Zajištění bezpečnosti obyvatel je jedním z nejdůležitějších úkolů a zájmu každého vyspělého státu. Cílem práce je provést hodnocení možností krizového řízení především na úrovni obcí s rozšířenou působností a v samotných obcích.
Výstupem je zdůraznění silných stránek, které zaručují vysokou úroveň vlastního krizového řízení, ale i popis stránek slabých včetně návrhu postupů, které se z pohledu člověka z praxe jeví jako užitečné a mohly by případně práci v krizovém řízení zkvalitnit.
Annotation in English
It is one of the most important tasks and interests of a developed state to safeguard safety to inhabitants. The objective of this work is to assess potentials of the crisis management, particularly at level of municipalities with extended sphere of authority.
The output shall be both to point out strong points that guarantee high level of the crisis management itself and to describe weak points, including scheme of procedures that seam to be useful, as seen by a practitioner, and that may possibly improve the crisis management activities.
Zajištění bezpečnosti obyvatel je jedním z nejdůležitějších úkolů a zájmu každého vyspělého státu. Cílem práce je provést hodnocení možností krizového řízení především na úrovni obcí s rozšířenou působností a v samotných obcích.
Výstupem je zdůraznění silných stránek, které zaručují vysokou úroveň vlastního krizového řízení, ale i popis stránek slabých včetně návrhu postupů, které se z pohledu člověka z praxe jeví jako užitečné a mohly by případně práci v krizovém řízení zkvalitnit.
Annotation in English
It is one of the most important tasks and interests of a developed state to safeguard safety to inhabitants. The objective of this work is to assess potentials of the crisis management, particularly at level of municipalities with extended sphere of authority.
The output shall be both to point out strong points that guarantee high level of the crisis management itself and to describe weak points, including scheme of procedures that seam to be useful, as seen by a practitioner, and that may possibly improve the crisis management activities.
Popište význam krizového řízení pro obyvatele obcí a objasněte úkoly veřejné správy a samosprávy při krizovém řízení.
Zhodnoťte současný stav provádění příprav na krizové stavy v podmínkách obcí Zlínského kraje.
Pojmenujte silné a slabé stránky při zajišťování krizové připravenosti a navrhněte možné varianty řešení příprav.
Research Plan
Popište význam krizového řízení pro obyvatele obcí a objasněte úkoly veřejné správy a samosprávy při krizovém řízení.
Zhodnoťte současný stav provádění příprav na krizové stavy v podmínkách obcí Zlínského kraje.
Pojmenujte silné a slabé stránky při zajišťování krizové připravenosti a navrhněte možné varianty řešení příprav.
Recommended resources
[1] POLIÁN, Milan. Organizace a činnost veřejné správy. 1. vyd. Praha: Prospektrum, 2001, 342 s. ISBN 80-7175-098-0 \vsp{1,5mm}
[2] ŠELEŠOVSKÝ, Jan. Krizové řízení ve veřejné správě: distanční studijní opora. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Ekonomicko-správní fakulta, 2005, 88, [15] s. ISBN 80-210-3664-8 \vsp{1,5mm}
[3] HORÁK, Rudolf. Průvodce krizovým plánováním pro veřejnou správu. Praha: Lin-de, 2011, 456 s. ISBN 978-80-7201-827-7 \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Recommended resources
[1] POLIÁN, Milan. Organizace a činnost veřejné správy. 1. vyd. Praha: Prospektrum, 2001, 342 s. ISBN 80-7175-098-0 \vsp{1,5mm}
[2] ŠELEŠOVSKÝ, Jan. Krizové řízení ve veřejné správě: distanční studijní opora. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Ekonomicko-správní fakulta, 2005, 88, [15] s. ISBN 80-210-3664-8 \vsp{1,5mm}
[3] HORÁK, Rudolf. Průvodce krizovým plánováním pro veřejnou správu. Praha: Lin-de, 2011, 456 s. ISBN 978-80-7201-827-7 \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}