Na základě myšlenky o samotném bytí v konfrontaci s dnešním módním průmyslem vznikla tato práce, která je svým způsobem kritikou současnosti. Tato kolekce obsahuje myšlenku celého přirozeného koloběhu od producentů, přes konzumenty až k reducentům. Jde zejména o zachycení momentu prchavosti v čase.
Harmonická skladba materiálů rostlinného a živočišného původu, v jejich čisté formě, mi dala volné pole působnosti. Vybrané materiály jsou antialergenní, jsou vhodnou alternativou pro alergiky. Navíc jsou ekologické, plně recyklovatelné a biologicky rozložitelné. Právě prvek postupného rozkladu se stal stěžejním motivem mé práce.
Anotace v angličtině
Based on the idea of being in itself in the face of today's fashion industry there was created this work, which is also kind of a critique of the present. This collection contains the entire idea of the natural cycle from producers over consumers decomposers. This is supposed to be the capture of moment of transience in time.
The harmonious composition of materials of vegetal and animal origin, in their pure form, gave me a free rein. Selected materials are hypoallergenic and are very good alternative for allergic persons. Moreover, they are environmentally friendly, fully recyclable and biodegradable. And this exact element of the progressive degradation has become a key theme of this work.
Klíčová slova
přírodní materiály, len, vlna, plstění, jídlo, plíseň, udržitelná móda
Na základě myšlenky o samotném bytí v konfrontaci s dnešním módním průmyslem vznikla tato práce, která je svým způsobem kritikou současnosti. Tato kolekce obsahuje myšlenku celého přirozeného koloběhu od producentů, přes konzumenty až k reducentům. Jde zejména o zachycení momentu prchavosti v čase.
Harmonická skladba materiálů rostlinného a živočišného původu, v jejich čisté formě, mi dala volné pole působnosti. Vybrané materiály jsou antialergenní, jsou vhodnou alternativou pro alergiky. Navíc jsou ekologické, plně recyklovatelné a biologicky rozložitelné. Právě prvek postupného rozkladu se stal stěžejním motivem mé práce.
Anotace v angličtině
Based on the idea of being in itself in the face of today's fashion industry there was created this work, which is also kind of a critique of the present. This collection contains the entire idea of the natural cycle from producers over consumers decomposers. This is supposed to be the capture of moment of transience in time.
The harmonious composition of materials of vegetal and animal origin, in their pure form, gave me a free rein. Selected materials are hypoallergenic and are very good alternative for allergic persons. Moreover, they are environmentally friendly, fully recyclable and biodegradable. And this exact element of the progressive degradation has become a key theme of this work.
Klíčová slova
přírodní materiály, len, vlna, plstění, jídlo, plíseň, udržitelná móda
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním rozsahu 25 normostran.
Teoretická práce se bude zaměřovat na přírodní materiály a jejich barvení. Objevování starých technik a jejich experimentální použití.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 9 - 12 modelů.
Výtvarný experiment, poloha artwear a vysoké krejčoviny. Kolekce chápána jako návrat ke kořenům, se zachováním současného ducha doby.
Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací dokumentace realizace dle zadaných parametrů: moodboard, storyboard, skici s naznačením siluety, celkový náhled kolekce, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické opisy, střihové řešení, produkce EXIT - formou módní přehlídky. Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým promo-videem. Rozsah práce: cca 40 stran. formát A4. Odevzdejte v 2 stejnopisech v pevné vazbě ( 1 může být kroužková). Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním rozsahu 25 normostran.
Teoretická práce se bude zaměřovat na přírodní materiály a jejich barvení. Objevování starých technik a jejich experimentální použití.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 9 - 12 modelů.
Výtvarný experiment, poloha artwear a vysoké krejčoviny. Kolekce chápána jako návrat ke kořenům, se zachováním současného ducha doby.
Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací dokumentace realizace dle zadaných parametrů: moodboard, storyboard, skici s naznačením siluety, celkový náhled kolekce, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické opisy, střihové řešení, produkce EXIT - formou módní přehlídky. Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým promo-videem. Rozsah práce: cca 40 stran. formát A4. Odevzdejte v 2 stejnopisech v pevné vazbě ( 1 může být kroužková). Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
MAHESHWARI, Ramesh. Fungi: Experimental methods in biology. 2nd ed. Boca Raton: CRC Press, c2012, xix, 337 p. ISBN 9781439839034.
JONES, Terry (ed.), RUSHTON, Susie. (ed.) a James ANDERSON. Současní módní návrháři. Praha: Slovart, c2006, 191 s. Ikony. ISBN 80-720-9841-1.
LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti, Prostor, s.r.o., Praha 2010, ISBN: 978-80-7260-229-2.
TICHÝ, Lubomír a TICHÁ, Ivona. Barvy z rostlin: [povídání o přírodních barvivech a jejich využití]. Dotisk 1. vyd. Brno: Rezekvítek, 1998, 62 s.
HALLETT, Clive a JOHNSTON, Amanda. Fabric for fashion: the complete guide : natural and man-made fibres. London: Laurence King Publishing, 2014, 272 s. ISBN 978-1-78067-334-9.
článek: BARÁK, Jan. Barvení vlny, stříží vlnařského typu a směsí. 1. vyd. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1967, 276 s. Technická minima textilního průmyslu.
Seznam doporučené literatury
MAHESHWARI, Ramesh. Fungi: Experimental methods in biology. 2nd ed. Boca Raton: CRC Press, c2012, xix, 337 p. ISBN 9781439839034.
JONES, Terry (ed.), RUSHTON, Susie. (ed.) a James ANDERSON. Současní módní návrháři. Praha: Slovart, c2006, 191 s. Ikony. ISBN 80-720-9841-1.
LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti, Prostor, s.r.o., Praha 2010, ISBN: 978-80-7260-229-2.
TICHÝ, Lubomír a TICHÁ, Ivona. Barvy z rostlin: [povídání o přírodních barvivech a jejich využití]. Dotisk 1. vyd. Brno: Rezekvítek, 1998, 62 s.
HALLETT, Clive a JOHNSTON, Amanda. Fabric for fashion: the complete guide : natural and man-made fibres. London: Laurence King Publishing, 2014, 272 s. ISBN 978-1-78067-334-9.
článek: BARÁK, Jan. Barvení vlny, stříží vlnařského typu a směsí. 1. vyd. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1967, 276 s. Technická minima textilního průmyslu.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Marie Nováková představila svoji kolekci "Back to The Roots" formou instalace. Obhajoba byla pro komisi nepřesvědčivá, studentka nepředvedla nejsilnější modely ze své práce na modelce či figuríně, čímž její záměr zůstal nevysloven.