Cílem diplomové práce je naprogramovat aplikace pro zkoušení a vyhodnocení efektivity výuky cizích jazyků. Především v současné době je znalost cizích jazyků nespornou výho-dou nejen při hledání zaměstnání, ale také při rozšiřování osobních možností. Znalost cizích jazyků umožňuje člověku poznávání cizích zemí, zvyků, ale také kultur, které se k nim vá-žou. Určité skupině lidí však učení cizího jazyka může připadat velmi náročné a obtížné. Tyto okolnosti mají v mnohých případech negativní dopad na lidi, a proto se studiu cizího jazyka čím dál více vyhýbají. Právě z těchto důvodů byla v rámci diplomové práce vytvo-řena webová aplikace pro zkoušení a vyhodnocení efektivity výuky cizích jazyků. Aplikace je uživatelsky přívětivá, intuitivní a z uživatelského pohledu velmi jednoduchá. Uživatel má tak jedinečnou možnost realizovat zkoušení na úrovni pěti cizích jazyků. Práci se slovíčky navíc velmi ulehčuje našeptávání slovíček z online slovníku a uživatel si tak ještě více může uvědomovat souvislost mezi jednotlivými slovními spojeními. V teoretické části práce jsou zmíněny použité technologie a dále také vývojové prostředí použité při tvorbě aplikace. Praktická část práce je věnována popisu samotné webové aplikace
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to program the applications for testing and evaluation the efficacy of foreign languages education. Knowledge of foreign languages is currently unquestiona-ble advantage not only at looking for a job but also for improvement of personal abilities. People can to explore foreign countries, their habits and cultures with knowledge of local language. Learning of foreign language may be demanding and very difficult for someone, however. Some people avoid learning of foreign languages based of these circumstances. Therefore is developed the web application for testing and evaluation the efficacy foreign languages education. The application is user-friendly, intuitive and very simple from view-point of user. The user has a unique opportunity testing at level of five foreign languages. Making a suggestion of words from on-line dictionary greatly facilitates the work moreo-ver. User can even more aware of the connection between the phrases. In the theoretical part of thesis are mentioned technologies used and the integrated development environ-ment used for creation of application. The practical part deals with description of the web application.
Klíčová slova
PHP, MySQL, slovíčka, bezpečnost, testy, zkoušení
Klíčová slova v angličtině
PHP, MySQL, vocabulary, safety, testing, checking
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je naprogramovat aplikace pro zkoušení a vyhodnocení efektivity výuky cizích jazyků. Především v současné době je znalost cizích jazyků nespornou výho-dou nejen při hledání zaměstnání, ale také při rozšiřování osobních možností. Znalost cizích jazyků umožňuje člověku poznávání cizích zemí, zvyků, ale také kultur, které se k nim vá-žou. Určité skupině lidí však učení cizího jazyka může připadat velmi náročné a obtížné. Tyto okolnosti mají v mnohých případech negativní dopad na lidi, a proto se studiu cizího jazyka čím dál více vyhýbají. Právě z těchto důvodů byla v rámci diplomové práce vytvo-řena webová aplikace pro zkoušení a vyhodnocení efektivity výuky cizích jazyků. Aplikace je uživatelsky přívětivá, intuitivní a z uživatelského pohledu velmi jednoduchá. Uživatel má tak jedinečnou možnost realizovat zkoušení na úrovni pěti cizích jazyků. Práci se slovíčky navíc velmi ulehčuje našeptávání slovíček z online slovníku a uživatel si tak ještě více může uvědomovat souvislost mezi jednotlivými slovními spojeními. V teoretické části práce jsou zmíněny použité technologie a dále také vývojové prostředí použité při tvorbě aplikace. Praktická část práce je věnována popisu samotné webové aplikace
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to program the applications for testing and evaluation the efficacy of foreign languages education. Knowledge of foreign languages is currently unquestiona-ble advantage not only at looking for a job but also for improvement of personal abilities. People can to explore foreign countries, their habits and cultures with knowledge of local language. Learning of foreign language may be demanding and very difficult for someone, however. Some people avoid learning of foreign languages based of these circumstances. Therefore is developed the web application for testing and evaluation the efficacy foreign languages education. The application is user-friendly, intuitive and very simple from view-point of user. The user has a unique opportunity testing at level of five foreign languages. Making a suggestion of words from on-line dictionary greatly facilitates the work moreo-ver. User can even more aware of the connection between the phrases. In the theoretical part of thesis are mentioned technologies used and the integrated development environ-ment used for creation of application. The practical part deals with description of the web application.
Klíčová slova
PHP, MySQL, slovíčka, bezpečnost, testy, zkoušení
Klíčová slova v angličtině
PHP, MySQL, vocabulary, safety, testing, checking
Zásady pro vypracování
Analyzujte problematiku a zpracujte literární rešerši na dané téma.
Definujte požadavky na funkčnost webové aplikace a navrhněte možné řešení požadavků.
Navrhněte databázi a realizujte databázi pro aplikaci.
Při realizace aplikace věnujte pozornost zabezpečení aplikace a její databáze.
Vypracujte prototyp webové aplikace.
Proveďte vyhodnocení navrženého řešení.
Zásady pro vypracování
Analyzujte problematiku a zpracujte literární rešerši na dané téma.
Definujte požadavky na funkčnost webové aplikace a navrhněte možné řešení požadavků.
Navrhněte databázi a realizujte databázi pro aplikaci.
Při realizace aplikace věnujte pozornost zabezpečení aplikace a její databáze.
Vypracujte prototyp webové aplikace.
Proveďte vyhodnocení navrženého řešení.
Seznam doporučené literatury
VRÁNA, Jakub. 1001 tipů a triků pro PHP. Praha : Computer Press, 2011. 456 s. ISBN 978-8-0251-2940-1.
BAKKEN SAETHER, Stig. GUTMANS, Andi. RETHANS, Derick. Mistrovství v PHP 5. Praha : Computer Press, 2008. 656 s. ISBN: 978-80-251-1519-0.
KOFLER, Michael. PHP 5 a MySQL 5 Průvodce webového programátora. Praha : Computer Press, 2007. 608 s. ISBN: 80-251-1813-4.
BROOKS, David R. Guide to HTML, JavaScript and PHP: for scientists and engineers. London: Springer, 2011, xiii, 415 s. ISBN 978-0-85729-449-4. Dostupné také z: http://www.springerlink.com/content/978-0-85729-448-7/contents/
RIORDAN, R. M. Vytváříme relační databázové aplikace. Praha : Computer Press, 2000. 280 s. ISBN 80-7226-360-9.
CELKO, Joe. Joe Celko\symbol{39}s SQL for smarties: advanced SQL programming. 4th ed. Amsterdam: Elsevier/Morgan Kaufmann, 2011, xxiii, 787 s. ISBN 9780123820228. Dostupné také z: http://www.sciencedirect.com/science/book/9780123820228
SCHWARTZ, Baron, Peter ZAITSEV a Vadim TKACHENKO. High performance MySQL. 3rd ed. Sebastopol: O\symbol{39}Reilly, 2012, xxviii, 793 s. ISBN 978-1-449-31428-6.
Seznam doporučené literatury
VRÁNA, Jakub. 1001 tipů a triků pro PHP. Praha : Computer Press, 2011. 456 s. ISBN 978-8-0251-2940-1.
BAKKEN SAETHER, Stig. GUTMANS, Andi. RETHANS, Derick. Mistrovství v PHP 5. Praha : Computer Press, 2008. 656 s. ISBN: 978-80-251-1519-0.
KOFLER, Michael. PHP 5 a MySQL 5 Průvodce webového programátora. Praha : Computer Press, 2007. 608 s. ISBN: 80-251-1813-4.
BROOKS, David R. Guide to HTML, JavaScript and PHP: for scientists and engineers. London: Springer, 2011, xiii, 415 s. ISBN 978-0-85729-449-4. Dostupné také z: http://www.springerlink.com/content/978-0-85729-448-7/contents/
RIORDAN, R. M. Vytváříme relační databázové aplikace. Praha : Computer Press, 2000. 280 s. ISBN 80-7226-360-9.
CELKO, Joe. Joe Celko\symbol{39}s SQL for smarties: advanced SQL programming. 4th ed. Amsterdam: Elsevier/Morgan Kaufmann, 2011, xxiii, 787 s. ISBN 9780123820228. Dostupné také z: http://www.sciencedirect.com/science/book/9780123820228
SCHWARTZ, Baron, Peter ZAITSEV a Vadim TKACHENKO. High performance MySQL. 3rd ed. Sebastopol: O\symbol{39}Reilly, 2012, xxviii, 793 s. ISBN 978-1-449-31428-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí prezentace DP nebyla praktická ukázka.
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
1. Proč jste volil tolik úrovní v členění kapitol? (prof. Ing. Dušan Vičar, CSc.)
Student zodpověděl položené dotazy vedoucího DP a oponenta v plném rozsahu.