Bakalářská práce se věnuje vývoji prostředí pro 2D počítačovou hru v programu MATLAB.
Teoretická část popisuje prostředí MATLAB a několik her tvořených v tomto programu, které jsou k dispozici na MATLAB Central nebo jako studentské práce.
Druhá část bakalářské práce je zaměřena prakticky, obsahuje popis vývoje hry, která je přiložena na disku CD-ROM. Popis hry je proveden ve dvou variantách, a to z pohledu uživatele a programátora.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with the development environment for 2D computer game in the MATLAB.
The theoretical part describes the MATLAB environment and several games developed in this program, which are available on the MATLAB Central or as the results of the student works.
The second part is oriented practically, it contains the description of the game design. The game is in the CD-ROM. The game description is made in two versions, in a programmer and user perspective.
Klíčová slova
MATLAB, GUI, Programování, Hra
Klíčová slova v angličtině
MATLAB, GUI, Programming, Game
Rozsah průvodní práce
69 s. (59 852 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje vývoji prostředí pro 2D počítačovou hru v programu MATLAB.
Teoretická část popisuje prostředí MATLAB a několik her tvořených v tomto programu, které jsou k dispozici na MATLAB Central nebo jako studentské práce.
Druhá část bakalářské práce je zaměřena prakticky, obsahuje popis vývoje hry, která je přiložena na disku CD-ROM. Popis hry je proveden ve dvou variantách, a to z pohledu uživatele a programátora.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with the development environment for 2D computer game in the MATLAB.
The theoretical part describes the MATLAB environment and several games developed in this program, which are available on the MATLAB Central or as the results of the student works.
The second part is oriented practically, it contains the description of the game design. The game is in the CD-ROM. The game description is made in two versions, in a programmer and user perspective.
Klíčová slova
MATLAB, GUI, Programování, Hra
Klíčová slova v angličtině
MATLAB, GUI, Programming, Game
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši o programu MATLAB.
Seznamte se s počítačovými hrami dostupnými na serveru MATLAB Central a s bakalářskými pracemi na téma počítačové hry v programu MATLAB.
Vytvořte strukturu programu a programové prostředí pro počítačovou hru.
Proveďte specifikaci hry a popište její pravidla.
Uveďte popis tvorby hry a použité funkce.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši o programu MATLAB.
Seznamte se s počítačovými hrami dostupnými na serveru MATLAB Central a s bakalářskými pracemi na téma počítačové hry v programu MATLAB.
Vytvořte strukturu programu a programové prostředí pro počítačovou hru.
Proveďte specifikaci hry a popište její pravidla.
Uveďte popis tvorby hry a použité funkce.
Seznam doporučené literatury
DOŇAR Bohuslav, ZAPLATÍLEK Karel. MATLAB pro začátečníky. 1. vydání. Praha: BEN - technická literatura, 2003. 144 s. ISBN: 80-7300-095-4.
DOŇAR Bohuslav, ZAPLATÍLEK Karel. MATLAB - tvorba uživatelských aplikací. 1. vydání. Praha: BEN - technická literatura, 2004. 216 s. ISBN: 80-7300-133-0.
DUŠEK, František. MATLAB a Simulink - Úvod do používání. 1.vydání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2001. 146 s. ISBN: 80-7194-273-1
HECZKO Michal. Výukový a zkušební program pro předmět PPAŘ. Bakalářská práce. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta aplikované informatiky, 2006.
PERŮTKA, Karel. MATLAB - Základy pro studenty automatizace a informačních technologií. 1. vyd. Zlín: UTB ve Zlíně, 2005. 304 s. ISBN 80-7318-355-2.
Seznam doporučené literatury
DOŇAR Bohuslav, ZAPLATÍLEK Karel. MATLAB pro začátečníky. 1. vydání. Praha: BEN - technická literatura, 2003. 144 s. ISBN: 80-7300-095-4.
DOŇAR Bohuslav, ZAPLATÍLEK Karel. MATLAB - tvorba uživatelských aplikací. 1. vydání. Praha: BEN - technická literatura, 2004. 216 s. ISBN: 80-7300-133-0.
DUŠEK, František. MATLAB a Simulink - Úvod do používání. 1.vydání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2001. 146 s. ISBN: 80-7194-273-1
HECZKO Michal. Výukový a zkušební program pro předmět PPAŘ. Bakalářská práce. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta aplikované informatiky, 2006.
PERŮTKA, Karel. MATLAB - Základy pro studenty automatizace a informačních technologií. 1. vyd. Zlín: UTB ve Zlíně, 2005. 304 s. ISBN 80-7318-355-2.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka prezentovala před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce.
Prezentace jako celek působila vyváženě, studentka dokázala vystihnout klíčové body práce.
Součástí prezentace byla ukázka vytvořené hry v programu Matlab.
Následně byla studentka seznámena s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Prof. Farana: Jakou metodou jste řešila tento softwarový projekt?
2) Prof. Farana: Nebylo by snazší naprogramovat hru v jazyce Java?
3) Prof. Vítečková: Odpovědi na otázky jste vymýšlela také sama?
4) Doc. Gazdoš: Jak jste vytvářela grafické uživatelské rozhraní?
Diplomantka na dotazy reagovala pohotově.