Bakalářská práce se zabývá tématem postojů spotřebitelů ke značkovým potravinám. V teoretické části je zpracována problematika značek rodinné, individuální, značkové, privátní, generické a licencované a nákupní chování spotřebitele a faktory ovlivňující nákupní chování. Cílem praktické části je zpracování návrhu na doporučení maloobchodům při prezentaci značkových potravin. Zdrojem informací pro doporučení maloobchodům a hypotézy vytvořené pro analýzu je dotazníkové šetření, které zjišťuje chování spotřebitelů při nákupu značkových potravin a kritéria, které se na této problematice podílejí, a také všeobecné postoje při nakupování.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is consumer behaviour toward buying branded food. Teoretical part deals with branding types of brands, which includes family, individual, private, manufacturer, licensed, and generic branding and consumer purchase behaviour and factors, that influence consumer purchase behaviour. The aim of this bachelor thesis is formulate recommendations for retailers in presentation of branded food. The main source of information for recommendations and hypotheses is questionnaire survey, which reveals consumer behaviour towards buying branded food and crucial factors, which influence consumer, and his buying attitudes.
Klíčová slova
typy značek, značková potravina, nákupní chování, spotřebitel maloobchody
Klíčová slova v angličtině
kinds of brands, original brand food, purchase behaviour, retail
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem postojů spotřebitelů ke značkovým potravinám. V teoretické části je zpracována problematika značek rodinné, individuální, značkové, privátní, generické a licencované a nákupní chování spotřebitele a faktory ovlivňující nákupní chování. Cílem praktické části je zpracování návrhu na doporučení maloobchodům při prezentaci značkových potravin. Zdrojem informací pro doporučení maloobchodům a hypotézy vytvořené pro analýzu je dotazníkové šetření, které zjišťuje chování spotřebitelů při nákupu značkových potravin a kritéria, které se na této problematice podílejí, a také všeobecné postoje při nakupování.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is consumer behaviour toward buying branded food. Teoretical part deals with branding types of brands, which includes family, individual, private, manufacturer, licensed, and generic branding and consumer purchase behaviour and factors, that influence consumer purchase behaviour. The aim of this bachelor thesis is formulate recommendations for retailers in presentation of branded food. The main source of information for recommendations and hypotheses is questionnaire survey, which reveals consumer behaviour towards buying branded food and crucial factors, which influence consumer, and his buying attitudes.
Klíčová slova
typy značek, značková potravina, nákupní chování, spotřebitel maloobchody
Klíčová slova v angličtině
kinds of brands, original brand food, purchase behaviour, retail
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši na téma chování spotřebitele při nákupu značkových potravin.
Praktická část
Analyzujte faktory ovlivňující rozhodování zákazníka při nákupu potravin.
Na základě provedené analýzy navrhněte doporučení obchodním řetězcům v prezentaci značkových potravin.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši na téma chování spotřebitele při nákupu značkových potravin.
Praktická část
Analyzujte faktory ovlivňující rozhodování zákazníka při nákupu potravin.
Na základě provedené analýzy navrhněte doporučení obchodním řetězcům v prezentaci značkových potravin.
Závěr
Seznam doporučené literatury
HES, Aleš. Chování spotřebitele při nákupu potravin. Vyd. 1. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008, 156 s. ISBN 978-80-87197-20-2.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010, 158 s. ISBN 978-80-245-1698-1.
SCHIFFMAN, Leon G. a Joseph WISENBLIT. Consumer behavior: global edition. 11th ed. Harlow: Pearson Education, c2015, 492 s. ISBN 978-0-273-78713-6.
UNDERHILL, Paco. Why we buy: the science of shopping. New York: Simon and Schuster Paperbacks, c2009, 306 s. ISBN 978-1-4165-9524-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
HES, Aleš. Chování spotřebitele při nákupu potravin. Vyd. 1. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008, 156 s. ISBN 978-80-87197-20-2.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010, 158 s. ISBN 978-80-245-1698-1.
SCHIFFMAN, Leon G. a Joseph WISENBLIT. Consumer behavior: global edition. 11th ed. Harlow: Pearson Education, c2015, 492 s. ISBN 978-0-273-78713-6.
UNDERHILL, Paco. Why we buy: the science of shopping. New York: Simon and Schuster Paperbacks, c2009, 306 s. ISBN 978-1-4165-9524-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VP (25 b.): doc. Chovancová, CSc.
OP (23 b.): Ing. Vydrová, Ph.D.:
Bude se některé z Vašich doporučení realizovat? Zodpovězeno zcela.
Doplňující otázky:
doc. Zámečník: Setkal jste se v rámci své analýzy s označením slow food? Zodpovězeno zcela.
Ing. Bejtkovský, Ph.D.: Jak jste si vybíral respondenty pro své dotazníkové šetření? Zodpovězeno zcela.