V této práci se zabývám problematikou rozvoje cestovního ruchu v mikroregionu Ostrožsko. Ostrožsko je součástí regionu Slovácko, který se nachází ve Zlínském kraji. Na tento mikroregionu se dívám marketingovým pohledem jako na produkt, který je určen k uspokojování potřeb svých zákazníků.
Cílem této práce je provedení analýzy současné situace a potenciálních možností rozvoje turistického ruchu v tomto mikroregionu a navržení konkrétního řešení jeho podpory.
Práce obsahuje marketingou studii, vycházející z rozšířeného marketingového mixu, tak jak je uplatňován u klasických komerčních produktů a navržení komplexních turistických produktů.
Anotace v angličtině
In this Master thesis I deal with the theme of tourism support in the microregion of Ostrožsko. Ostrožsko is a part of the Slovácko region which is situated in the Zlínský region. I look at this problem from a marketing point of view and I consider this microregion as a product which is dedicated to satisfing customers´ needs.
The aim of this thesis is analysing the actual situation and potential possibilities in this microregion and proposing concrete solutions on subsidies in the tourist industry.
The Master thesis contains a marketing study which comes from an extended marketing mix applied to commercional products and creating complex tourist products.
V této práci se zabývám problematikou rozvoje cestovního ruchu v mikroregionu Ostrožsko. Ostrožsko je součástí regionu Slovácko, který se nachází ve Zlínském kraji. Na tento mikroregionu se dívám marketingovým pohledem jako na produkt, který je určen k uspokojování potřeb svých zákazníků.
Cílem této práce je provedení analýzy současné situace a potenciálních možností rozvoje turistického ruchu v tomto mikroregionu a navržení konkrétního řešení jeho podpory.
Práce obsahuje marketingou studii, vycházející z rozšířeného marketingového mixu, tak jak je uplatňován u klasických komerčních produktů a navržení komplexních turistických produktů.
Anotace v angličtině
In this Master thesis I deal with the theme of tourism support in the microregion of Ostrožsko. Ostrožsko is a part of the Slovácko region which is situated in the Zlínský region. I look at this problem from a marketing point of view and I consider this microregion as a product which is dedicated to satisfing customers´ needs.
The aim of this thesis is analysing the actual situation and potential possibilities in this microregion and proposing concrete solutions on subsidies in the tourist industry.
The Master thesis contains a marketing study which comes from an extended marketing mix applied to commercional products and creating complex tourist products.
1. Zpracujte rešerši dostupné literatury a pramenů týkajících se cestovního ruchu a možností jeho marketingové podpory.
2. Proveďte analýzu současné situace podpory cestovního ruchu v mikroregionu Ostrožsko.
3. Zpracujte analýzu potencionálních možností v tomto mikroregionu.
4. Zhodnoťte analýzy a navrhněte konkrétní řešení podpory turistického ruchu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši dostupné literatury a pramenů týkajících se cestovního ruchu a možností jeho marketingové podpory.
2. Proveďte analýzu současné situace podpory cestovního ruchu v mikroregionu Ostrožsko.
3. Zpracujte analýzu potencionálních možností v tomto mikroregionu.
4. Zhodnoťte analýzy a navrhněte konkrétní řešení podpory turistického ruchu.
Seznam doporučené literatury
FORET, M. FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vydání. Praha: Grada, 2001. 178 s. ISBN 80-2470207-X.
FORET, M. FORETOVÁ, V. Komunikace s veřejností. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1994. 206 s.
HLADKÁ, J. Technika cestovního ruchu. 1. vydání. Praha: Grada, 1997. 161 s. ISBN 80-7169-476-2.
BÖHM, A MADAR, Z. Cestovní ruch a životní prostředí. Praha: Merkur, 1980
MORRISON, A. M SLÁMOVÁ, D. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. 1. vydání. Praha: Victoria Publishing, 1995. 523 s. ISBN 80-85605-90-2.
Seznam doporučené literatury
FORET, M. FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vydání. Praha: Grada, 2001. 178 s. ISBN 80-2470207-X.
FORET, M. FORETOVÁ, V. Komunikace s veřejností. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1994. 206 s.
HLADKÁ, J. Technika cestovního ruchu. 1. vydání. Praha: Grada, 1997. 161 s. ISBN 80-7169-476-2.
BÖHM, A MADAR, Z. Cestovní ruch a životní prostředí. Praha: Merkur, 1980
MORRISON, A. M SLÁMOVÁ, D. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. 1. vydání. Praha: Victoria Publishing, 1995. 523 s. ISBN 80-85605-90-2.