto tvrzení.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku a zdůvodnila svá tvrzení.