Bakalářská práce "Sociální reklama se zaměřením na domácí násilí" se zabývá funkčností reklamních spotů zaměřených na osoby postižené nebo ohrožené domácím násilí. Cílem práce je zjistit, který z prvků používaných ve spotech je nejefektivnější, tedy který veřejnost nejvíce zaujme. V další části bude potvrzena nebo vyvrácena teorie, že emocionální apel má v sociální reklamě efekt potlačení apelu informativního. První část práce je zaměřená na vysvětlení teoretických pojmů, jako je sociální marketing, sociální reklama nebo domácí násilí. Také jsou zde rozebrány jednotlivé parametry od emocionálních a informativních apelu po využití různých barev, hudebních stylů či celebrit. V poslední teoretické části je rozebrána metodika práce. Praktická část obsahuje nejprve popisy jednotlivých spotů a je-jich kontext. Následně jsou zde jednotlivě spoty analyzovány. V konečné fázi jsou porovnány výsledky jednotlivých částí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Social Advertising Focusing For Domestic Violence" deals with the functionality of advertising spots focused on people affected or threat by domestic violence. The objective of the thesis is to determine which of the elements used in the spots is the most effective, it means which attracts people the most. In the next part will be confirmed or re-futed the theory that the emotional appeal in a social advertising takes effect of suppresing of
the informative appeal. The first part is focused on explanation of theoretical concepts such as social marketing, social advertising or domestic violence. There are also analyze individual parametrs from emotional and informative appeals to use of colors, music styles and celebri-ties. The last theoretical part discusses methodology of work. The practical part contains descriptions of individual spots and their context the first. Then the individual spots are ana-lyzed. In the last part the results of individual parts are compared.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, hloubkový rozhovor, domácí násilí
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, in-depth interview, domestic violence
Rozsah průvodní práce
79 s. (92 804 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Sociální reklama se zaměřením na domácí násilí" se zabývá funkčností reklamních spotů zaměřených na osoby postižené nebo ohrožené domácím násilí. Cílem práce je zjistit, který z prvků používaných ve spotech je nejefektivnější, tedy který veřejnost nejvíce zaujme. V další části bude potvrzena nebo vyvrácena teorie, že emocionální apel má v sociální reklamě efekt potlačení apelu informativního. První část práce je zaměřená na vysvětlení teoretických pojmů, jako je sociální marketing, sociální reklama nebo domácí násilí. Také jsou zde rozebrány jednotlivé parametry od emocionálních a informativních apelu po využití různých barev, hudebních stylů či celebrit. V poslední teoretické části je rozebrána metodika práce. Praktická část obsahuje nejprve popisy jednotlivých spotů a je-jich kontext. Následně jsou zde jednotlivě spoty analyzovány. V konečné fázi jsou porovnány výsledky jednotlivých částí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Social Advertising Focusing For Domestic Violence" deals with the functionality of advertising spots focused on people affected or threat by domestic violence. The objective of the thesis is to determine which of the elements used in the spots is the most effective, it means which attracts people the most. In the next part will be confirmed or re-futed the theory that the emotional appeal in a social advertising takes effect of suppresing of
the informative appeal. The first part is focused on explanation of theoretical concepts such as social marketing, social advertising or domestic violence. There are also analyze individual parametrs from emotional and informative appeals to use of colors, music styles and celebri-ties. The last theoretical part discusses methodology of work. The practical part contains descriptions of individual spots and their context the first. Then the individual spots are ana-lyzed. In the last part the results of individual parts are compared.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, hloubkový rozhovor, domácí násilí
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, in-depth interview, domestic violence
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o sociální reklamě, masové komunikaci a domácím násilí.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní šetření reklamních spotů věnujících se problematice domácího násilí.
4. Na základě výsledků šetření formulujte závěry a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o sociální reklamě, masové komunikaci a domácím násilí.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní šetření reklamních spotů věnujících se problematice domácího násilí.
4. Na základě výsledků šetření formulujte závěry a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Růžena KOMÁRKOVÁ. Psychologie reklamy. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2002, 264 s. ISBN 8024704021.
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Růžena KOMÁRKOVÁ. Psychologie reklamy. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2002, 264 s. ISBN 8024704021.
Přílohy volně vložené
P III: CD s nahrávkami rozhovorů
Přílohy vázané v práci
schémata, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent: Mgr. Eva Šikl Burešová, PhD.):
1. V souvislosti s využíváním emocí v sociální reklamě se často diskutuje otázka, zda a do jaké míry může sociální reklama šokovat příjemce. Jak se k této problematice stavíte vy a s jakým zdůvodněním? Přikláníte se k názoru, že je vhodné oslovit cílovou skupinu jemnější formou a rafinovaněji, aby nebyli tvůrci vedeni k povrchnosti a kontraproduktivnímu efektu, nebo si myslíte, že ke změně postoje lidí, musí být sociální reklama silnější ve svém sdělení a více šokovat?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jak velkou roli, dle vašeho názoru, hraje v sociální reklamě autenticita?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Sociální reklama se často pohybuje na pokraji oné pomyslné hranice a spíš než zákonu může odporovat etice. Ačkoliv jsou příjemci k etické stránce sociální reklamy mnohem tolerantnější, než u komerční reklamy, můžeme se i zde občas setkat s negativními postoji, které ve většině případů řeší samoregulační systém. Myslíte si, že by se na sociální reklamu neměla vztahovat stejná pravidla jako na komerční reklamu? Můžete prosím zdůvodnit váš názor?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.