Diplomová práce s názvem Anti-koncepce zpracovává tematiku kýče, který v současné době zaplňuje veřejný prostor a kvantitativně silně konkuruje umění jako takovému.
Cílem kolekce je, jak už sám název napovídá, koncept popřít. Staví čistě na inspiračních zdrojích. Jejím záměrem je utvořit vizuálně silný a pro diváka poutavý celek, který jasně a na první pohled srozumitelně odráží svou inspiraci. V případě kolekce Anti-koncepce se jedná o prvky subkultur a kýče, které se spojují díky současné antifashion.
V teoretické části textu je pozornost věnována především problematice kýče a jeho využití jako inspiračního zdroje v umění a designu, především v současné módě. Dále se teoretická část zabývá konceptuálním přístupem a anti-tvorbou.
Annotation in English
Master thesis called Anti-conception deals with the toppic of kitsch which is nowadays frequently seen in public space. It´s quantity strongly competes to art.
Collection´s goal is to avoid concept. The base is to work only with visual inspirations easily readable for spectators. In case of Anti-conception theese inspirations are subcultures and kitsch, which are nowadays perfectly linked together through antifashion.
The theoretical part of thesis is dedicated to use of kitsch as an inspirational source in art, design and especially in contemporary fashion. There is also a little bit about conceptual approach. The last part about antifashion sugessts how could be kitsch and contemporary fashion tendencies linked together.
Diplomová práce s názvem Anti-koncepce zpracovává tematiku kýče, který v současné době zaplňuje veřejný prostor a kvantitativně silně konkuruje umění jako takovému.
Cílem kolekce je, jak už sám název napovídá, koncept popřít. Staví čistě na inspiračních zdrojích. Jejím záměrem je utvořit vizuálně silný a pro diváka poutavý celek, který jasně a na první pohled srozumitelně odráží svou inspiraci. V případě kolekce Anti-koncepce se jedná o prvky subkultur a kýče, které se spojují díky současné antifashion.
V teoretické části textu je pozornost věnována především problematice kýče a jeho využití jako inspiračního zdroje v umění a designu, především v současné módě. Dále se teoretická část zabývá konceptuálním přístupem a anti-tvorbou.
Annotation in English
Master thesis called Anti-conception deals with the toppic of kitsch which is nowadays frequently seen in public space. It´s quantity strongly competes to art.
Collection´s goal is to avoid concept. The base is to work only with visual inspirations easily readable for spectators. In case of Anti-conception theese inspirations are subcultures and kitsch, which are nowadays perfectly linked together through antifashion.
The theoretical part of thesis is dedicated to use of kitsch as an inspirational source in art, design and especially in contemporary fashion. There is also a little bit about conceptual approach. The last part about antifashion sugessts how could be kitsch and contemporary fashion tendencies linked together.
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním rozsahu 25 normostran.
Kolekce bude reakcí na současnou konceptuální módu. Bude se zabývat problematikou kýče v umění a oděvu. Vznikne na základě potlačení konceptu.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 11 modelů, 5 pánských a 6 dámských. Kolekce vychází z tvarosloví a oděvních siluet subkultur. Součástí kolekce jsou i doplňky.
Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací dokumentace realizace dle zadaných parametrů : moodboard, storyboard, skici s naznačením siluety, celkový náhled kolekce, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické popisy, střihové řešení, postprodukce.
EXIT prezentace kolekce formou módní přehlídky. Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým promo-videem. Rozsah práce: cca 40 stran. formát A4 Odevzdejte v 2 stejnopisech v pevné vazbě (1 může být kroužková) Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním rozsahu 25 normostran.
Kolekce bude reakcí na současnou konceptuální módu. Bude se zabývat problematikou kýče v umění a oděvu. Vznikne na základě potlačení konceptu.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 11 modelů, 5 pánských a 6 dámských. Kolekce vychází z tvarosloví a oděvních siluet subkultur. Součástí kolekce jsou i doplňky.
Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací dokumentace realizace dle zadaných parametrů : moodboard, storyboard, skici s naznačením siluety, celkový náhled kolekce, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické popisy, střihové řešení, postprodukce.
EXIT prezentace kolekce formou módní přehlídky. Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým promo-videem. Rozsah práce: cca 40 stran. formát A4 Odevzdejte v 2 stejnopisech v pevné vazbě (1 může být kroužková) Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
OAKLEY SMITH, Mitchell a Alison KUBLER. Art/fashion in the 21st century. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2013, 319 s. ISBN 978-0-500-23909-4.
GROSE, Virginia. Concept to customer. Lausanne: AVA Publishing SA, c2012, 176 s. ISBN 978-2-940411-84-9.
BRAND, Jan, José TEUNISSEN, Catelijne de MUIJNCK a Jos ARTS. Fashion and imagination: about clothes and art. Arnhem: ArtEZ Press, c2009, 413 s. ISBN 978-90-8910-140-2
THULLER, Gabriele. Jak je poznáme?. Vyd. 1. V Praze: Knižní klub, 2007, 128 s. ISBN 978-80-242-1998-1.
KULKA, Tomáš. Umění a kýč. Vyd. 2., rozš. Praha: Torst, 2000, 292 s. ISBN 80-7215-128-2.
SPOUSTA, Vladimír. Krása, umění a výchova. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 130 s. ISBN 80-210-1196-3.
CĂLINESCU, Matei. Five faces of modernity: modernism, avant-garde, decadence, kitsch, postmodernism. Durham: Duke University Press, 1987, xii, 395 s. ISBN 0-8223-0726-x.
FEATHERSTONE, Mike. Consumer culture and postmodernism. 2nd ed. Los Angeles: SAGE Publications, 2007, xxvii, 203 s. ISBN 978-1-4129-1014-9.
REILLY, Andrew. Key concepts for the fashion industry. London: Bloomsbury, 2014, xi, 140 s. ISBN 978-0-8578-5364-6.
Recommended resources
OAKLEY SMITH, Mitchell a Alison KUBLER. Art/fashion in the 21st century. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2013, 319 s. ISBN 978-0-500-23909-4.
GROSE, Virginia. Concept to customer. Lausanne: AVA Publishing SA, c2012, 176 s. ISBN 978-2-940411-84-9.
BRAND, Jan, José TEUNISSEN, Catelijne de MUIJNCK a Jos ARTS. Fashion and imagination: about clothes and art. Arnhem: ArtEZ Press, c2009, 413 s. ISBN 978-90-8910-140-2
THULLER, Gabriele. Jak je poznáme?. Vyd. 1. V Praze: Knižní klub, 2007, 128 s. ISBN 978-80-242-1998-1.
KULKA, Tomáš. Umění a kýč. Vyd. 2., rozš. Praha: Torst, 2000, 292 s. ISBN 80-7215-128-2.
SPOUSTA, Vladimír. Krása, umění a výchova. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 130 s. ISBN 80-210-1196-3.
CĂLINESCU, Matei. Five faces of modernity: modernism, avant-garde, decadence, kitsch, postmodernism. Durham: Duke University Press, 1987, xii, 395 s. ISBN 0-8223-0726-x.
FEATHERSTONE, Mike. Consumer culture and postmodernism. 2nd ed. Los Angeles: SAGE Publications, 2007, xxvii, 203 s. ISBN 978-1-4129-1014-9.
REILLY, Andrew. Key concepts for the fashion industry. London: Bloomsbury, 2014, xi, 140 s. ISBN 978-0-8578-5364-6.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka příznačně ke svému tématu prezentovala modely kolekce i dokumentační materiál. Projev autorky byl přesvědčivý, reagovala na kladené otázky.