Bakalářská práce se zabývá analýzou dostupnosti služeb veřejné správy pomocí služby Czech POINT. Popisuje historický vývoj národní politiky a legislativy týkající se eGovern-mentu v České republice. Práce představuje základní pojmy z oblasti veřejné správy jako jsou např. ISVS, eGovernment jeho symboly (eGon a Klaudie), rozdělení základních re-gistrů, služby Czech POINT, datové schránky nebo elektronický podpis.
Reálná data jsou sesbíraná pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na obyvatele Zlín-ského kraje. Analýza služby Czech POINT se zabývá její přístupností k občanům komu jsou data určena, co je zapotřebí před návštěvou a jaké služby občanům nabízí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyzes the accessibility of public administration services via Czech POINT. It describes the historical development of national policies and legislation related to eGovernment in the Czech Republic. The thesis presents the basic concepts of public administration such as ISVS eGovernment - its symbols (Egon and Claudia), distribution of basic registry, Czech POINT services, data boxes or electronic signature.
Real data were collected using a questionnaire aimed at residents of Zlin region. Analysis of Czech POINT services was conducted addressing its accessibility to citizens - to whom it presents required information, what has arrange before its visit and what kind of services it offers.
Public Administration, ISVS, eGovernment, eGon, Claudia, Basic registers, Data boxes, Czech POINT, Electronic signature, Electronic mark, Certificate, Certificate authority, Time stamp
Rozsah průvodní práce
77 s. (99 235 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou dostupnosti služeb veřejné správy pomocí služby Czech POINT. Popisuje historický vývoj národní politiky a legislativy týkající se eGovern-mentu v České republice. Práce představuje základní pojmy z oblasti veřejné správy jako jsou např. ISVS, eGovernment jeho symboly (eGon a Klaudie), rozdělení základních re-gistrů, služby Czech POINT, datové schránky nebo elektronický podpis.
Reálná data jsou sesbíraná pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na obyvatele Zlín-ského kraje. Analýza služby Czech POINT se zabývá její přístupností k občanům komu jsou data určena, co je zapotřebí před návštěvou a jaké služby občanům nabízí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyzes the accessibility of public administration services via Czech POINT. It describes the historical development of national policies and legislation related to eGovernment in the Czech Republic. The thesis presents the basic concepts of public administration such as ISVS eGovernment - its symbols (Egon and Claudia), distribution of basic registry, Czech POINT services, data boxes or electronic signature.
Real data were collected using a questionnaire aimed at residents of Zlin region. Analysis of Czech POINT services was conducted addressing its accessibility to citizens - to whom it presents required information, what has arrange before its visit and what kind of services it offers.
Public Administration, ISVS, eGovernment, eGon, Claudia, Basic registers, Data boxes, Czech POINT, Electronic signature, Electronic mark, Certificate, Certificate authority, Time stamp
Zásady pro vypracování
Proveďte analýzu základních informačních zdrojů v oblasti veřejné správy.
Popište vývoj forem komunikace s veřejnou správou a definujte současný stav služby Czech Point.
Srovnejte eGovernment v České republice s podobnými systémy v zahraničí.
Proveďte analýzu skutečné dostupnosti této služby na vybraných kontaktních místech v rámci Zlínského kraje.
Na základě Vašeho průzkumu definujte překážky, které brání občanům ve využívání této služby (finanční, geografické, ).
Analyzujte, které úkony služby Czech Point lze provádět z domova, a co brání většímu rozšíření tohoto způsobu komunikace.
Na základě Vaší předchozí práce formulujte závěrečná doporučení k rozvoji služeb eGovernmentu v České republice a navrhněte směry budoucího vývoje v této oblasti.
Zásady pro vypracování
Proveďte analýzu základních informačních zdrojů v oblasti veřejné správy.
Popište vývoj forem komunikace s veřejnou správou a definujte současný stav služby Czech Point.
Srovnejte eGovernment v České republice s podobnými systémy v zahraničí.
Proveďte analýzu skutečné dostupnosti této služby na vybraných kontaktních místech v rámci Zlínského kraje.
Na základě Vašeho průzkumu definujte překážky, které brání občanům ve využívání této služby (finanční, geografické, ).
Analyzujte, které úkony služby Czech Point lze provádět z domova, a co brání většímu rozšíření tohoto způsobu komunikace.
Na základě Vaší předchozí práce formulujte závěrečná doporučení k rozvoji služeb eGovernmentu v České republice a navrhněte směry budoucího vývoje v této oblasti.
Seznam doporučené literatury
POMAHAČ, Richard. Veřejná správa. 1. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2013, xx, 315 s. ISBN 978-80-7400-447-6.
HEGER, Vladimír. Komunikace ve veřejné správě. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 256 s. ISBN 978-80-247-3779-9.
ŠPAČEK, David. EGovernment: cíle, trendy a přístupy k jeho hodnocení. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2012, xix, 258 s. ISBN 978-80-7400-261-8.
LIDINSKÝ, Vít. EGovernment bezpečně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 145 s. ISBN 978-80-247-2462-1.
ŠTĚDROŇ, Bohumír. Úvod do eGovernmentu v České republice: právní a technický průvodce. 1. vyd. Praha: Úřad vlády České republiky, 2007, 172 s. ISBN 978-80-87041-25-3.
Seznam doporučené literatury
POMAHAČ, Richard. Veřejná správa. 1. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2013, xx, 315 s. ISBN 978-80-7400-447-6.
HEGER, Vladimír. Komunikace ve veřejné správě. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 256 s. ISBN 978-80-247-3779-9.
ŠPAČEK, David. EGovernment: cíle, trendy a přístupy k jeho hodnocení. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2012, xix, 258 s. ISBN 978-80-7400-261-8.
LIDINSKÝ, Vít. EGovernment bezpečně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 145 s. ISBN 978-80-247-2462-1.
ŠTĚDROŇ, Bohumír. Úvod do eGovernmentu v České republice: právní a technický průvodce. 1. vyd. Praha: Úřad vlády České republiky, 2007, 172 s. ISBN 978-80-87041-25-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila komisi se svou bakalářkou prací. Komise se seznámila s posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka zodpověděla dotazy.
Mgr. Eva Kolářová, Ph.D.: V práci mi chybí srovnání výsledků respondentů ve městě a na vesnici. Také mi chybí srovnání s ČR a zahraničím.