Jedním z klíčových faktorů ovlivňujících motivaci zaměstnanců v jejich pracovním pro-středí je mzda. Jsou zde ale i další faktory, které mají vliv na motivaci k práci jako takové. Jsou jimi vnitřní politika firmy (vztahy mezi zaměstnanci v rámci oddělení, ale také vztahy mezi zaměstnanci a manažery).
Teoretická část se bude skládat z několika kapitol, se zaměřením na podnikové prostředí. Základy jsou firemní identita, interní public relations, jak fungující, tak nefungující, typy motivace a motivaci celkově jako takovou. Nalezneme zde teorii pro marketingový výzkum. Tato část práce bude doplněna i o metodiku práce.
Vzhledem k tomu, že vlastníkem podniku je stát, působí v různých základnách ve srovnání se soukromě vlastněnou společností. Lidské zdroje jsou zaměřený na zachycení vztahů zaměstnanců.
Motivace zaměstnanců budou hodnoceny pomocí dotazníku, které byly rozdány mezi pracovníky státního podniku. Výsledky získané z dotazníku ukáží, zda platí v tomto tématu standardní teoretická paradigmata, že motivace k práci je generována pouze z finančního hlediska. Respondenti pracovali jak s otevřenými, tak uzavřenými otázkami.
Anotace v angličtině
One of the key factors influencing employee motivation in their work environment is pro-wages. There are also other features that have an impact on incentives to work as such-it. These include internal company policy (relations between employees within the depart-ment, but also the relationships between employees and managers).
The theoretical part will consist of several chapters, focusing on the corporate environment. Foundations are corporate identity, public relations, both functional and dysfunctional. The types of people that we can meet at the hearing, but also we can find a theory for the credit rating marke-research. This part of the work will be completed and the methodology of work.
Since the owner of the company is to become and operate in different bases compared to privately owned companies. Human resources are focused on capturing relationships within the staff.
Employee motivation will be evaluated using questionnaires, which were distributed among great-ers state enterprise. Results obtained from the questionnaire show that applies in this topic standard theoretical paradigms that work motivation is generated only from a financial perspective. Respondents worked with both open and closed questions.
Klíčová slova
spokojenost a motivace zaměstnanců, podnikové prostředí, interní public relations, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
satisfaction and employee motivation, corporate environments, public relations, research the credit rating-marke
Rozsah průvodní práce
84 s. (114 219 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Jedním z klíčových faktorů ovlivňujících motivaci zaměstnanců v jejich pracovním pro-středí je mzda. Jsou zde ale i další faktory, které mají vliv na motivaci k práci jako takové. Jsou jimi vnitřní politika firmy (vztahy mezi zaměstnanci v rámci oddělení, ale také vztahy mezi zaměstnanci a manažery).
Teoretická část se bude skládat z několika kapitol, se zaměřením na podnikové prostředí. Základy jsou firemní identita, interní public relations, jak fungující, tak nefungující, typy motivace a motivaci celkově jako takovou. Nalezneme zde teorii pro marketingový výzkum. Tato část práce bude doplněna i o metodiku práce.
Vzhledem k tomu, že vlastníkem podniku je stát, působí v různých základnách ve srovnání se soukromě vlastněnou společností. Lidské zdroje jsou zaměřený na zachycení vztahů zaměstnanců.
Motivace zaměstnanců budou hodnoceny pomocí dotazníku, které byly rozdány mezi pracovníky státního podniku. Výsledky získané z dotazníku ukáží, zda platí v tomto tématu standardní teoretická paradigmata, že motivace k práci je generována pouze z finančního hlediska. Respondenti pracovali jak s otevřenými, tak uzavřenými otázkami.
Anotace v angličtině
One of the key factors influencing employee motivation in their work environment is pro-wages. There are also other features that have an impact on incentives to work as such-it. These include internal company policy (relations between employees within the depart-ment, but also the relationships between employees and managers).
The theoretical part will consist of several chapters, focusing on the corporate environment. Foundations are corporate identity, public relations, both functional and dysfunctional. The types of people that we can meet at the hearing, but also we can find a theory for the credit rating marke-research. This part of the work will be completed and the methodology of work.
Since the owner of the company is to become and operate in different bases compared to privately owned companies. Human resources are focused on capturing relationships within the staff.
Employee motivation will be evaluated using questionnaires, which were distributed among great-ers state enterprise. Results obtained from the questionnaire show that applies in this topic standard theoretical paradigms that work motivation is generated only from a financial perspective. Respondents worked with both open and closed questions.
Klíčová slova
spokojenost a motivace zaměstnanců, podnikové prostředí, interní public relations, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
satisfaction and employee motivation, corporate environments, public relations, research the credit rating-marke
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Vymezte základní pojmy v personálním managementu a metody související s měřením spokojenosti zaměstnanců, významem interního marketingu.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce .
3. Stručně charakterizujte personální politiku vybraného subjektu se zaměřením na dané pracoviště.
4. Na základě primárního šetření analyzujte spokojenost zaměstnanců na konkrétním pracovišti. Porovnejte získané výsledky, vyvoďte relevantní závěry.
5. Na základě závěrů výzkumů, zhodnoťte míru spokojenosti, formulujte doporučení pro případná zlepšení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Vymezte základní pojmy v personálním managementu a metody související s měřením spokojenosti zaměstnanců, významem interního marketingu.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce .
3. Stručně charakterizujte personální politiku vybraného subjektu se zaměřením na dané pracoviště.
4. Na základě primárního šetření analyzujte spokojenost zaměstnanců na konkrétním pracovišti. Porovnejte získané výsledky, vyvoďte relevantní závěry.
5. Na základě závěrů výzkumů, zhodnoťte míru spokojenosti, formulujte doporučení pro případná zlepšení.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 920 stran. ISBN 978-80-247-5258-7
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2006, vi, 170 s. ISBN 80-251-1250-0
KOTLER, Philip, Dipak C JAIN a Suvit MAESINCEE,. Marketing v pohybu: nový přístup k zisku, růstu a obnově. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2007, 171 s. ISBN 978-80-7261-161-4
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015, 399 s. ISBN 978-80-7261-288-8
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x
PLAMÍNEK, Jiří. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 3., rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 159 stran. ISBN 978-80-247-5515-1
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 920 stran. ISBN 978-80-247-5258-7
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2006, vi, 170 s. ISBN 80-251-1250-0
KOTLER, Philip, Dipak C JAIN a Suvit MAESINCEE,. Marketing v pohybu: nový přístup k zisku, růstu a obnově. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2007, 171 s. ISBN 978-80-7261-161-4
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015, 399 s. ISBN 978-80-7261-288-8
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x
PLAMÍNEK, Jiří. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 3., rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 159 stran. ISBN 978-80-247-5515-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Původ práce
Uznána z jiného studia
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - Vladislav Bureš):
1. Čím si vysvětlujete poměrně vysokou míru neodevzdaných dotazníků u některých oddělení?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jaké řešení navrhujete, aby byla míra odevzdaných dotazníků vyšší?
Odpověď: Studentka nepřesně odpověděla na položenou otázku.
3. Jak byste definovala "spokojeného" zaměstnance?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Vedoucí práce - doc. Dagmar Weberová položila studentce ve svém posudku tyto otázky:
1. Čo má spoločné otázka č. 9 - Věří Vám, jakžto ředitelce, Vaši zaměstnanci v záležitostech, které se týkají jejich osobního života? (Príloha II) - so zisťovaním miery spokojnosti zamestnancov?
Odpověď: Studentka částečně odpověděla na položenou otázku.
2. Aké opatrenia navrhuje autorka v oblasti zlepšenia vzťahov medzi nadriadenými a podriadenými?
Odpověď: Studentka částečně odpověděla na položenou otázku.