Hlavnou témou teoretickej časti bakalárskej práce je objasnenie vzťahu módy, designu a marketingu. Práca sa zaoberá prepojením týchto troch pojmov a ich stretnutiami počas svojho vývoja. Očakávaným prínosom práce je objasnenie súčasného vzťahu módy, designu a marketingu a ich dopad na dnešnú konzumnú spoločnosť. Praktická časť bakalárskej práce tvorí autorskú kolekciu, ktorá vychádza z poznatkov teoretickej časti práce.
Anotace v angličtině
The main topic of theoretical thesis is to clarify the connection of fashion, design and marketing. The work discusses conection with these three notions and meeting in their evolves.The expected contribution of work is to clarify contemporary relationship of fashion, design and marketing and their impact on today's consumer society. The practical part of work consists of authorial collection, which is based on knowledge of theoretical part.
Klíčová slova
móda, design, marketing
Klíčová slova v angličtině
Fashion, design, marketing
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
SK
Anotace
Hlavnou témou teoretickej časti bakalárskej práce je objasnenie vzťahu módy, designu a marketingu. Práca sa zaoberá prepojením týchto troch pojmov a ich stretnutiami počas svojho vývoja. Očakávaným prínosom práce je objasnenie súčasného vzťahu módy, designu a marketingu a ich dopad na dnešnú konzumnú spoločnosť. Praktická časť bakalárskej práce tvorí autorskú kolekciu, ktorá vychádza z poznatkov teoretickej časti práce.
Anotace v angličtině
The main topic of theoretical thesis is to clarify the connection of fashion, design and marketing. The work discusses conection with these three notions and meeting in their evolves.The expected contribution of work is to clarify contemporary relationship of fashion, design and marketing and their impact on today's consumer society. The practical part of work consists of authorial collection, which is based on knowledge of theoretical part.
Klíčová slova
móda, design, marketing
Klíčová slova v angličtině
Fashion, design, marketing
Zásady pro vypracování
Navrhněte výtvarné řešení kolekce dámské obuvi a doplňků vycházející z tématu střetu designu, módy a marketingu. Specifikujte cílového uživatele a vytvořte doplňující vizuální styl zdůrazňující váš záměr. Předložte kolekci sestavenou z min. dvou párů obuvi a tři galanterních doplňků. Řešení doplňte kresebnými návrhy v rozsahu 15 normo stran, písemnou zprávou o rozsahu 20 normo stran + obrazové přílohy, doložte střihové řešení i technický popis. Předložte vytištěný poster 100 x 70 cm, CD-ROM s bakalářskou prací, posterem, prezentaci a obrazovou přílohou dokumentující vaše řešení v minimálním počtu 10 kusů. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Navrhněte výtvarné řešení kolekce dámské obuvi a doplňků vycházející z tématu střetu designu, módy a marketingu. Specifikujte cílového uživatele a vytvořte doplňující vizuální styl zdůrazňující váš záměr. Předložte kolekci sestavenou z min. dvou párů obuvi a tři galanterních doplňků. Řešení doplňte kresebnými návrhy v rozsahu 15 normo stran, písemnou zprávou o rozsahu 20 normo stran + obrazové přílohy, doložte střihové řešení i technický popis. Předložte vytištěný poster 100 x 70 cm, CD-ROM s bakalářskou prací, posterem, prezentaci a obrazovou přílohou dokumentující vaše řešení v minimálním počtu 10 kusů. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
LIPOVETSKY, G.: Éra prázdnoty. Úvahy o současném individualisme. Překlad: Beguivinová, H., Prostor, Praha 2008, ISBN 80-7260-085-0.
LIPOVETSKY, G.: Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních společnostech. V českém jazyce vyd. 1. Praha 2002, Prostor, ISBN 80-7260-063-x.
ZAHRÁDKA, P.: Estetika na přelomu milénia. Vybrané problémy současné estetiky. Barister & Principal, Brno 2010, ISBN 978- 80-87474-11-2.
LAPŠANSKÁ. D.: Kapitoly z módneho marketingu a stylingu, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014,
ISBN 978-80-7454-470-5.
SCHIFFMAN, L. KANUK, L.: Nákupní chovaní. Brno 2004, Computer Press, ISBN 80-251-0094-4.
Seznam doporučené literatury
LIPOVETSKY, G.: Éra prázdnoty. Úvahy o současném individualisme. Překlad: Beguivinová, H., Prostor, Praha 2008, ISBN 80-7260-085-0.
LIPOVETSKY, G.: Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních společnostech. V českém jazyce vyd. 1. Praha 2002, Prostor, ISBN 80-7260-063-x.
ZAHRÁDKA, P.: Estetika na přelomu milénia. Vybrané problémy současné estetiky. Barister & Principal, Brno 2010, ISBN 978- 80-87474-11-2.
LAPŠANSKÁ. D.: Kapitoly z módneho marketingu a stylingu, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014,
ISBN 978-80-7454-470-5.
SCHIFFMAN, L. KANUK, L.: Nákupní chovaní. Brno 2004, Computer Press, ISBN 80-251-0094-4.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Originální a odvážné řešení, které předčí současné módní trendy. Studentka řešení podepřela kvalitní argumentací, velkým odborným přehledem o dané tématice. Na zadané otázky dokázala přesvědčivě argumentovat. Prezentace byla doplněna souvislým přesvědčivým a kultivovaným projevem.