Cílem mé diplomové práce je analýza současného stavu komunikace a prezentace značky Beerberry a následné sestavení návrhu projektu komunikační strategie pro zavedení tohoto nápoje - pivo s příchutí - na český trh. Mezi mé hlavní cíle patří: vzbudit pozornost u zákazníků, zvědavost ochutnat tento nápoj, rozšířit povědomí o výrobku na trhu a vyvolat u zákazníka touhu si výrobek vyzkoušet. Důležité je stanovit správný cílový segment a prostředky, které tento segment osloví. Tyto informace a mnohé další mi poskytne marketingový výzkum, konkrétně forma focus group.
Annotation in English
This graduate work deals with a problem with launching a brand on the czech market. It´s a new beerbrand Beerberry made by brewery Janáček. Beerberry is not a typical beer, but low-alcoholic, flavoured lager beer.
My task is to analyse actual (contemporary) situation of brand and put together acceptable strategy of communication.
Marketing research will help me to find answers to many questions concerning name of brand, width of portfolio, definition of target group, choice of price strategy, distribution, packaging and marketing communication.
Subsequently I am going to create a Creative Brief. This will be a basic point for creation of an optimum strategy of communication.
Keywords
prezentace a komunikace značky, průzkum trhu, focus group, životní cyklus výrobku, tržní pozice, reklama, podpora prodeje, PR aktivity, sponzoring, komunikační strategie
Keywords in English
presentation and communication of brand, market research, focus group, product life cycle, position in the market, advertising, sales promotions, public relations, sponzorship, strategy of communication
Length of the covering note
81 s., 11 s. obr. příloh
Language
CZ
Annotation
Cílem mé diplomové práce je analýza současného stavu komunikace a prezentace značky Beerberry a následné sestavení návrhu projektu komunikační strategie pro zavedení tohoto nápoje - pivo s příchutí - na český trh. Mezi mé hlavní cíle patří: vzbudit pozornost u zákazníků, zvědavost ochutnat tento nápoj, rozšířit povědomí o výrobku na trhu a vyvolat u zákazníka touhu si výrobek vyzkoušet. Důležité je stanovit správný cílový segment a prostředky, které tento segment osloví. Tyto informace a mnohé další mi poskytne marketingový výzkum, konkrétně forma focus group.
Annotation in English
This graduate work deals with a problem with launching a brand on the czech market. It´s a new beerbrand Beerberry made by brewery Janáček. Beerberry is not a typical beer, but low-alcoholic, flavoured lager beer.
My task is to analyse actual (contemporary) situation of brand and put together acceptable strategy of communication.
Marketing research will help me to find answers to many questions concerning name of brand, width of portfolio, definition of target group, choice of price strategy, distribution, packaging and marketing communication.
Subsequently I am going to create a Creative Brief. This will be a basic point for creation of an optimum strategy of communication.
Keywords
prezentace a komunikace značky, průzkum trhu, focus group, životní cyklus výrobku, tržní pozice, reklama, podpora prodeje, PR aktivity, sponzoring, komunikační strategie
Keywords in English
presentation and communication of brand, market research, focus group, product life cycle, position in the market, advertising, sales promotions, public relations, sponzorship, strategy of communication
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska pro práci na základě doporučené literatury základní pojmy, s nimiž budete pracovat - zejména reklama, průzkum trhu a podpora prodeje.
2. Analyzujte současný stav komunikace a prezentace značky Beerberry.
3. Definujte současnou fázi životního cyklu produktu a pozici trhu.
4. Na základě analýzy navrhněte změnu současné komunikační strategie v několika variantách a zpracujte vzorový projekt řešení.
5. Reflektujte dosavadní kroky pomocí doporučené odborné literatury a konzultací kreativního briefu se zadavatelem.
6. Nastiňte varianty dalšího možného vývoje komunikační strategie značky Beerberry.
7. Zhodnoťte přínos práce k řešené problematice.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska pro práci na základě doporučené literatury základní pojmy, s nimiž budete pracovat - zejména reklama, průzkum trhu a podpora prodeje.
2. Analyzujte současný stav komunikace a prezentace značky Beerberry.
3. Definujte současnou fázi životního cyklu produktu a pozici trhu.
4. Na základě analýzy navrhněte změnu současné komunikační strategie v několika variantách a zpracujte vzorový projekt řešení.
5. Reflektujte dosavadní kroky pomocí doporučené odborné literatury a konzultací kreativního briefu se zadavatelem.
6. Nastiňte varianty dalšího možného vývoje komunikační strategie značky Beerberry.
7. Zhodnoťte přínos práce k řešené problematice.
Recommended resources
Kotler, P. Marketing od A do Z, Vydání první. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203, ISBN 80-7261-082-1
Horáková, H. Strategický marketing. Vydání druhé. Praha, Grada Publishing, 2003. Počet stran 204. ISBN 80-247-0447-1
Tellis J.G. Reklama a podpora prodeje, Vydání první, Praha Grada Publishing, 2002. Počet stran 602. ISBN 80-7169-997-7
Pelsmarcker. D. Marketingová komunikace. Vydání první. Praha, Grada Publishing 2003. Počet stran 600. ISBN 80-247-0254-1
Steel, J. Reklama - průzkum, příprava a plánování. Vydání první, Computer Press 2003. Počet stran 256. ISBN 80-251-0065-0
Materiály poskytnuté pivovarem Janáček.
Recommended resources
Kotler, P. Marketing od A do Z, Vydání první. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203, ISBN 80-7261-082-1
Horáková, H. Strategický marketing. Vydání druhé. Praha, Grada Publishing, 2003. Počet stran 204. ISBN 80-247-0447-1
Tellis J.G. Reklama a podpora prodeje, Vydání první, Praha Grada Publishing, 2002. Počet stran 602. ISBN 80-7169-997-7
Pelsmarcker. D. Marketingová komunikace. Vydání první. Praha, Grada Publishing 2003. Počet stran 600. ISBN 80-247-0254-1
Steel, J. Reklama - průzkum, příprava a plánování. Vydání první, Computer Press 2003. Počet stran 256. ISBN 80-251-0065-0