Cílem této bakalářské práce je zjištění předpokladů vedoucích k naplnění vize neziskové organizace v konfrontaci se zájmy, potřebami a preferencemi její cílové skupiny, a to na konkrétním příkladu Asociace DICE - Development Initiatives for a Common Europe, z. s. Vzhledem k začínajícímu působení této organizace ve Zlíně, potažmo Zlínském kraji, je důkladné poznání cílové skupiny zásadní pro rozvoj a činnost Asociace DICE. Na základě kvantitativního šetření vznikl seznam doporučení ze strany cílové skupiny, jehož imple-mentace do praxe by mohla vést k posílení pozice spolku ve Zlínském kraji. Dalším příno-sem této práce je sepsání komplexního popisu Asociace DICE spolu se stanovením strate-gických cílů a návrhem konkrétních kulturních aktivit, které by mohly pozvednout zlínské kulturní prostředí.
Anotace v angličtině
The main aim of this Bachelor Thesis is to identify the prerequisites leading to the fulfill-ment of the vision of a nongovernmental organization confronted with the interests, needs and preferences of its target group, using the concrete example of Asociace DICE Devel-opment Initiatives for a Common Europe, z. s. Given the relatively new presence of this organization in Zlín, and by extension in the Zlín region, a thorough knowledge of the tar-get group is essential to the development and operation of Asociace DICE. Using quantita-tive assessment, a list of recommendations from the target group's part was drawn up, the implementation of which into practice could lead to the strengthening of the association's position in the Zlín region. Other positive contributions of this Thesis include the devel-opment of a complex description of Asociace DICE along with the setting of strategic goals and suggesting specific cultural events that could enrich the Zlín cultural environ-ment.
Klíčová slova
neziskový sektor, nezisková organizace, Asociace DICE, cílová skupina, kvantitativní dotazníkové šetření, Zlín, kultura Zlínského kraje, strategické plánování neziskové organizace
Klíčová slova v angličtině
third sector, nongovernmental organization, Asociace DICE, target group, quantitative research, Zlín, Zlín region culture, strategic planning of nongovernmental organizations
Rozsah průvodní práce
68 s. (95 837 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je zjištění předpokladů vedoucích k naplnění vize neziskové organizace v konfrontaci se zájmy, potřebami a preferencemi její cílové skupiny, a to na konkrétním příkladu Asociace DICE - Development Initiatives for a Common Europe, z. s. Vzhledem k začínajícímu působení této organizace ve Zlíně, potažmo Zlínském kraji, je důkladné poznání cílové skupiny zásadní pro rozvoj a činnost Asociace DICE. Na základě kvantitativního šetření vznikl seznam doporučení ze strany cílové skupiny, jehož imple-mentace do praxe by mohla vést k posílení pozice spolku ve Zlínském kraji. Dalším příno-sem této práce je sepsání komplexního popisu Asociace DICE spolu se stanovením strate-gických cílů a návrhem konkrétních kulturních aktivit, které by mohly pozvednout zlínské kulturní prostředí.
Anotace v angličtině
The main aim of this Bachelor Thesis is to identify the prerequisites leading to the fulfill-ment of the vision of a nongovernmental organization confronted with the interests, needs and preferences of its target group, using the concrete example of Asociace DICE Devel-opment Initiatives for a Common Europe, z. s. Given the relatively new presence of this organization in Zlín, and by extension in the Zlín region, a thorough knowledge of the tar-get group is essential to the development and operation of Asociace DICE. Using quantita-tive assessment, a list of recommendations from the target group's part was drawn up, the implementation of which into practice could lead to the strengthening of the association's position in the Zlín region. Other positive contributions of this Thesis include the devel-opment of a complex description of Asociace DICE along with the setting of strategic goals and suggesting specific cultural events that could enrich the Zlín cultural environ-ment.
Klíčová slova
neziskový sektor, nezisková organizace, Asociace DICE, cílová skupina, kvantitativní dotazníkové šetření, Zlín, kultura Zlínského kraje, strategické plánování neziskové organizace
Klíčová slova v angličtině
third sector, nongovernmental organization, Asociace DICE, target group, quantitative research, Zlín, Zlín region culture, strategic planning of nongovernmental organizations
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury v oblasti neziskového sektoru a marketingových komunikací se zaměřením na specifika nestátních neziskových organizací. Zpracujte teoretická východiska práce a stanovte základní výzkumnou otázku.
2. Představte vizi, poslání a aktivity Asociace DICE. Dále přibližte organizaci z hlediska dosavadní komunikace s cílovou skupinou a realizace aktivit zaměřených na stanovenou cílovou skupinu.
3. Realizujte kvantitativní šetření formou dotazníkového šetření u stanovené cílové skupiny směřující jednak k obeznámenosti s činností Asociace DICE, dále k získání informací o potřebách, preferencích a postojích cílové skupiny v závislosti na oblasti působení dané organizace. Proveďte vyhodnocení dotazníkového šetření.
4. Na základě výsledných hodnot šetření zodpovězte výzkumnou otázku, případně předložte doporučení vedoucí k posílení pozice organizace.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury v oblasti neziskového sektoru a marketingových komunikací se zaměřením na specifika nestátních neziskových organizací. Zpracujte teoretická východiska práce a stanovte základní výzkumnou otázku.
2. Představte vizi, poslání a aktivity Asociace DICE. Dále přibližte organizaci z hlediska dosavadní komunikace s cílovou skupinou a realizace aktivit zaměřených na stanovenou cílovou skupinu.
3. Realizujte kvantitativní šetření formou dotazníkového šetření u stanovené cílové skupiny směřující jednak k obeznámenosti s činností Asociace DICE, dále k získání informací o potřebách, preferencích a postojích cílové skupiny v závislosti na oblasti působení dané organizace. Proveďte vyhodnocení dotazníkového šetření.
4. Na základě výsledných hodnot šetření zodpovězte výzkumnou otázku, případně předložte doporučení vedoucí k posílení pozice organizace.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, iv, 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Pra-ha: Grada, 2006, 277 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
MALÝ, Václav. Marketingový výzkum: teorie a praxe. Vyd. 2. Praha: Oeconomica, 2008, 181 s. ISBN 978-80-245-1326-3.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a říze-ní: [učebnice]. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2001, 177 s. ISBN 80-86119-41-6.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 2., aktualiz. a do-pl. vyd. Praha: Grada, 2011, 155 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4041-6.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro ne-ziskové organizace. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 138 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4040-9.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Vyd. 5., upr. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7435-230-0.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, iv, 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Pra-ha: Grada, 2006, 277 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
MALÝ, Václav. Marketingový výzkum: teorie a praxe. Vyd. 2. Praha: Oeconomica, 2008, 181 s. ISBN 978-80-245-1326-3.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a říze-ní: [učebnice]. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2001, 177 s. ISBN 80-86119-41-6.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 2., aktualiz. a do-pl. vyd. Praha: Grada, 2011, 155 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4041-6.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro ne-ziskové organizace. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 138 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4040-9.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Vyd. 5., upr. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7435-230-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - Mgr. Martina Boušková):
1. Z šetření vyplývá, že DICE působí zatím hlavně mezi studenty FMK UTB. Jakým způsobem propojujete studenty ostatních fakult UTB?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. DICE chce působit jako instituce pro mladé obecně. Jak oslovujete mladé lidi ze středních škol?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. V závěrečných doporučeních je mnoho tipů na aktivity spojené se zábavou. Z oblasti vzdělávání zůstaly pouze přednášky o osobním rozvoji. Není to málo?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.