Tato práce se zaměřuje na oblast elektronického obchodováni, které je jedním z nejrychleji se rozvíjejících odvětví obchodu. Úvodem jsou vysvětleny některé důležité pojmy marketingových komunikací, historie a funkce počítačové sítě Internet jako hlavního média pro elektronické obchodování. Následuje charakteristika uživatelů českého Internetu a vymezení pojmů elektronického obchodování. Podrobněji je, s ohledem na prvky marketingového mixu, rozebrán elektronický obchod jako nejrozšířenější forma elektronického obchodování zaměřeného na cílové spotřebitele. Druhá, praktická část práce se věnuje testování konkrétních elektronických internetových obchodů a prezentaci výsledků.
Anotace v angličtině
The thesis is concerned with electronic business, which is one of the most rapidly developing business branches. The introduction explains important terminology of marketing communication, history and function of the Internet computer network as a major means of electronic trade. It is followed by characteristics of Czech Internet users and by a definition of electronic-business terms. Concerning the features of marketing mix, the electronic commerce is analysed in more detail, as the most widely spread form of electronic trade focused on final consumers. The second, practical part deals with the testing of individual Internet shops and presentation of the results.
Tato práce se zaměřuje na oblast elektronického obchodováni, které je jedním z nejrychleji se rozvíjejících odvětví obchodu. Úvodem jsou vysvětleny některé důležité pojmy marketingových komunikací, historie a funkce počítačové sítě Internet jako hlavního média pro elektronické obchodování. Následuje charakteristika uživatelů českého Internetu a vymezení pojmů elektronického obchodování. Podrobněji je, s ohledem na prvky marketingového mixu, rozebrán elektronický obchod jako nejrozšířenější forma elektronického obchodování zaměřeného na cílové spotřebitele. Druhá, praktická část práce se věnuje testování konkrétních elektronických internetových obchodů a prezentaci výsledků.
Anotace v angličtině
The thesis is concerned with electronic business, which is one of the most rapidly developing business branches. The introduction explains important terminology of marketing communication, history and function of the Internet computer network as a major means of electronic trade. It is followed by characteristics of Czech Internet users and by a definition of electronic-business terms. Concerning the features of marketing mix, the electronic commerce is analysed in more detail, as the most widely spread form of electronic trade focused on final consumers. The second, practical part deals with the testing of individual Internet shops and presentation of the results.
1. Definujte a popište současný stav elektronického obchodování, zařaďte internet do kontextu marketingových komunikací, analyzujte současné dostupné informace a statistiky týkající se internetu.
2. Zhodnoťte české e-shopy nabízející stejný či podobný sortiment zboží.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry.
4. Navrhněte soubor návrhů a zlepšení současného stavu vybraných e-shopů, včetně vyhodnocení rizik realizace.
Zásady pro vypracování
1. Definujte a popište současný stav elektronického obchodování, zařaďte internet do kontextu marketingových komunikací, analyzujte současné dostupné informace a statistiky týkající se internetu.
2. Zhodnoťte české e-shopy nabízející stejný či podobný sortiment zboží.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry.
4. Navrhněte soubor návrhů a zlepšení současného stavu vybraných e-shopů, včetně vyhodnocení rizik realizace.
Seznam doporučené literatury
Stuchlík P., Pegner M., Dvořáček M.: Marketing a reklama na internetu, Praha, Grada Publishing 1998
Burstiner, I.: Základy maloobchodního podnikání, Praha, Victoria Publishing, 1994
Kotler, P.: Marketing a Management, Praha, Grada Publishing, 1998
Payne, A.: Marketing služeb, Praha, Grada, 1996
Sedláček, J.: Internet II - Komerční využití, Praha, VŠE, 1999
Světlík, J.: Marketing, cesta k trhu, 2. vydání Zlín, EKKA 1994
Seznam doporučené literatury
Stuchlík P., Pegner M., Dvořáček M.: Marketing a reklama na internetu, Praha, Grada Publishing 1998
Burstiner, I.: Základy maloobchodního podnikání, Praha, Victoria Publishing, 1994
Kotler, P.: Marketing a Management, Praha, Grada Publishing, 1998
Payne, A.: Marketing služeb, Praha, Grada, 1996
Sedláček, J.: Internet II - Komerční využití, Praha, VŠE, 1999
Světlík, J.: Marketing, cesta k trhu, 2. vydání Zlín, EKKA 1994