Tato práce se zabývá inovací modelu bakalářské práce "Inovace 3D modelu Zlína ze druhé poloviny 19. století", která byla vytvořena v akademickém roce 2013/2014. V první fázi byla provedena studie této bakalářské práce vytvořené v akademickém roce 2013/2014. Dále byl vytvořen nový model místo opravy starého. V tomto modelu byly opraveny některé budovy z práce předchozích let, ale hlavně byly vytvořeny nové budovy. Dále byly vytvořeny nové textury a upraveny v programu GIMP. Vytvořeny byly i přírodní objekty. Výstupem této práce je animace, která zachycuje vytvořený model jako takový.
Anotace v angličtině
The aim of this study was an innovation of a bachelor thesis model created in the academic year 2013/2014 entitled "An Innovation of a 3D Model of Zlin in the Second Half of the 19th Century". The first phase of this study was intended to the learning of the mentioned bachelor thesis. Further, instead of the old model repairing the new model was created. In this model, some buildings created in previous study were repaired and in addition, there were created some new buildings. Furthermore, the new textures were created and finished in the GIMP software. The natural objects were created too. The outcome of this study is an animation that captures the generated model.
Klíčová slova
Blender, GIMP, 3D grafika, Modelování, Renderování, UV mapování, Animace
Klíčová slova v angličtině
Blender, GIMP, 3D graphics, Modeling, Rendering, UV mapping, Animation
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá inovací modelu bakalářské práce "Inovace 3D modelu Zlína ze druhé poloviny 19. století", která byla vytvořena v akademickém roce 2013/2014. V první fázi byla provedena studie této bakalářské práce vytvořené v akademickém roce 2013/2014. Dále byl vytvořen nový model místo opravy starého. V tomto modelu byly opraveny některé budovy z práce předchozích let, ale hlavně byly vytvořeny nové budovy. Dále byly vytvořeny nové textury a upraveny v programu GIMP. Vytvořeny byly i přírodní objekty. Výstupem této práce je animace, která zachycuje vytvořený model jako takový.
Anotace v angličtině
The aim of this study was an innovation of a bachelor thesis model created in the academic year 2013/2014 entitled "An Innovation of a 3D Model of Zlin in the Second Half of the 19th Century". The first phase of this study was intended to the learning of the mentioned bachelor thesis. Further, instead of the old model repairing the new model was created. In this model, some buildings created in previous study were repaired and in addition, there were created some new buildings. Furthermore, the new textures were created and finished in the GIMP software. The natural objects were created too. The outcome of this study is an animation that captures the generated model.
Klíčová slova
Blender, GIMP, 3D grafika, Modelování, Renderování, UV mapování, Animace
Klíčová slova v angličtině
Blender, GIMP, 3D graphics, Modeling, Rendering, UV mapping, Animation
Zásady pro vypracování
Popište teorii tvorby 3D modelů.
Seznamte se s grafickými programy, které použijete v praktické části práce (Gimp, Blender). V teoretické části práce blíže charakterizujte jejich vlastnosti v aktuální verzi.
Zjistěte aktuální stav modelu Zlína, který byl řešen v rámci bakalářské práce s názvem Inovace 3D modelu Zlína ze druhé poloviny 19. století v roce 2014.
Ke stávajícímu modelu navrhněte úpravy, optimalizace a rozšíření tak, aby vzniknul více komplexní model Zlína s přilehlým okolím.
Vytvořené návrhy realizujte v programu Blender a k nově vytvořeným modelům přidejte vhodné textury, které nakreslíte v programu Gimp.
Všechny zdrojové soubory a ukázkové rendery umístěte v elektronické podobě do přílohy bakalářské práce na DVD/CD.
Zásady pro vypracování
Popište teorii tvorby 3D modelů.
Seznamte se s grafickými programy, které použijete v praktické části práce (Gimp, Blender). V teoretické části práce blíže charakterizujte jejich vlastnosti v aktuální verzi.
Zjistěte aktuální stav modelu Zlína, který byl řešen v rámci bakalářské práce s názvem Inovace 3D modelu Zlína ze druhé poloviny 19. století v roce 2014.
Ke stávajícímu modelu navrhněte úpravy, optimalizace a rozšíření tak, aby vzniknul více komplexní model Zlína s přilehlým okolím.
Vytvořené návrhy realizujte v programu Blender a k nově vytvořeným modelům přidejte vhodné textury, které nakreslíte v programu Gimp.
Všechny zdrojové soubory a ukázkové rendery umístěte v elektronické podobě do přílohy bakalářské práce na DVD/CD.
Seznam doporučené literatury
VAN GUMSTER, Jason. Blender for Dummies \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 1. vydání. Canada: John Wiley \& Sons, Inc, 2015 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-28\matsymb{rbrack}. ISBN 978-1-119-03953-2. Dostupné z: http://it-ebooks.info/book/6365/
NĚMEC, Petr. GIMP 2.8: Uživatelská příručka pro začínající grafiky. 1. vydání. Praha: Albatros Media a.s., 2013. ISBN 978-80-251-3815-1.
GIMP - the GNU Image manipultion program \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-28\matsymb{rbrack}. Dostupný z WWW: http://www.gimp.org/.
BLENDER FOUNDATION. Blender.org - Home \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-28\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.blender.org/.
BlenderWiki: Doc:2.6/Manual - BlenderWiki. \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-28\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual.
Seznam doporučené literatury
VAN GUMSTER, Jason. Blender for Dummies \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 1. vydání. Canada: John Wiley \& Sons, Inc, 2015 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-28\matsymb{rbrack}. ISBN 978-1-119-03953-2. Dostupné z: http://it-ebooks.info/book/6365/
NĚMEC, Petr. GIMP 2.8: Uživatelská příručka pro začínající grafiky. 1. vydání. Praha: Albatros Media a.s., 2013. ISBN 978-80-251-3815-1.
GIMP - the GNU Image manipultion program \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-28\matsymb{rbrack}. Dostupný z WWW: http://www.gimp.org/.
BLENDER FOUNDATION. Blender.org - Home \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-28\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.blender.org/.
BlenderWiki: Doc:2.6/Manual - BlenderWiki. \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-28\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Chovancová: Bude tento model prezentován online?
doc. Trenz: Kolik jste spotřeboval času (hodinový odhad)?