Bakalářská práce se zabývá problematikou privátních značek. Zpracovává teoretické poznatky o problému jako například nákupní chování spotřebitelů, jejich postoje a problematiku značky. Hlavním zdrojem informací pro návrh doporučení supermarketům je dotazníkové šetření, které zodpovídá nejpalčivější otázky o problému nákupu privátních značek spotřebiteli. Pomocí dotazníkového šetření jsou vyhodnoceny hypotézy, které byly předem stanoveny na základě předběžných informací o nákupu privátních značek. Hlavním cílem práce je odhalit, zda český spotřebitel vnímá rozdíl mezi značkou privátní a originální značkou výrobce. Chce také odhalit základní znaky nákupního chování spotřebitelů a na základě těchto poznatků navrhnout doporučení při prodeji a propagaci privátních značek v supermarketech.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of private labels. It handles the theoretical knowledge of an issue such as consumer behavior, their attitudes or brand issues. The main source of information for the draft recommendations to the supermarkets is a survey, which answer the questions about the issue of purchase of private label by consumer. Hypotheses are evaluated according to the questionnaire. Hypotheses have been previously determined on the basis of preliminary information about the purchase of private labels. The main goal is to uncover whether Czech consumers perceive the difference between private label and original manufacturer brand. It also reveals basic features of the consumer purchase behavior and on the basis of the identified knowledge draw up the recommendations for the sale and promotion of private label in the retail chain.
Klíčová slova
značka, privátní značka, spotřebitel, nákupní chování, postoj, obchodní řetězec, marketingový výzkum
Bakalářská práce se zabývá problematikou privátních značek. Zpracovává teoretické poznatky o problému jako například nákupní chování spotřebitelů, jejich postoje a problematiku značky. Hlavním zdrojem informací pro návrh doporučení supermarketům je dotazníkové šetření, které zodpovídá nejpalčivější otázky o problému nákupu privátních značek spotřebiteli. Pomocí dotazníkového šetření jsou vyhodnoceny hypotézy, které byly předem stanoveny na základě předběžných informací o nákupu privátních značek. Hlavním cílem práce je odhalit, zda český spotřebitel vnímá rozdíl mezi značkou privátní a originální značkou výrobce. Chce také odhalit základní znaky nákupního chování spotřebitelů a na základě těchto poznatků navrhnout doporučení při prodeji a propagaci privátních značek v supermarketech.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of private labels. It handles the theoretical knowledge of an issue such as consumer behavior, their attitudes or brand issues. The main source of information for the draft recommendations to the supermarkets is a survey, which answer the questions about the issue of purchase of private label by consumer. Hypotheses are evaluated according to the questionnaire. Hypotheses have been previously determined on the basis of preliminary information about the purchase of private labels. The main goal is to uncover whether Czech consumers perceive the difference between private label and original manufacturer brand. It also reveals basic features of the consumer purchase behavior and on the basis of the identified knowledge draw up the recommendations for the sale and promotion of private label in the retail chain.
Klíčová slova
značka, privátní značka, spotřebitel, nákupní chování, postoj, obchodní řetězec, marketingový výzkum
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši k problematice privátních značek a vyhodnoťte teoretická východiska.
Praktická část
Zpracujte analýzu spotřebitelského chování při nákupu produktů privátních značek spotřebiteli.
Vypracujte návrh na zlepšení prezentace a prodeje privátních značek v supermarketech.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši k problematice privátních značek a vyhodnoťte teoretická východiska.
Praktická část
Zpracujte analýzu spotřebitelského chování při nákupu produktů privátních značek spotřebiteli.
Vypracujte návrh na zlepšení prezentace a prodeje privátních značek v supermarketech.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BÁRTA, Vladimír a Hilda BÁRTOVÁ. Homo spotřebitel. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2012, 319 s. ISBN 978-80-245-1822-0.
HESKOVÁ, Marie. Category management. 1. české vyd. Praha: Profess Consulting, 2006, 184 s. ISBN 80-7259-049-9.
KELLER, Kevin Lane, Tony APÉRIA a Mats GEORGSON. Strategic brand management: a European perspective. 2nd ed. Harlow, England: Prentice Hall/Financial Times, c2012, 940 s. ISBN 978-0-273-73787-2.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010, 158 s. ISBN 978-80-245-1698-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
BÁRTA, Vladimír a Hilda BÁRTOVÁ. Homo spotřebitel. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2012, 319 s. ISBN 978-80-245-1822-0.
HESKOVÁ, Marie. Category management. 1. české vyd. Praha: Profess Consulting, 2006, 184 s. ISBN 80-7259-049-9.
KELLER, Kevin Lane, Tony APÉRIA a Mats GEORGSON. Strategic brand management: a European perspective. 2nd ed. Harlow, England: Prentice Hall/Financial Times, c2012, 940 s. ISBN 978-0-273-73787-2.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010, 158 s. ISBN 978-80-245-1698-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.: (25b):
Domníváte se, že je reálný výzkum u výrobců, kteří spolupracují s obchodními řetězci při výrobě produktů pod privátními značkami obchodních řetězců? ZODPOVĚZENO ZCELA
Oponent: Ing. JIří Bejtkovský, Ph.D. (25b):
Jaké z navržených doporučení považuje studentka za nejvíce efektivní? Může svoji odpověď zdůvodnit? Jedním z doporučení je, podle studentky, zaměřit se také na design obalu produktu. Může tedy konkrétně uvést, jaké charakteristiky, například vzhled, velikost, barva a tak podpobně, by měl nový obal produktu privátních značek vykazovat (neboť jak sama uvádí, tyto produkty si nekonkurují obalem, ale svoji cenou)? ZODPOVĚZENO ZCELA
Ing. Monika Horáková, Ph.D. : Víte, co pomáhá privátním značkám? Co Vám říká hodnocení např. D-testu? ZODPOVĚZENO ZCELA