Cílem diplomové práce je na základě analýzy systému BOZP v jednotlivých objektech školství především základních škol zjistit, zda mají zaveden systém řízení BOZP a popřípadě v jakém je stavu. Hlavním cílem této práce bude návrh systému řízení BOZP pro objekty školství, kde žádný systém zavedený není, popřípadě doplnění a zdokonalení systému řízení BOZP, který objekty v současnosti mají zaveden.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is based on an analysis of OSH education in individual buildings - mostly elementary schools to find out whether they have implemented OSH management system and, where appropriate, in what condition. The main objective of this work is the proposal OSH management system for objects of education, where no system is in place, or additions and improvements to OSH management system, which objects currently have in place.
Klíčová slova
bezpečnost, ochrana, zdraví, práce, systém, řízení, škola, kontrola, dokumentace, směrnice, zásady, zákoník práce, předpisy, zaměstnanec.
Klíčová slova v angličtině
safety, security, health, work, system management, school inspection, docu-mentation, guidelines, policies, labor law, regulations, employee
Rozsah průvodní práce
143 s. (182 109 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je na základě analýzy systému BOZP v jednotlivých objektech školství především základních škol zjistit, zda mají zaveden systém řízení BOZP a popřípadě v jakém je stavu. Hlavním cílem této práce bude návrh systému řízení BOZP pro objekty školství, kde žádný systém zavedený není, popřípadě doplnění a zdokonalení systému řízení BOZP, který objekty v současnosti mají zaveden.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is based on an analysis of OSH education in individual buildings - mostly elementary schools to find out whether they have implemented OSH management system and, where appropriate, in what condition. The main objective of this work is the proposal OSH management system for objects of education, where no system is in place, or additions and improvements to OSH management system, which objects currently have in place.
Klíčová slova
bezpečnost, ochrana, zdraví, práce, systém, řízení, škola, kontrola, dokumentace, směrnice, zásady, zákoník práce, předpisy, zaměstnanec.
Klíčová slova v angličtině
safety, security, health, work, system management, school inspection, docu-mentation, guidelines, policies, labor law, regulations, employee
Zásady pro vypracování
Formou literární rešerše pojednejte o zásadách uplatňovaných v bezpečnosti a ochraně zdraví při práci.
Popište systém legislativních požadavků na BOZP v podmínkách České republiky týkající se předmětné oblasti školství.
Rozeberte systém normativních požadavků na BOZP v podmínkách České republiky týkající se předmětné oblasti ve smyslu specifikace OHSAS 18001 pro certifikaci systému BOZP.
Vytvořte modelovou strukturu pro zkoumání předmětné oblasti.
Analyzujte a vyhodnoťte rizika vznikající při pracovních činnostech u vybraného subjektu.
Na modelové struktuře vybraného subjektu navrhněte systém řízení BOZP.
Zásady pro vypracování
Formou literární rešerše pojednejte o zásadách uplatňovaných v bezpečnosti a ochraně zdraví při práci.
Popište systém legislativních požadavků na BOZP v podmínkách České republiky týkající se předmětné oblasti školství.
Rozeberte systém normativních požadavků na BOZP v podmínkách České republiky týkající se předmětné oblasti ve smyslu specifikace OHSAS 18001 pro certifikaci systému BOZP.
Vytvořte modelovou strukturu pro zkoumání předmětné oblasti.
Analyzujte a vyhodnoťte rizika vznikající při pracovních činnostech u vybraného subjektu.
Na modelové struktuře vybraného subjektu navrhněte systém řízení BOZP.
Seznam doporučené literatury
ŠENK, Zdeněk. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci: prakticky a přehledně podle normy OHSAS. 2. aktualiz. vyd. Olomouc: ANAG, 2012, 311 s. Práce, mzdy, pojištění. ISBN 978-80-7263-737-9.
NEUGEBAUER, Tomáš. Poskytování BOZP v kostce neboli o čem je současná BOZP. 1. vyd. Praha: ASPI, 2011, 260 s. ISBN: 978-80-735.
ŠMÍDOVÁ, Miroslava. Soubor právních předpisů k zajištění bezpečnosti práce a technických zařízení. 6., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: ASPI, 2012, 242 s. ISBN: 978-80-7357-720.
SMEJKAL, Vladimír a Eva PINCOVÁ. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích: podle právního stavu k 30.4.2007. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2010, 354 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3051-6.
NEUGEBAUER, Tomáš a Eva PINCOVÁ. Vyhledání a vyhodnocení rizik v praxi: podle právního stavu k 30.4.2007. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 84 s. Bezpečnost práce v praxi. ISBN 978-807-3573-560.
BĚLINA, Miroslav. Zákoník práce: komentář. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2012, xviii, 1616 s. Velké komentáře. ISBN 978-807-1792-512.
Seznam doporučené literatury
ŠENK, Zdeněk. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci: prakticky a přehledně podle normy OHSAS. 2. aktualiz. vyd. Olomouc: ANAG, 2012, 311 s. Práce, mzdy, pojištění. ISBN 978-80-7263-737-9.
NEUGEBAUER, Tomáš. Poskytování BOZP v kostce neboli o čem je současná BOZP. 1. vyd. Praha: ASPI, 2011, 260 s. ISBN: 978-80-735.
ŠMÍDOVÁ, Miroslava. Soubor právních předpisů k zajištění bezpečnosti práce a technických zařízení. 6., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: ASPI, 2012, 242 s. ISBN: 978-80-7357-720.
SMEJKAL, Vladimír a Eva PINCOVÁ. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích: podle právního stavu k 30.4.2007. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2010, 354 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3051-6.
NEUGEBAUER, Tomáš a Eva PINCOVÁ. Vyhledání a vyhodnocení rizik v praxi: podle právního stavu k 30.4.2007. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 84 s. Bezpečnost práce v praxi. ISBN 978-807-3573-560.
BĚLINA, Miroslav. Zákoník práce: komentář. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2012, xviii, 1616 s. Velké komentáře. ISBN 978-807-1792-512.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí prezentace DP nebyla praktická ukázka.
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
1. Co je výstupem Vaší DP práce? (doc. RNDr. Švec, CSc.)
2. Podle čeho jste si vybrala Vámi uvedené školy? (doc. Mgr. Adámek, Ph.D.)
3. Na jaké úrovni dané školy spolupracovaly? (doc. Mgr. Adámek, Ph.D.)
4. Co je nejdůležitějšího v zákoně číslo 309 dané sbírky? (doc. Ing. Gajdošík, CSc.)
5. Musí být Vámi zmiňované skutečnosti aplikovány jen ve škole nebo se dají použít i v jiných institucích s podobným specifickým provozem? (doc. Ing. Gajdošík, CSc.)
6. Co budete dělat, když si nějaký školák na chodbě zlomí nohu? (JUDr. Jiří Kameník)
7. Daný školák je nezletilý a na chodbě běhal svévolně. Jak byste postupovala a co byste hodnotila z pohledu inspekce prováděné k danému případu? (JUDr. Jiří Kameník)
Studentka zodpověděla položené dotazy vedoucího DP a oponenta v plném
rozsahu a na kladené dotazy v dis. komise pro SZZ reagovala na dobré úrovni.