Cílem této práce je implementace cloudových služeb v prostředí školy. Práce je zaměřena na cloudové systémy MS Office 365 pro vzdělávání a Google Apps pro vzdělávání. Dále práce obsahuje legislativní povinnosti škol v oblasti uchovávání dat. Praktickým výstupem práce je výběr a implementace vhodného cloudového informačního systému na vybrané škole.
Anotace v angličtině
The aim of thesis is implementation of cloud services at school environment . The Thesis is focused on cloud-based systems, MS Office 365 for Education and Google Appsfor Edu-cation . Part ofthe thesis contain legislative duties of s hools in the area of data storage as well . The practical out come is selection and implementation of appropriate cloud-based information systém at the chosen school.
Klíčová slova
cloud, cloudové služby ve vzdělávání, Google Apps, MS Office 365, Google Classroom
Klíčová slova v angličtině
cloud, cloud aplications for education, Google Apps, MS Office 365, Google Classroom
Rozsah průvodní práce
87 s. (16 336 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je implementace cloudových služeb v prostředí školy. Práce je zaměřena na cloudové systémy MS Office 365 pro vzdělávání a Google Apps pro vzdělávání. Dále práce obsahuje legislativní povinnosti škol v oblasti uchovávání dat. Praktickým výstupem práce je výběr a implementace vhodného cloudového informačního systému na vybrané škole.
Anotace v angličtině
The aim of thesis is implementation of cloud services at school environment . The Thesis is focused on cloud-based systems, MS Office 365 for Education and Google Appsfor Edu-cation . Part ofthe thesis contain legislative duties of s hools in the area of data storage as well . The practical out come is selection and implementation of appropriate cloud-based information systém at the chosen school.
Klíčová slova
cloud, cloudové služby ve vzdělávání, Google Apps, MS Office 365, Google Classroom
Klíčová slova v angličtině
cloud, cloud aplications for education, Google Apps, MS Office 365, Google Classroom
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši cloudových služeb MS Office 365 a Google Apps pro školství.
Zaměřte se na legislativní povinnosti škol týkající se zpracování a uchovávání dat zejména v kontextu cloudových služeb.
Vyberte jednu z popisovaných cloudových služeb a prostudujte možnosti její reálné implemetace.
Na vybrané škole identifikujte reálné ICT procesy, které by bylo možné řešit pomocí cloudových služeb.
Proveďte implementaci cloudových služeb a zhodnoťe její přínosy.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši cloudových služeb MS Office 365 a Google Apps pro školství.
Zaměřte se na legislativní povinnosti škol týkající se zpracování a uchovávání dat zejména v kontextu cloudových služeb.
Vyberte jednu z popisovaných cloudových služeb a prostudujte možnosti její reálné implemetace.
Na vybrané škole identifikujte reálné ICT procesy, které by bylo možné řešit pomocí cloudových služeb.
Proveďte implementaci cloudových služeb a zhodnoťe její přínosy.
Seznam doporučené literatury
Informační a komunikační technologie ve škole: pro vedení škol a ICT metodiky. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, c2010. 71 s. ISBN 9788087000311.
Google apps \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. netmail, s.r.o., 2014, 2014 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-05\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://googleapps.cz/.
JANŮ, Stanislav. Bible MS Office 2013 a 365: \matsymb{lbrack}průvodce pro každého\matsymb{rbrack}. Brno: Extra Publishing, 2013, 287 s. ISBN 978-80-7413-268-1.
PETRUCHA, Jindřich. Informační systémy ve školství. 1. vyd. Kunovice: Evropský polytechnický institut, 2010. 86 s. Odborné knižní publikace. ISBN 9788073141929.
Úřad pro ochranu osobních údajů: The office for personal data protection \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha: Vismo, 2013, 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-05\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.uoou.cz/
Seznam doporučené literatury
Informační a komunikační technologie ve škole: pro vedení škol a ICT metodiky. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, c2010. 71 s. ISBN 9788087000311.
Google apps \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. netmail, s.r.o., 2014, 2014 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-05\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://googleapps.cz/.
JANŮ, Stanislav. Bible MS Office 2013 a 365: \matsymb{lbrack}průvodce pro každého\matsymb{rbrack}. Brno: Extra Publishing, 2013, 287 s. ISBN 978-80-7413-268-1.
PETRUCHA, Jindřich. Informační systémy ve školství. 1. vyd. Kunovice: Evropský polytechnický institut, 2010. 86 s. Odborné knižní publikace. ISBN 9788073141929.
Úřad pro ochranu osobních údajů: The office for personal data protection \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha: Vismo, 2013, 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-05\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.uoou.cz/
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka nejprve seznámila komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byly prezentovány posudky vedoucího a oponenta.
Následně byla vedena rozprava, během které byly položeny následující otázky a komentáře:
Velmi kladně hodnotím přístup diplomantky k řešenému tématu, které bylo popsáno velmi detailně a vhledem k tomu, že praktická implementace probíhala přímo u konkrétního subjektu, přínos pro danou školu je zřejmý. (dr. Vala)
Jak byste shrnula hlavní výhody a nevýhody Google Apps Classroom?
Kterou funkci si myslíte, že Google Apps Classroom z pohledu učitele či žáka postrádá. Doplnila byste ji o nějakou? (Mgr. Chmelař)
GA pro škosltví jsou zcela zdarma? (dr. Sysala)
U bodového hodnocení je 100% vždy 30 b.? Je administrátor. konzole nepraktická u více žáků? Jak se v tomto případě realizuje? Přes příkazovou řádku? Jak je to
s jazykovou podporou v českém jazyce? (dr. Vala)
Pěkně jste zvládla problematiku. Proč jste zavedla realizaci jen u jedné třídy? A proč plánujete realizaci až za 1 rok? Je to z důvodu školení vyučujících? (doc. Botek)
Studentka reagovala jasně a všechny dotazy správně zodpověděla.