Bakalářská práce má za cíl analyzovat nákupní chování spotřebitelů v rámci elektronického obchodování se zaměřením na roli důvěry při online nakupování v České republice. Zvolený problém byl řešen s využitím dotazníkového šetření a následné analýzy dat.
Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zpracovány literární zdroje související se zmiňovanou problematikou. Poznatky jsou zaměřeny na elektronické obchodování a podnikání, důvěru a její vliv v online prostředí. V neposlední řadě jsou rozebrány faktory důvěry působící v elektronické komerci. Praktická část obsahuje analýzu dat dotazníkového šetření. Hlavním výsledkem práce jsou doporučení pro provozovatele internetových obchodů vedoucích ke zvýšení důvěry mezi obchodníkem a zákazníkem.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze customers shopping behavior in e-commerce with focus on the role of trust in online shopping in the Czech Republic. The bachelor thesis is based on using marketing research and analysis of collected data.
This bachelor thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part deals with literature sources related to e-commerce and e-business together with online trust and trust factors. The practical parts contains marketing research and it's data analysis. The main outcome of this thesis are recommendations for e-shop providers to increase the amount of trust between a vender and a customer.
Bakalářská práce má za cíl analyzovat nákupní chování spotřebitelů v rámci elektronického obchodování se zaměřením na roli důvěry při online nakupování v České republice. Zvolený problém byl řešen s využitím dotazníkového šetření a následné analýzy dat.
Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zpracovány literární zdroje související se zmiňovanou problematikou. Poznatky jsou zaměřeny na elektronické obchodování a podnikání, důvěru a její vliv v online prostředí. V neposlední řadě jsou rozebrány faktory důvěry působící v elektronické komerci. Praktická část obsahuje analýzu dat dotazníkového šetření. Hlavním výsledkem práce jsou doporučení pro provozovatele internetových obchodů vedoucích ke zvýšení důvěry mezi obchodníkem a zákazníkem.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze customers shopping behavior in e-commerce with focus on the role of trust in online shopping in the Czech Republic. The bachelor thesis is based on using marketing research and analysis of collected data.
This bachelor thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part deals with literature sources related to e-commerce and e-business together with online trust and trust factors. The practical parts contains marketing research and it's data analysis. The main outcome of this thesis are recommendations for e-shop providers to increase the amount of trust between a vender and a customer.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Definujte základní teoretické a metodické poznatky o elektronickém obchodování se zaměřením na roli důvěry při online nakupování.
Praktická část
Proveďte analýzu nákupního chování spotřebitelů v rámci elektronického obchodování se zaměřením na důvěru při online nakupování.
Na základě zjištěných dat navrhněte doporučení pro provozovatele e-shopů vedoucích ke zvýšení důvěry mezi obchodníkem a zákazníkem.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Definujte základní teoretické a metodické poznatky o elektronickém obchodování se zaměřením na roli důvěry při online nakupování.
Praktická část
Proveďte analýzu nákupního chování spotřebitelů v rámci elektronického obchodování se zaměřením na důvěru při online nakupování.
Na základě zjištěných dat navrhněte doporučení pro provozovatele e-shopů vedoucích ke zvýšení důvěry mezi obchodníkem a zákazníkem.
Závěr
Seznam doporučené literatury
COVEY, Stephen M. R. a Rebecca R. MERRILL. Důvěra: jediná věc, která dokáže změnit vše. Praha: Management Press, 2008, 347 s. ISBN 978-80-7261-176-8.
CHAFFEY, Dave. E-business and e-commerce management: strategy, implementation and practice. 4th ed. Harlow, England: FT Prentice Hall, 2009, 764 s. ISBN 978-0-273-71960-1.
LAUDON, Kenneth C. a Carol Guercio TRAVER. E-commerce: business, technology, society. Twelfth edition. Boston: Pearson, 2016, 909 s. ISBN 978-1-292-10996-1.
SUCHÁNEK, Petr. E-commerce: elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2012, 144 s. ISBN 9788086929842.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
COVEY, Stephen M. R. a Rebecca R. MERRILL. Důvěra: jediná věc, která dokáže změnit vše. Praha: Management Press, 2008, 347 s. ISBN 978-80-7261-176-8.
CHAFFEY, Dave. E-business and e-commerce management: strategy, implementation and practice. 4th ed. Harlow, England: FT Prentice Hall, 2009, 764 s. ISBN 978-0-273-71960-1.
LAUDON, Kenneth C. a Carol Guercio TRAVER. E-commerce: business, technology, society. Twelfth edition. Boston: Pearson, 2016, 909 s. ISBN 978-1-292-10996-1.
SUCHÁNEK, Petr. E-commerce: elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2012, 144 s. ISBN 9788086929842.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D., 22 bodů
Otázka: Jakou roli hrají stále kamenné prodejny v otázce důvěry při online nakupování v ČR? - otázka zodpovězena
Oponent: Ing. Janka Vydrová, Ph.D., 21 bodů
Otázka: Jsou všechna Vámi navrhovaná doporučení bez finanční náročnosti? Nevznikají se zavedením, například zákaznických recenzí, žádné dodatečné náklady? - otázka zodpovězena
Ing. Eva Hoke, Ph.D.: ''Dle jakých kritérií jste vybírala respondenty dotazníkového šetření?'', ''Jak byste hodnotila platbu převodem?'' - otázky zodpovězeny
Ing. David Homola: ''Jak důležité a kdy se využívá zpětná vazba ve formě recenzí?'' - otázka zodpovězena
prof. Ing. Jaroslav Belás, Ph.D.: ''Jaké kroky by měl E-shop provádět v prodejním procesu a věnujte se zejména oblasti reklamací'' - otázka zodpovězena