Thesis info 1. Teoretická část: Okamžitá fotografie
2. Praktická část:
a) katalog produktů: Instantní enigma
b) volné fotografie - výstavní soubor: Percepce
Bakalářská práce se zabývá vývojem klasické okamžité instantní fotografie v průběhu 20. a na počátku 21. století. Úvod do zkoumané problematiky tvoří nástin historických faktů této netypické techniky a dále jsou v textu zmíněny specifické oblasti, s kterými se okamžitá fotografie pojí. Nejprve se komplexním rozborem věnuje technologii Polaroidu, její globalizaci, úpadku i znovuobjevení na scéně, pozdějším inovacím a aktuální dostupnosti. Odhaluje práci a kreativně osobité přístupy umělců využívajících předností tohoto specifického materiálu se zasazením do světového i českého kontextu fotografické tvorby. Stěžejní část práce podává informace o aktuálních trendech v novodobém vývoji média okamžité fotografie.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the development of classic onestep photography over the 20th and the beginning of the 21st century. The introduction of this topic consists of an overview of the historical facts pertaining to this atypical method, in addition to the mention of specific areas which the onestep photography connects to. Firstly, the thesis focuses on the complex analysis of the Polaroid technology, its globalization, decline and rediscovery on the scene, later innovations and current availability. It reveals the work and creatively personal artistic approaches, using the advantages of specific materials, set in the global as well as Czech context of photography creation. The main part of this thesis offers information about the contemporary trends in modern development of the onestep photography medium.
Keywords
okamžitá fotografie, instantní fotografie, Polaroid, Edwin H. Land, peel-apart film, integrální film, SX-70, A. Adams, A. Warhol, H. Newton, J. Hnízdo, The Impossible Project, lifting, transfer, PolaroidLove
Keywords in English
onestep photography, instant photography, Polaroid, Edwin H. Land, peel-apart film, integral film, SX-70, A. Adams, A. Warhol, H. Newton, J. Hnízdo, The Impossible Project, lifting, transfer, PolaroidLove
Length of the covering note
79 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá vývojem klasické okamžité instantní fotografie v průběhu 20. a na počátku 21. století. Úvod do zkoumané problematiky tvoří nástin historických faktů této netypické techniky a dále jsou v textu zmíněny specifické oblasti, s kterými se okamžitá fotografie pojí. Nejprve se komplexním rozborem věnuje technologii Polaroidu, její globalizaci, úpadku i znovuobjevení na scéně, pozdějším inovacím a aktuální dostupnosti. Odhaluje práci a kreativně osobité přístupy umělců využívajících předností tohoto specifického materiálu se zasazením do světového i českého kontextu fotografické tvorby. Stěžejní část práce podává informace o aktuálních trendech v novodobém vývoji média okamžité fotografie.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the development of classic onestep photography over the 20th and the beginning of the 21st century. The introduction of this topic consists of an overview of the historical facts pertaining to this atypical method, in addition to the mention of specific areas which the onestep photography connects to. Firstly, the thesis focuses on the complex analysis of the Polaroid technology, its globalization, decline and rediscovery on the scene, later innovations and current availability. It reveals the work and creatively personal artistic approaches, using the advantages of specific materials, set in the global as well as Czech context of photography creation. The main part of this thesis offers information about the contemporary trends in modern development of the onestep photography medium.
Keywords
okamžitá fotografie, instantní fotografie, Polaroid, Edwin H. Land, peel-apart film, integrální film, SX-70, A. Adams, A. Warhol, H. Newton, J. Hnízdo, The Impossible Project, lifting, transfer, PolaroidLove
Keywords in English
onestep photography, instant photography, Polaroid, Edwin H. Land, peel-apart film, integral film, SX-70, A. Adams, A. Warhol, H. Newton, J. Hnízdo, The Impossible Project, lifting, transfer, PolaroidLove
Research Plan
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 20 minut včetně obrazové prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) katalog produktů: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií, doplněna několika imageovými - formát cca 24x30 cm jako maketa s grafickou úpravou + soubor 5 zdrojových fotografií ve formátu 30x40 cm (resp. A3+) nebo odvozeném formátu.
b) volné fotografie - výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 7 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 400 - 500 slov.
c) prezentační CD (2 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí bakalářské práce, vždy cca 400 - 500 slov.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 20 minut včetně obrazové prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) katalog produktů: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií, doplněna několika imageovými - formát cca 24x30 cm jako maketa s grafickou úpravou + soubor 5 zdrojových fotografií ve formátu 30x40 cm (resp. A3+) nebo odvozeném formátu.
b) volné fotografie - výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 7 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 400 - 500 slov.
c) prezentační CD (2 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí bakalářské práce, vždy cca 400 - 500 slov.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
doporučené zdroje:
veškerá dostupná odborná literatura a webové stránky vztahující se k tématu po konzultaci s vedoucím práce.
Recommended resources
doporučené zdroje:
veškerá dostupná odborná literatura a webové stránky vztahující se k tématu po konzultaci s vedoucím práce.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Na prezentaci teoretické práce byla znát pečlivá příprava studentky i její zaujetí tématem. Diskuze ohledně volného souboru se týkala především žánrové neukotvenosti, studentka nereagovala zcela přesvědčivě.