Diplomová práce na téma "Analýza a objektivizace zabezpečení škol a školských zařízení ve Zlínském kraji" je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je vymezit problematiku bezpečnosti v oblasti školství, poukázat na případy, kdy byla ohrožena a charakterizovat možné technické prostředky k jejímu zajištění. Cílem praktické části je aplikovat dotazníkové šetření v předmětné oblasti, analyzovat jeho výstupy a navrhnout případná doporučení ke zlepšení aktuální úrovně bezpečnosti ve školách.
Annotation in English
The master´s thesis on topic "Analysis and Security Objectification of Schools and School Facilities in the Zlín Region" is divided into two parts - theoretical and practical. The target of theoretical part is to define security issues in the field of education, refer to cases, when it was threatened and to characterize the possible technical means to ensure this. The target of practical part is to application the survey in the subject area, analysis its outputs and to propose any recommendations to improve the current levels of safety in schools.
Keywords
bezpečnost, školství, technické zabezpečení, personální zabezpečení, bezpečnostní projekty, dotazníkové šetření, analýza, doporučení
Diplomová práce na téma "Analýza a objektivizace zabezpečení škol a školských zařízení ve Zlínském kraji" je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je vymezit problematiku bezpečnosti v oblasti školství, poukázat na případy, kdy byla ohrožena a charakterizovat možné technické prostředky k jejímu zajištění. Cílem praktické části je aplikovat dotazníkové šetření v předmětné oblasti, analyzovat jeho výstupy a navrhnout případná doporučení ke zlepšení aktuální úrovně bezpečnosti ve školách.
Annotation in English
The master´s thesis on topic "Analysis and Security Objectification of Schools and School Facilities in the Zlín Region" is divided into two parts - theoretical and practical. The target of theoretical part is to define security issues in the field of education, refer to cases, when it was threatened and to characterize the possible technical means to ensure this. The target of practical part is to application the survey in the subject area, analysis its outputs and to propose any recommendations to improve the current levels of safety in schools.
Keywords
bezpečnost, školství, technické zabezpečení, personální zabezpečení, bezpečnostní projekty, dotazníkové šetření, analýza, doporučení
Na základě současné legislativy a dostupných zdrojů vypracujte pojednání vztahující se k problematice bezpečnosti v oblasti školství.
Charakterizujte základní technické prostředky k zajištění bezpečnosti osob a majetku ve školách.
Aplikujte dotazníkové šetření k získání aktuálních dat v předmětné oblasti.
Proveďte analýzu získaných hodnot.
Navrhněte doporučení ke zlepšení současného stavu.
Research Plan
Na základě současné legislativy a dostupných zdrojů vypracujte pojednání vztahující se k problematice bezpečnosti v oblasti školství.
Charakterizujte základní technické prostředky k zajištění bezpečnosti osob a majetku ve školách.
Aplikujte dotazníkové šetření k získání aktuálních dat v předmětné oblasti.
Proveďte analýzu získaných hodnot.
Navrhněte doporučení ke zlepšení současného stavu.
Recommended resources
LUKÁŠ, Luděk a kol.Bezpečnostní technologie, systémy a management I. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 316 s. ISBN 978-80-87500-05-7.
LUKÁŠ, Luděk a kol.Bezpečnostní technologie, systémy a management II. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012, 386 s. ISBN 978-80-87500-19-4.
KŘEČEK, Stanislav.Příručka zabezpečovací techniky. Vyd. 3. Blatná: Cricetus, 2006, 351 s. ISBN 80-902-9382-4.
ČESKÁ REPUBLIKA. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). In:Sbírka zákonů \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2004, částka 190 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-24\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.msmt.cz/dokumenty/novy-skolsky-zakon.
Metodické doporučení k bezpečnosti dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních: Minimální standard bezpečnosti. In:Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy: Dotační, rozvojové a operační programy \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha, 2015 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-24\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/socialni-programy/minimalni-standard-bezpecnosti-a-vyhlaseni-neinvesticniho.
Recommended resources
LUKÁŠ, Luděk a kol.Bezpečnostní technologie, systémy a management I. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 316 s. ISBN 978-80-87500-05-7.
LUKÁŠ, Luděk a kol.Bezpečnostní technologie, systémy a management II. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012, 386 s. ISBN 978-80-87500-19-4.
KŘEČEK, Stanislav.Příručka zabezpečovací techniky. Vyd. 3. Blatná: Cricetus, 2006, 351 s. ISBN 80-902-9382-4.
ČESKÁ REPUBLIKA. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). In:Sbírka zákonů \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2004, částka 190 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-24\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.msmt.cz/dokumenty/novy-skolsky-zakon.
Metodické doporučení k bezpečnosti dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních: Minimální standard bezpečnosti. In:Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy: Dotační, rozvojové a operační programy \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha, 2015 \matsymb{lbrack}cit. 2016-01-24\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/socialni-programy/minimalni-standard-bezpecnosti-a-vyhlaseni-neinvesticniho.
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
graphs, schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka prezentovala výsledky diplomové práce a komise byla seznámena
s posudky vedoucího a oponenta.
Studentce byly položeny otázky oponenta (Mgr. Tomáš Fröhlich, DiS.):
1. Vysvětlete pojmy "bezpečnost" a "bezpečí".
2. Vysvětlete pojem "aktivní střelec"?
3. Navrhněte na základě získaných znalostí a zkušeností optimální systém
zabezpečení škol a školských zařízení. Berte v úvahu princip ekonomické
vyváženosti ve vztahu k výslednému efektu.
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
doc. RNDr. Vojtěch Křesálek, CSc.: Je pojem "aktivní střelec" vždy vnímán negativně?
Studentka zodpověděla položené dotazy oponenta v plném rozsahu
a na kladené dotazy v dis. komise pro SZZ reagovala velmi dobře.